הושק אתר סלולרי שיאפשר קליטה ליישובים ציפורי והושעיה

בתום הליך ממושך הוצבה אנטנה שעתידה לשפר משמעותית את התקשורת הסלולרית באזור. מדובר במענה קריטי לתושבים, שסבלו מהיעדר קליטה, לעיתים עד למצב של חוסר יכולת לתקשר עם שירותי החירום וההצלה. צילום: שאול רחמים

בשבוע שעבר, השיקה סלקום אתר סלולרי חדש בציפורי בטקס חגיגי במעמד שר התקשורת – יועז הנדל, ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל – אייל בצר, מנכ"ל סלקום – דניאל ספיר ונציגי היישובים ציפורי והושעיה.
בתום הליך ממושך של התדיינות שקופה ומלאה עם תושבי היישובים, תכנון זהיר וקפדני, מדידות ובדיקת הקרקע באזור, הקימה חברת סלקום את התורן, המתנשא לגובה של לא פחות מ-54 מטרים ועתיד להיות האתר היחיד הפעיל באזור, אשר ישפר דרמטית את התקשורת סלולרית מציפורי והושעיה ועד לנצרת, עילוט וריינה.
מדובר במענה קריטי לתושבים, שסבלו מהיעדר קליטה, לעיתים עד למצב של חוסר יכולת לתקשר עם שירותי החירום וההצלה.
כעת, תספק האנטנה החדשה קליטה וגלישה סלולרית איכותית ומהימנה לעשרות אלפי תושבים באזור, לגופי החירום וההצלה כמשטרת ישראל, צה"ל, מד"א ושירותי הביטחון השונים הפועלים במרחב. בקרוב, עתידות להצטרף לאתר גם חברת PHI וחברת פלאפון.
השר יועז הנדל בירך ואמר: ״להקים אנטנה, אחרי עשרים שנה, ולוודא שלתושבי הגליל, לתושבי ציפורי, מצפה הושעיה ושאר היישובים כאן יש איכות חיים גבוהה, עם תשתיות תקשורת מתקדמות, זה מימוש הציונות".
ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל אייל בצר: "לאחר פניית נציגי התושבים לפני כשנה וחצי, המועצה נרתמה לקידום הנושא, תוך לימוד יסודי של הקשיים ובאמצעות הליך של שיתוף ציבור, למתן מענה מיטבי לפתרון הבעיה שיאפשר קליטה סלולרית מחד ושמירה על בריאות הציבור מאידך. לשמחתנו, השבוע מתחילה לפעול אנטנה חדשה שתבטיח כיסוי אופטימלי תוך הקפדה על בטיחות ומניעת קרינה מסוכנת לתושבים. מדובר במהלך חשוב לתושבי ציפורי, הושעיה והיישובים הסמוכים, שיחוברו מעתה לשירותי תקשורת בסיסיים, שלא קיבלו עד כה. נכונותן של חברות הסלולר ושל משרד התקשורת להבטיח מתן שרות גם ביישובים המרוחקים ממרכז הארץ, ראויה להערכה והוקרה."