הדרמה ברשפים: אמר למנהל האגודה "הבאתי לך מתנה" וירה לכיוונו 3 יריות

פרקליטות מחוז צפון הגישה היום כתב אישום נגד תושב קיבוץ רשפים בעמק המעיינות בגין חבלה בכוונה מחמירה

פרקליטות מחוז צפון (פלילי) באמצעות עו"ד צביקה אברמוביץ, הגישה לבית המשפט המחוזי בנצרת כתב אישום נגד איתי קריגר (70) מקיבוץ רשפים בעמק בית שאן בגין חבלה בכוונה מחמירה.
על פי כתב האישום, א.ב, משמש כמנהל האגודה ומזכיר הקהילה. בתוקף תפקידו זה, הוא אחראי בין היתר, על גביית תשלום בגין שירותים שונים הניתנים לחברי האגודה, מיסים וחיבור לתשתיות. במהלך מספר שנים, נתגלע סכסוך כספי בין הנאשם ובין האגודה. על רקע סכסוך זה, במספר הזדמנויות, הנאשם לא שילם תמורת שירותים שונים שקיבל מהאגודה. בעקבות כך, לאחר התראות חוזרות שניתנו לנאשם, הפסיקה האגודה במספר הזדמנויות לספק לנאשם שירותים שונים למשך זמן מסוים, אך כעבור זמן קצר שבה האגודה לספק לו את השירותים האמורים.
בנוסף, על רקע הסכסוך המתואר, התנהלו בין הנאשם ובין האגודה הליכים אזרחיים. הנאשם נמנע מלשלם את חובו לאגודה, והחוב הגיע לסך העולה על ל- 50,000 ₪. לאחר שניתנו לנאשם מספר התראות חוזרות לשלם את חובו, הורה א.ב לנתק את חיבור החשמל לבית הנאשם וביום 2.11.17 נותק החשמל לבית הנאשם.
בעקבות כך גמלה בליבו של הנאשם ההחלטה לפגוע ב- א.ב ולגרום לו לחבלה חמורה. לשם כך, הגיע הנאשם ביום ראשון שעבר בסמוך לשעה 9:30 אל החנייה השמורה לרכבו של א.ב בסמוך למזכירות האגודה, כשהוא נושא עימו אקדח "ברטה" אותו נשא ברישיון ומחסנית ובה שלושה קליעים, והמתין במקום לבואו של א.ב.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


• הפצוע נפל על הארץ והחל לזעוק לעזרה

במהלך ההמתנה לבואו של א.ב, הנאשם הוציא מהאקדח את המחסנית והקליעים והתאמן בירי באמצעות האקדח. מש- א.ב בושש לבוא, התקשר הנאשם למזכירות האגודה, ונמסר לו כי א.ב יגיע לקראת שעת הצהרים. הנאשם נשאר להמתין במקום וטען את האקדח במחסנית ובה שלושה קליעים.
בסמוך לשעה 11:30 הגיע א.ב ברכבו וחנה בחנייה השמורה לו. הנאשם הסתיר את האקדח במעטפה, חיכה ש-א.ב יצא מהרכב, ואז התקרב ונעמד בסמוך אליו. הנאשם הושיט את המעטפה ובה האקדח לכיוונו של איתן ואמר לו "הבאתי לך מתנה". א.ב התקרב אל הנאשם ואז, ממרחק של כחצי מטר, ירה הנאשם באמצעות האקדח שלוש יריות לכיוון פלג גופו התחתון של א.ב. לאחר מכן, הנאשם נמלט מהמקום.
א.ב נפל על הארץ והחל לזעוק לעזרה. עובדי האגודה שהיו בסמוך שמעו את היריות ואת זעקותיו של א.ב, ניגשו אליו, הגישו לו עזרה והזעיקו למקום את המשטרה ומד"א. כעבור זמן קצר הגיע הנאשם לתחנת המשטרה בבית שאן והסגיר את עצמו. כתוצאה ממעשי הנאשם נגרמו ל-א.ב פצעי ירי במפשעה, בחלק העליון של ירך ימין ובידו השמאלית. הוא פונה לבית החולים העמק שם טופל באנטיביוטיקה, חיטוי וחבישה תחת הרדמה מקומית, והוא הושאר לאשפוז ולהשגחה במשך 3 ימים.
במעשיו המתוארים הנאשם פצע אדם וניסה שלא כדין לפגוע בו באמצעות נשק מסוכן, זאת בכוונה להטיל בו נכות או מום או לגרום לו חבלה חמורה.