הדס שקד: "עכשיו הזמן להתקדם"

הדס שקד כבר עשתה היסטוריה בגלבוע כמתמודדת האישה הראשונה לראשות המועצה. היום, בתקופת מורכבת של מלחמה, אחרי קמפיין ארוך מהצפוי, ולאחר פרישתו של עובד נור מהמירוץ, היא כבר מרשה לעצמה לתכנן את המשימות ליום שאחרי הבחירות ("קשר חדש ובריא יותר בין התושבות והתושבים למועצה, סטנדרטים חדשים של ניהול, לא באתי לעשות קומבינות ולא חצי עבודה"), מספרת על המעבר מההייטק למגזר הציבורי, על הרגע בו החליטה להתמודד ולמה חשוב, דווקא בימים הקשים האלה, לצאת להצביע

הדס שקד בחוג בית
הדס שקד בחוג בית

"אני מתייחסת לתפקיד בחרדת קודש", הדס שקד

"החודשים האחרונים עוברים על כולנו בצל הלחימה והאירועים הקשים של השבעה באוקטובר. מצב הרוח בשפל המדרגה, הקשב הציבורי כמעט שלא קיים, והבחירות המוניציפליות, אם נאמר את האמת, לא נמצאות כרגע בראש סדר העדיפויות של התושבים. אבל דווקא עכשיו, דווקא בתקופה הזו, חשוב להבין את חשיבות השלטון המקומי, את ההשפעה שיש לו על חיי היום יום של כולנו, ולצאת להצביע. זו החובה הדמוקרטית של כולנו ואין לנו ברירה אלא להסתכל גם על היום שאחרי ועל השנים הבאות", כך אומרת הדס שקד, המתמודדת לראשות המועצה האזורית גלבוע.

• "המאבק צמוד, וכל מי שאומר אחרת מספר סיפורים"

עם פרישתו של עובד נור מהמירוץ לראשות המועצה, נותרו בו שני מועמדים בלבד, הדס שקד ודני עטר.
"המשוואה היא פשוטה – אם מספיק אנשים ונשים תושבי הגלבוע ייצאו להצביע, אני אהיה ראשת המועצה הבאה", אומרת שקד, "אחת הסיבות שבגללה יצאתי לדרך, הייתה ההבנה שהמועצה שלנו חייבת להתקדם, ולא לחזור אחורה, ושאני היחידה שיכולה לגרום לזה לקרות. לאורך הדרך פגשתי תושבות ותושבים רבים שמחפשים הנהגה חדשה, שמגיעה עם כוחות, שבאה לעבוד, שתביא איתה התנהלות אחרת, שלא מפחדת ללמוד ולשאול שאלות, ושתוכל להוביל את המועצה שלנו לצמיחה. הפרישה של עובד מהמירוץ יצרה שינוי משמעותי לטובתנו והביאה אלינו תומכות ותומכים חדשים, רבים מאוד, מכל יישובי הגלבוע. המאבק צמוד, וכל מי שאומר אחרת מספר סיפורים. הבחירות יוכרעו בקלפיות ביום הבחירות בהפרש קטן ובצורה דמוקרטית".


אחד הנושאים המדוברים רבות במהלך הבחירות בגלבוע, הוא העובדה שהדס שקד היא האישה הראשונה המועמדת לראשות המועצה


"הרגע בו נפלה ההחלטה להתמודד לראשות המועצה היה בפגישה עם אחד האנשים המאוד מעורבים בפוליטיקה המקומית", חושפת שקד, "ישבנו בגינה, והמשפט הראשון שהוא אמר לי היה: 'אין לאישה סיכוי לנצח בגלבוע'. באותו הרגע ידעתי שאני יוצאת לדרך. כדי לעשות שינוי ולנצח, אבל גם כדי שהבאות בתור, הנשים והנערות, ובתוכן הבנות שלנו, לא ישמעו משפטים כאלה בעתיד".

• "נשים העומדות בראש רשויות מובילות אותן למקומות נפלאים"

שקד מביאה איתה ניסיון ניהולי רב בתחומים המוניציפליים ובהתיישבות הכפרית ורזומה עשיר של עשייה ציבורית, החל מניהול יישובים במשך שנים, דרך הקמת בית הספר הדמוקרטי בגלבוע ועמותה העוסקת ביחסי יהודים וערבים ועד הקמת קהילת נשים משמעותית. "היותי אישה מהווה ערך מוסף על כל אלה, נשים בשירות הציבורי נוטות לקדם עבודת צוות ושיתוף פעולה, הן מביאות איתן פתרונות יצירתיים וחדשניים יותר לבעיות מוניציפליות ויכולות להוביל לשינוי חיובי באווירה הפוליטית ובאופן הניהול של הארגון. נשים העומדות בראש רשויות מובילות אותן למקומות נפלאים, ואת זה אני באה לעשות גם במועצה שלנו".

"גיליתי גם שיש הרבה פחד. רבים מפחדים להזדהות, חוששים להזדהות או להראות בפורומים מסוימים"
"גיליתי גם שיש הרבה פחד. רבים מפחדים להזדהות, חוששים להזדהות או להראות בפורומים מסוימים"

• "ניהול יישוב הוא תפקיד מרתק"

שקד נולדה וגדלה בפתח תקווה, לאמא בת עין חרוד, ושומרת זכרונות ילדות רבים מהעמק, כמו החופשות בעין חרוד, וסבתא חנה שמביאה ארוחת צהרים מחדר האוכל לבריכה, בסיר קומות.
את השירות הצבאי התחילה כסמלת מבצעים בגולן, המשיכה כקצינת חמ"ל בחברון, שם ניהלה גזרה משמעותית בתקופה מורכבת ורבת אירועים וסיימה כמפקדת קורס סמב"ציות. לאחר סיום תואר ראשון במדעי המחשב, וכעשר שנות עבודה בהייטק, הבינה שהיא אוהבת יותר עבודה עם אנשים ומאז עוסקת בתחומי הקהילה, הניהול המוניציפלי וההתיישבות הכפרית, ואוהבת כל רגע.
"ניהול יישוב הוא תפקיד מרתק, שמשפיע על חיי היום יום של התושבים, ועם הניסיון והידע שצברתי בשנים האחרונות, הגיע הזמן להתקדם שלב, להביא שינוי ולקדם את הבית שלנו כאן בגלבוע".
כשהבינה שהתיישבות כפרית ורשויות מקומיות הן הייעוד, השלימה שקד תואר שני במינהל ומדיניות ציבורית, וכן קורס מנהלי יישובים, קורס דירקטורים וקורס מתכננים בהתיישבות הכפרית. "כל אלה, יחד עם הניסיון שצברתי, הביאו אותי למקום שבו אני מוכנה לתפקיד ראשת המועצה".

• "לכו עם הלב ועם הערכים שלכם"

היא גרה ביישוב הקהילתי גן נר, נשואה ואמא לשלושה. "מהרגע הראשון התאהבתי בגלבוע, בנופים, באוויר הצלול ובאנשים. מכאן נולדה השאיפה לפעול לשיפור איכות החיים של כולנו, וזה מה שעשיתי, מכיוונים שונים, ב- 10 השנים האחרונות".
לאורך הקמפיין שקד שומרת על הערכים שלה, וחרף ניסיונות שונים, לא נותנת לאף אדם או מקרה להסיט אותה מהדרך. כעת, פחות משבוע לפני הבחירות, הדס משדרת בטחון. מעגל השותפות והשותפים לדרך רחב וממשיך לגדול והיא מתמקדת בהפצת המסרים, במפגשים עם מי שעדיין לא מכירים או לא שמעו אותה, ובהתארגנות ליום הבחירות.
"בחודשי הקמפיין נפגשתי עם תושבים רבים ביישובים ושמעתי על הבעיות והפערים. לצערי גיליתי שיש גם הרבה פחד, אנשים שאני מדברת איתם אומרים לי 'אנחנו איתך, אנחנו רוצים הנהגה חדשה, אבל חוששים להגיד את זה בגלוי'. מבחינתי מדובר בתופעה פסולה, שבדמוקרטיה תקינה אין לה מקום, וגם את זה אני באה לשנות.
לכל אלה אני אומרת היום – לכו עם הלב ועם הערכים שלכם, כי יש כאן הזדמנות אמיתית לשינוי.
שקד מאמינה בעבודת צוות ובחשיבה יצירתית: "עם אלה אפשר לתת פתרונות כמעט לכל בעיה וזה אחד מכלי העבודה המשמעותיים כראשת מועצה".


"אנחנו חיים במקום הכי יפה בארץ, יש פה אנשים נפלאים, יש פה יזמים ויזמיות, וזה צריך להיות הרבה יותר בולט בשטח…ישבתי בגינה עם דמות שמעורה בפוליטיקה בגלבוע, והמשפט הראשון שהוא אמר לי היה: 'אין לאישה סיכוי לנצח בגלבוע'. באותו הרגע ידעתי שאני יוצאת לדרך"


אז למה לבחור בך?
"לתושבות ותושבי הגלבוע יש היום שתי אפשרויות – והבחירה ברורה: בין עבר לעתיד, בין מי שמגיעה עם אנרגיות, כוחות, ואהבה אמיתית למקום הזה ולתושביו, למי שכיהן בתפקיד למעלה מ 20 שנה, עשה כבר את מה שעשה ואת מה שלא עשה כנראה כבר לא יעשה. שיעורי התמיכה שלנו מאוד מאוד גבוהים, אנשים רואים בי את האפשרות וההזדמנות לצמיחה, לשינוי ה DNA של התנהלות המועצה, ליצירת איכות חיים טובה יותר ולקידום הגלבוע. הציבור רוצה מישהי שבאה לעבוד בשבילו. ישובים שהוזנחו שנים ארוכות, הורים שרוצים חינוך מגוון ומתקדם, בעלי עסקים שרוצים לפרוח כאן, צעירות וצעירים שרוצים תרבות תוססת ופעילה ודגש על נושא הבטחון שחשיבותו גדלה בימים אלה. בשביל כל אלה צריך ראשת מועצה נמרצת שלא תנוח. זה מה שאני מביאה לתפקיד. אני מתייחסת לתפקיד בחרדת קודש. לא באתי לעשות קומבינות ולא חצי עבודה. באתי להצמיח את המועצה שלנו בכל התחומים. כל חיי הציבוריים היו לעשיית הטוב בשביל קהילות ואנשים וכך אני רואה את התפקיד. אנחנו חיים במקום הכי יפה בארץ, יש פה אנשים נפלאים, יש פה יזמים ויזמיות, וזה צריך להיות הרבה יותר בולט בשטח. תפקיד המועצה הוא לייצר את הקרקע והתשתיות לפריחה של היישובים, התושבות והתושבים. יצאתי למסע הזה לא בשביל "תואר" או "כסא", אני באה לעבוד, מגיעה מתוך שליחות ציבורית, מתוך אמונה בכוחות שלי ובערכים שמנחים אותי ויודעת שתושבות ותושבי הגלבוע רואים ומעריכים זאת. עכשיו צריך לממש את ההזדמנות הזאת – בקלפי".

משפט לסיום?
"עכשיו הזמן שלנו להתקדם. צאו להצביע".