הבריחה מכלא גלבוע: לא ינקטו צעדים נגד נציבת השב״ס – מפקד המחוז יסיים את תפקידו

הועדה הממשלתית שהוקמה לאחר בריחת האסירים הגישה את הדו״ח הסופי לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר

לא ינקטו צעדים נגד נציבת השב״ס רב גונדר קטי פרי וגונדר אריק יעקב, יסיים את תפקידו בעוד כארבעה חודשים, אלו הן בין היתר מסקנותיה של ועדת הבדיקה הממשלתית לאירוע בריחת האסירים הביטחוניים מבית הסוהר גלבוע, אירוע שטלטל את המדינה והארגון.
במסקנות הועדה נכתב: ״אירוע הבריחה היה כישלון חמור ומסוכן. בעקבות הבריחה רגשה הארץ, ונדרשה פעילות נרחבת של כוחות הביטחון".
נציבת בתי הסוהר רב גונדר קטי פרי התייחסה לדוח המלצת הוועדה לאירוע גלבוע ואמרה: ״ועדת הבדיקה סיימה היום את עבודתה לאחר חקירה ממושכת, מקיפה ויסודית. הועדה זכתה לשיתוף פעולה מלא מכלל הגורמים בשב"ס. אני שמחה כי הועדה קבעה שאין מקום להמליץ על נקיטת צעדים לגבי וגם שבחה אותי על המהלכים שהובלתי. אני משרתת בשירות בתי הסוהר 35 שנה – את כל חיי הקדשתי לארגון במסירות ובמקצועיות. עברתי תקופה לא פשוטה, אך היום נעשה איתי צדק. הועדה שעמדה על המצב הקשה של הארגון, כפי שהיה ערב כניסתי לתפקיד, קבעה כי מרגע שמוניתי גיבשתי תוכנית רב- שנתית ופעלתי בנחישות כדי לקדם את הארגון ולצמצם את הפערים הרבים ששב"ס מתמודד עמם. בכוונתי ללמוד לעומק את דוח ועדת הבדיקה, ולהוביל לתיקון כל הליקויים הנדרשים. זה המקום להודות לאלפי סוהרות וסוהרי שב"ס על עבודתם הקשה והחשובה. אתם מקור הכוח של הארגון ושלי. שירות בתי הסוהר נמצא בעיצומה של מהפכה בתחומים רבים ואני נחושה להמשיך ליישם את התוכניות שגיבשנו לטובת מדינת ישראל״.

״לאמת יש רק צד אחד והיא יצאה לאור היום״

|

גיוס חרדים לצה"ל – מהלך משפטי ראוי, האמנם?  

|