הבחירות לרשויות והמועצות בעמק: המנצחים והמפסידים הגדולים

דני עטר כבש את הגלבוע, שלומית שיחור רייכמן זכתה לניצחון מוחץ, יקי בן חיים מתחיל דרך חדשה במגדל העמק, נועם ג'ומעה זכה להישג שעוד ידובר בו רבות, ומה התואר המרשים לו זוכה רונן פלוט, ראש העיר נוף הגליל. כל התשובות והעדכונים האחרונים בבחירות המקומיות

ניצחון סוחף וללא עוררין. דני עטר חוזר ללשכת המוא"ז בגלבוע

תושבי היישובים, המושבים, הקיבוצים והכפרים באזור העמקים מתעוררים לבוקר של ה"יום שאחרי" הבחירות, עם דמויות חדשות ומסקרנות שיובילו את הערים והמועצות האזוריות.
נתחיל בגלבוע, המועצה שבה ניצחונו של דני עטר, ראש המועצה לשעבר לא היה מוטל בספק והנתונים באו לידי ביטוי גם בקלפיות- כך על פי נתוני משרד אתר משרד הפנים. עטר כצפוי גרף יותר מ-70 אחוזים מקולות התושבים בקלפיות והמתמודדת הדס שקד זכתה לאמון של 29.5 אחוזים מהקולות.

שלומית שיחור רייכמן הישג מרשים
שלומית שיחור רייכמן עם הישג מרשים בעמק יזרעאל. צילום: אלבום פרטי

בעמק יזרעאל רשמה שלומית שיחור רייכמן הישג מרשים עם תמיכה של 48.9 אחוז מקולות התושבים במועצה. המועמד שי יזרעאלי נמצא במקום השני עם נתונים מאכזבים, המשקפים 21.4 אחוזי תמיכה. שמוליק דודאי קרוב ליזרעאלי עם קצת יותר מ-20 אחוזי תמיכה וסיוון אלדר עם 9.6 אחוזים.

ראש העיר החדש של מגדל העמק,יקי בן חיים. מתוך דף הפייסבוק של יקי בן חיים
ראש העיר החדש של מגדל העמק, יקי בן חיים. מתוך דף הפייסבוק של יקי בן חיים

בראש עיריית מגדל העמק יעמוד בעידן שאחרי אלי ברדה, יקי בן חיים, שגרף כמעט 70 אחוזים, לעומת שלושים אחוזים למתמודדת אלגריה בן קסוס.
אחת הזירות הלוהטות והמרתקות המערכות הבחירות באזור, הגיעה לסיומה בעיר בית שאן, עם הישג פנומנלי לנועם ג'ומעה, שהדיח את ראש העיר המכהן ז'קי לוי. מעל 50 אחוזים מהקולות ניתנו לג'ומעה ולוי לעומתו זכה ב-36.2 מהקולות. סוגר את הרשימה איתן טייב, עם 13.7 אחוזים מקולות הבוחרים.

בית שאן. נעם ג'ומעה יחליף את ז'קי לוי. מתוך דף הפייסבוק של נעם ג'ומעה
בית שאן. נעם ג'ומעה יחליף את ז'קי לוי. מתוך דף הפייסבוק של נעם ג'ומעה
ראש המועצה החדש של מגידו גיל לין
ראש המועצה החדש של מגידו גיל לין. צילום: אלבום פרטי

גיל לין יחליף את איציק חולבסקי בראשות המועצה האזורית מגידו לאחר שקיבל 45 אחוזים מהקולות. חולבסקי לעומתו קיבל קצת יותר משלושים אחוזים.
בנוף הגליל רונן פלוט זוכה לאמון מוחלט ויוצא דופן של התושבים ואף מתמודד לא הציג כידוע מועמדות מולו. 98.5 אחוזים מתושבי העיר, נתון פנומנלי, בחרו בפלוט גם במערכת בחירות זו. אחוז התמיכה הגבוה, מעניק לפלוט את תואר ראש העיר האהוב בישראל.

הוכתר כראש העיר האהוב בישראל. פלוט עם 98.5 קולות.
הוכתר כראש העיר האהוב בישראל. רונן פלוט עם 98.5 קולות בנוף הגליל.

גם בבחירות למועצת העיר, הרשימה של פלוט, 'נוף הגליל שלנו' גרפה את רוב המושבים, סה"כ 11 מנדטים, מה שאומר שיש לפלוט רוב מוחלט במועצה והוא איננו תלוי ברשימות אחרות. "אני מודה מעומק הלב לכל תושבי נוף הגליל היקרים שלי ומבטיח להמשיך ולשרת אותם בנאמנות ובאהבה. לא אנוח על זרי הדפנה", אמר פלוט בתום מערכת הבחירות: "אצלי הבחירות מתחילות בבוקר שאחרי הספירה בקלפי ונמשכות עד לספירה הבאה. חמש שנים, יום יום, אני עובד קשה, לא מקבל את האמון של התושבים בי כמובן מאליו".
בעמק המעיינות כ-72 אחוזים מהתושבים הביעו אמון באיתמר מטיאש וקצת יותר מ-28.1 אחוזים מהקולות ניתנו לנגה יהודית גיל בשיא.

ראש המועצה החדש של עמק המעיינות איתמר מטיאש . ניצחון סוף עם כ-72 אחוזים מקולות הבוחרים
איתמר מטיאש, ראש המועצה החדש של עמק המעיינות. ניצחון סוחף עם כ-72 אחוזים מקולות הבוחרים. מתוך דף הפייסבוק של איתמר מטיאש