הבחירות בגלבוע: עיד סלים יתמוך בשניר פרידמן

פחות מתשעה חודשים לבחירות, עיד סלים, מי ששימש במשך שנים ארוכות בתפקיד סגן ראש המועצה, הודיע על תמיכה בשניר פרידמן. צילום: אלבום פרטי

עיד סלים, דמות חשובה ומרכזית במגזר הערבי בגלבוע החליט לתמוך בשניר פרידמן בבחירות לראשות המועצה האזורית גלבוע. בהודעה משותפת של השניים הם הכריזו על החיבור שנרקם בינהם. כזכור, בשבוע שעבר הודיע גם אורי שומרוני על תמיכתו בפרידמן.
סלים, שימש במשך שנים ארוכות בתפקיד סגנו של דני עטר – בשנים בהם האחרון עמד בראש המועצה.
סלים אמר לאחר ההודעה: "חלאס, מגיע לנו יותר. אני מכיר את המועצה שנים רבות ואני אומר לחבריי במגזר הערבי ובכלל ששניר הוא המתאים ביותר מבין שלושת המועמדים. יש לו חזון, יש לו מטרות, הוא נחוש והוא יהיה ראש המועצה הבא, אינשאללה. אין לי ספק ששניר, המכיר היטב את המגזר הערבי, יוביל אותנו קדימה, ישפר את התשתיות ביישובים הערבים ויצעיד את כולנו לעתיד טוב יותר".
בעת האחרונה התחזק הקשר בין פרידמן לסלים, ובחודש האחרון הוא הבשיל לכדי הבעת התמיכה באופן פומבי ורשמי.
לדברי פרידמן לא עומד מאחורי החיבור הבטחה לתפקיד כזה או אחר: "אני מזמין כל אדם שמאמין בדרך שלי להצטרף אליי וזה מה שקרה עכשיו בדיוק עם עיד סלים. מעולם לא היה ביננו דם רע, למרות שהוא השתייך למחנה שהיה לי לא מעט ביקורת עליו והיא נשמעה היטב. בסופו של דבר האינטרס שלי הוא הגלבוע ובהקשר הזה אני חושב שלעיד יש יכולת לתרום לנו רבות מניסיונו הרב, מהקשרים הרבים שלו, מהכרותו את העבודה והצרכים של המגזר וכן מחוכמתו ומעובדת היותו מנהיג".
לדברי פרידמן הכפרים הערבים זקוקים בדחיפות לשינוי: "מגיע להם יותר, הרבה יותר", הוא אומר, "הגלבוע היה ויישאר מודל לדו קיום בכל רחבי הארץ וביחד נפעל לשמר ולשפר את החיים המשותפים ביחד".

הייתה דרישה או בקשה ספציפית לתמיכה המוצהרת?
"הדבר היחיד שעיד ביקש ממני הוא תמיכה וסיוע בכפרים הערבים וקידום הגלבוע בכלל וזה חלק בלתי נפרד, לגיטימי ומרכזי במצע שלנו. מעבר לזה כפי שהדגשתי, אין בכוונתי להבטיח ולחתום על שום דבר וכמובן לא רק לעיד, אלא לאף אדם כזה או אחר. אני לא מאמין בזה וזו לא דרכי".