"האור שלך כבה, אבל המורשת שלך תישאר איתנו לעד"

כחלק מהבוקר העצוב והקשה למדינת ישראל, תושבי עפולה והאזור ליוו בדרכו האחרונה את רס"ן רועי מלדסי, בן העיר, שנפל בקרב רצועת עזה. "היית קשוח כלפי חוץ אבל בעל לב ענק", ספד לו מפקדו. "עפולה תדאג לזכור ולהנציח את רועי, לספר את סיפורו למען הדורות הבאים", אמר ראש העיר אבי אלקבץ

חבריו של של רועי מלדסי הי"ד נושאים את ארונו למקום מנוחתו

העיר עפולה חוותה מתחילת הלחימה אבדות רבות עם נפילתם של מיטב בניה ופצועים רבים שעדיין מתאוששים במחלקות השיקום בבתי החולים. הבוקר דיווח דובר צה"ל כי בין הנופלים בקרבות בעזה גם רס״ן רועי מלדסי ז״ל, תושב בירת העמק.
רס"ן מלדסי היה מפקד פלוגה בגדוד 13 שבחטיבת גולני, בן 23 בנופלו. הוא הועלה מדרגת סרן לדרגת רס"ן לאחר מותו.
לפני זמן קצר, רבים מתושבי העיר ליוו אותו בדרכו האחרונה בבית העלמין, עם מצעד דגלים כחול לבן.

אביו של רועי מלדסי קורא קדיש על בנו ז"ל
קורע לב. אביו של רועי מלדסי קורא קדיש על בנו ז"ל

• "היית אמיץ לב בקרב"

כשברקע קולות ומראות מצמררים ושוברי לב, ספדו לו מפקדיו ואמרו: "היית עמוד האש לפני המחנה, לא התפשרת על דבר וחינכת את חייליך שיהיו הטובים ביותר. היית אמיץ לב בקרב, וקר רוח. אבל היה לך גם אומץ לב מוסרי, להגיד את דעתך, כזה שלעיתים חסר אצל מפקדים. לא ויתרת, היית קשוח כלפי חוץ אבל בעל לב ענק, וקיימת כל יום את המשפט נאה דורש, נאה מקיים. היית אור איתן, והאור שלך כבה, אבל המורשת שלך תישאר איתנו לעד".

משפחתו של רועי מלדסי קוראים קדיש על קברו
"העניק לכולנו, לכל עם ישראל, רגע של גאווה גדולה בתוך ים העצב הבלתי נגמר הזה": תושבים מעפולה, חבריו של סרן רועי מלדסי ז"ל, ומשפחתו ליד קברו  

• "באישיותו ומנהיגותו הוביל אחריו רבים וטובים בכל פרקי חייו"

ראש העיר אבי אלקבץ ספד לו ואמר: "מדינת ישראל אבלה, העיר עפולה שבורת לב. מאותו יום בשביעי לאוקטובר, מאותו יום ארור, קברה העיר עפולה שישה חללים, בניה ובנותיה הטובים ביותר של העיר הזאת, ואתמול גדל הקרע עם היוודע דבר מותו של רס"ן רועי מלדסי ז"ל. ושוב, אנו מתכנסים כאן, באירוע שאין נורא ממנו. משפחת מלדסי היקרה, יגאל, ספי, תומר ואוריה, משפחה שהיא מלח הארץ, הכי טובים שיש: עוד לפני שהפך בנכם רועי לקצין מצטיין בגולני ולגיבור ישראל שמסר את נפשו בגבורה למען עם ישראל, היה ברור לכולם שמדובר בילד מיוחד, ילד מצטיין בכל. נער מחונך, מדהים וערכי, שבאישיותו ומנהיגותו הוביל אחריו רבים וטובים בכל פרקי חייו.
רועי, בוגר בית הספר הריאלי, והפנימיה הצבאית לפיקוד, יכול היה לבחור בכל קריירה צבאית שיחפוץ והוא בחר כמו רבים מבני המשפחה להתגייס לחטיבת גולני ולהיות אח גדול ומפקד לחיילים הצעירים. אחת מהתמונות המרגשות ביותר של המלחמה הזאת הייתה של רועי וחייליו שפשטו וכבשו את הפרלמנט של החמאס. רועי, במרכז התמונה מוקף בחייליו הלוחמים, העניק לכולנו, לכל עם ישראל, רגע של גאווה גדולה בתוך ים העצב הבלתי נגמר הזה. בשביעי לאוקטובר הוא עוד היה מפקד אימון מתקדם של פלוגת לוחמים צעירים. עוד לפני שהחלה המלחמה ידעת מה שכולם יודעים ואומרים היום, הדור הצעיר הוא לא דור מפונק, הוא לא דור של מסכים. אלא דור מצוין של גיבורים וגיבורות. אתמול בלילה חרב הבית. הנקישה הארורה על הדלת בישרה על מותם של שמונה לוחמים, שמונה בנים מהטובים ביותר ובתוכם גם רועי, הבן שלכם, הגיבור שלנו. אין מילים שיכולות להקל עליכם ברגעי השבר הנוראיים הללו. אני וכל תושבי העיר יכולים רק לחבק ולנחם ואני מבטיח לכם שעפולה תדאג לזכור ולהנציח את רועי, לספר את סיפורו למען הדורות הבאים. רועי, קצין גיבור שנפל בקרב למען עצמאות ישראל ושילם בחייו עבור תקומת ישראל. אנחנו אוהבים אותך ומצדיעים לך. יהי זכרו של רועי ברוך ונצור בליבנו לעד".