דרך צלחה: ראשי הרשויות והמועצות בעמק נכנסו לתפקידם

אחרי הקמפיינים הסוערים, המהפכים הדרמטיים ותקופת חפיפה קצרה, החלו היום ראשי הרשויות והמועצות הנבחרים בתפקידם החשוב והמשמעותי. דני עטר התקבל עם סוכריות בגלבוע והרגיש מיד בבית, שלומית שיחור רייכמן מעמק יזרעאל מבטיחה להפוך חלומות למציאות, יקי בן חיים ממגדל העמק דיבר על הסימבוליות של כניסה לתפקיד ב"יום המעשים הטובים" ונועם ג'ומעה כבר מכריז מלשכתו: "אנחנו יוצאים למלחמה על הבית". זה היה היום שהיה
צילומים: דוברות מגדל העמק, בית שאן, רוני חיון ותומר בן יוסף

הבוקר נכנסו ללשכותיהם ראשי הרשויות והמועצות החדשים בעמק, מלאי תוכניות עבודה אסטרטגיות, רצון להוביל תהליכים ושינויים לטובת התושבים ולצד אלו גם אחריות רבה.

על ראשו של הגלבוע

מי שהרגיש מיד בסביבה הטבעית הוא דני עטר, ראש המועצה האזורית גלבוע ששימש בעבר בתפקיד במשך יותר משני עשורים. כבר לאחר שהחנה את רכבו, המתינו לעטר חברים ועובדים והמטירו עליו סוכריות. עטר, מלווה באשתו, נכנס מיד ללשכתו שהתמלאה בזרי פרחים ועציצים, והחל לגבש צעדים ראשוניים ואופרטיביים, בהתאם לתוכניות הממוקדות שהציג בקמפיין. העבודה כראש מועצה אינה זרה כאמור לעטר, והוא המתין לרגע שהמושכות יעברו לידיו.

ראש המועצה האזורית גלבוע דני עטר

האישה הראשונה בראשות המועצה עמק יזרעאל

הבוקר, שלומית שיחור רייכמן נכנסה באופן רשמי לתפקיד ראשת המועצה האזורית עמק יזרעאל. ראשת המועצה החדשה התקבלה על-ידי עובדות ועובדי המועצה בשמחה ובהתרגשות רבה.
שיחור רייכמן, בת 50 מהיישוב הקהילתי תמרת, הנה האישה הראשונה לכהן בתפקיד זה במועצה האזורית עמק יזרעאל וראשת הרשות היחידה בכל מחוז הצפון.
עם כניסתה לתפקיד אמרה שיחור רייכמן: "אני מלאת התרגשות וציפייה לבאות, ורואה בתפקידי החדש שליחות. העיתוי בו אני נכנסת לתפקיד באופן רשמי, מרגש במיוחד – היום הוא יום העובדות והעובדים הסוציאליים, שהם לב ליבה של החברה הישראלית ונמצאים בחזית המאבק על נפשה של החברה הישראלית, במיוחד בימים אלה.
ביום המרגש הזה – מחבקת את קהילת עמק יזרעאל הנפלאה, הנהלות היישובים, מליאת המועצה וההנהלה, תושבות, תושבים, עובדות ועובדי המועצה והתאגידים, ומאחלת לכולנו הצלחה רבה בדרכנו המשותפת. ביחד – נהפוך חלומות למעשים. בצד רגעי השמחה, איננו שוכחים לרגע את 134 החטופות והחטופים שלנו, שעדיין מוחזקים בשבי ואנו קוראים להשבתם הביתה, אל חיק משפחותיהם, עכשיו".

האישה הראשונה בראשות המועצה שלומית שיחור רייכמן

"זה יום היסטורי": עידן חדש במגדל העמק

"מגדל העמק החדשה שלי יוצאת היום לדרך. בשם השם נעשה ונצליח", כך כתב הבוקר בדף הפייסבוק שלו יקי בן חיים, ראש העיר הנכנס של מגדל העמק. בן חיים הגיע ליומו הראשון בעבודתו הציבורית החשובה מלווה ברעייתו ובנו. לבן חיים ימתינו אתגרים רבים ובראיון לאתר עמקניוז הוא כבר חשף את תוכניותיו לתקופה הראשונית שלו בתפקיד. תושבי העיר בירכו את בן חיים בכל המדיות והרשתות החברתיות ואיחלו לו בהצלחה בדרך החדשה. בן חיים מתחיל למעשה עידן חדש במגדל העמק, לאחר פרישתו של ראש העיר אלי ברדה.
"אני מאוד מתרגש", אמר היום בן חיים: "זה יום היסטורי. באופן כללי יום שבו מתחלף ראש עיר אחרי 25 שנה זה באמת יום היסטורי. זו הזדמנות לומר תודה רבה לראש העיר היוצא, אי אפשר לשכוח את פועלו ואנו מודים לו מכל הלב. עכשיו הגיע הזמן שלנו, של החבר'ה הצעירים. אני מתכוון להנהיג את העיר הזו ברגישות וחמלה. לא סתם יצא מהשמיים להיכנס לתפקיד ב"יום המעשים הטובים", מאז שאני ילד רציתי להיות ראש עיר כדי לעשות מעשים טובים. אני מאחל לכולנו הצלחה רבה"

יקי בן חיים ראש העיר מגדל העמק ומשפחתו

נועם ג'ומעה: "לכל אחד יש בוס מעליו אבל לי יש מעל 20,000"

אחת ממערכות הבחירות המעניינות ביותר הייתה בעיר בית שאן ובסופה העניקו התושבים את המנדט לנועם ג'ומעה. כשהוא נרגש נכנס הבוקר ללשכתו לא לפני שפנה לעובדים במכתב מעמיק ובו הוא כתב על תוכניותיו: "כל מי שמכיר אותי יודע עד כמה בית-שאן חשובה לי. כאן נולדתי, כאן צמחתי וכאן בחרתי לגדל את ילדי. בית שאן היא יותר מעיר בה אני גר, היא עיר שלה חלק גדול וחשוב בסיפור חיי. היום, היום אנחנו כותבים פרק נוסף בסיפור המופלא של העיר בית שאן. ניגש למשימה זו בכובד ראש ובאהבה גדולה. כולנו צריכים לעבור שינוי מחשבתי, אין עוד אנחנו והם – יש רק אנחנו. המילים אחדות ותקווה צריכות להימצא בראש סדר העדיפויות של כולנו ואנחנו ניישם אותם הלכה למעשה. במהלך הימים שעברו מאז שהסתיימו הבחירות, נפגשנו עם הרבה גורמים וניסינו ללמוד לעומק את האתגרים השונים שמונחים לפתחנו. בדרך מצאנו שותפי אמת שמבינים את הצורך וגודל השעה. כשהילדים שאלו אותי בשולחן שבת 'מה ההישג הכי גדול שלי?' עניתי- להיות משרת ציבור. הסברתי להם שלכל אחד יש בוס מעליו אבל לי יש מעל 20,000. יש לנו חזון גדול להפוך את בית שאן לסיפור הצלחה ולהשראה ברמה המקומית, הארצית ובכלל. אנחנו יוצאים למלחמה על הבית, וכשאני אומר אנחנו – זה כולנו. באחדות, בשקיפות, באמון מלא, בהקשבה ובשיתוף פעולה – אנחנו נצליח לעשות זאת גם אם יש מי שכבר איבד אמון. חובת ההוכחה עלינו. הציבור הבית שאני נושא אלינו עיניים מלאות בתקווה ואמונה".

נועם ג'ומעה ראש העיר בית שאן

עפולה: מפגש פסגה של כל ראשי הרשויות באזור

|