"דרום אדום בכל מקום": ט"ו בשבט בסימן תקומה וצמיחה

בשבוע הבא בימי נחגוג את חג הט"ו בשבט החל מיום רביעי (24/1), על רקע הנוף הנהדר של הצפון והעמק שהתכסה בירוק לאחר גשמי הברכה. החג יצוין בשלל אירועים ופעילויות למשפחה- בין היתר בסיור מורשת במשטרת נהלל, בטיולים במרכז גלבוע מעיינות ושביל סובב כינרת, ומגוון פעילויות למשפחה בחוות התבלינים ועוד. במשתלת גולני תתקיים פעילות לימודית בה תוכלו להכיר את מסלול צמיחתו של השתיל. צילום: ויקיפדיה ( Aviad2001 )

בשבוע הבא, יחגוג עם ישראל את חג הט"ו בשבט- הוא חג האילנות, בשלל אירועים ופעילויות שעיקרם העמקת הקשר לאדמה בנטיעות, סיורים וטיולים ברחבי העמק והצפון באתרי טבע ומורשת וגם כאירועי הפוגה מאווירת המלחמה.
השנה יתקיימו חלקם של האירועים באווירת סולידריות עם אזור הדרום. חלקם של הפעילות יתקיימו בתשלום וחלקם בחינם.
עוד במסגרת אירועי החג, המועצה לשימור אתרים מזמינה את הציבור הרחב לקחת חלק במגוון אירועים ופעילויות באתרי מורשת ברחבי הארץ, בהן נטיעות, סיורים מודרכים, ערבי שירה, הרצאות, הצגות ועוד.
הפירוט המלא של כל האירועים באתר המועצה לשימור אתרים

• "דרום אדום בכל מקום"- אתר משטרת נהלל ההיסטורית

המועצה אזורית עמק יזרעאל והמועצה לשימור אתרים מארחות את אנשי הדרום, במסגרת מיזם מיוחד, הכולל חנות פופ אפ יפהפייה, יוזמה משותפת של עמותת התיירות שקמה בשור ושל בנק הפועלים, ובה עבודותיהם של אומני ויצרני הדרום שעדיין לא שבו לבתיהם, יינות מיקבי בוטיק, שמני זית, תבלינים, תכשיטים, עבודות קרמיקה ויודאיקה, מוצרי קוסמטיקה ועוד.
בנוסף, יימכרו פקעות של כלניות במארזים ממותגים ומעוצבים. עוד באירוע: מתחם מכירה מעסקי העוטף, סדנאות יצירה, משאיות אוכל , קרקס כפר יהושע ולהקת ג׳ז.
יום חמישי, ט"ו בשבט, בין 19:00-12:00; יום שישי, 26.1, בין 15:00-09:00
פרטים נוספים בדף הפייסבוק של 'דרום אדום'

מרכז סיור גלבוע מעיינות. צילום: מרכז סיור גלבוע מעיינות
מרכז סיור גלבוע מעיינות. צילום: מרכז סיור גלבוע מעיינות

ראש השנה לאילנות 2024 עם מרכז גלבוע מעיינות

דווקא עכשיו חוזרים לטייל – בואו לנשום קצת טבע וליהנות מפריחה מטריפה בדיוק בראש השנה לאילנות.
פתחו את היומנים ושריינו את את התאריך 26/01/2024 ותוכלו לבחור בין 3 מסלולים בדרגות קושי שונות: נחל גחר מסלול קל למשפחות, נחל תבור מעגלי גם הוא מתאים למשפחות ומעגלי ונחל יצפור בדרגת קושי בינונית. למידע נוסף והרשמה מראש באתר הרישמי.

סיורים ללא תשלום בשביל סובב כינרת - צילום איגוד ערים כינרת
סיורים ללא תשלום בשביל סובב כינרת – צילום איגוד ערים כינרת

ט”ו בשבט בשביל סובב כנרת

איגוד ערים כנרת מזמין אתכם להנות מהיסטוריה, טבע, ארכיאולוגיה ונוף אינסופי בשביל סובב כנרת בט”ו בשבט 2024. הסיור יוצא ביום שישי 26/01/2024 בשני סבבים בשעות 10:00 ו- 12:00.
הסיור עובר דרך בית ירח, נכנס לחוף ירדן על שפת הכנרת, סכר דגניה, נעבור בבית הקברות ההיסטורי של קבוצת כנרת, נעבור בגל הרצל שהוא אתר ארכיאולוגי ולקראת סיום תיהנו מפיתות על הסאג’ ותה! אורכו של המסלול 2.5 ק”מ משך הסיור כשעתיים ודרגת הקושי שלו קל עד בינוני.
ההשתתפות בהרשמה מראש בלבד באתר הרישמי.

משאית השמחה של קק”ל 2024

כמדי שנה גם השנה המשאית הירוקה של קרן קיימת לישראל תעבור ברחבי הארץ מהצפון ועד לדרום דרך בתי אבות, בתי חולים, בסיסים צבאיים, מרכזי ערים ועוד. כל זה במטרה לחגוג את ט”ו בשבט באווירה מוזיקלית עם שירי ארץ ישראל.
בצפון שעות פעילות: 09:00-16:00
-22.1.24- גליל תחתון, עמקים, עפולה וטבריה
-21.1.24 – כרמל רמת ישי, טירת כרמל, טבעון, קריית אתא וקריות
-23.1.24 – ביאליק, עכו, נהריה, מעלות וחיילים גליל מערבי
-24.1.24 – גליל עליון, עמק החולה וצפת

משתלת גולני. צילום: מיכאל חורי, מערך הסברה קק"ל

• חגיגה במשתלה

בואו להכיר את מסלול חייו של השתיל מאיסוף הזרעים ועד יציאתו מן המשתלה אל היער, ביום של פעילות חווייתית והכנת יצירה מחומרים מן הטבע. הפנינג עם פעילויות והפעלות מוזיקליות לכבוד טו בשבט בו ישתתפו משפחות מפונות, חינוך פורמלי וחינוך בלתי פורמלי.
משתלת גולני: מיום ראשון 21/01/2024 ועד יום חמישי 25/01/2024. הרשמה באתר הרישמי.

סיור בשדות הפפריקה בחוות התבלינים. צילום: חוות תבלינים
סיור בשדות הפפריקה בחוות התבלינים. צילום: חוות תבלינים

ט”ו בשבט בחוות התבלינים בית לחם הגלילית

אתם מוזמנים להגיע בשבתות: 20/01/2024 ו- 27/01/2024 לפעילות לכל המשפחה בשדות בית לחם הגלילית לכבוד ט”ו בשבט. ט”ו בשבט זו הזדמנות מצוינת להגיע ולהנות יחד עם הילדים במגוון פעילויות בחוות התבלינים: סיור בטרקטור ושתילה צמחי תבלין בשדות הגידול, מתחם ט”ו בשבט לילדים הכולל 2 סדנאות חווייתיות וחנות התבלינים ומתם קולינרי.
למידע מלא והרשמה לחצו כאן.

סולידריות עם הדרום- מוזיאון מורשת צאן ברזל בצאלים

סיור מודרך בסימן ההתיישבות והצמיחה בנגב- מסע מרתק בעבודות המתכת מאז תחילת המאה ה-20 ועד שנות האלפיים. הנטיעות ועבודת האדמה כסמל לעצמאותנו, להתחדשות ולצמיחה, כפי שבאים לידי ביטוי בחריטות ובהטבעות פלדה, ברונזה ונחושת. כמו כן, יתקיים שיח על סיפורו של הנגב המערבי כאסם התבואות, הפריחה והצמיחה, איך חוזרים לנטוע ולפרוח אחרי השבר הנורא של 7 באוקטובר.
יום חמישי, ט"ו בשבט, 25.1
30 ₪ לאדם. להרשמה: 052-3575324

סולידריות עם הדרום- בית המייסדים בירוחם (בית עתיד במדבר)

סדר ט"ו בשבט וחגיגה של שורשים תרבותיים ומורשת מקומית בשירה ובסיפור – ממגוון קהילות ירוחם, תושביה ואורחיה. האירוע במסגרת הכנס השנתי השלישי של בית המייסדים
יום חמישי, ט"ו בשבט, 25.1
ללא תשלום. להרשמה: 08-6585484.

 

הלגיון הרומי חוזר לחיים במגידו

|

לאחר פרויקט שיקום והנגשה ב- 25 מיליון שקלים: קק״ל פתחה את נחל השופט למבקרים

|