דו קרב בשדה: התחיל בתאונה והסתיים בירי באב ובנו

תושב איכסל כבן 49, חשוד בירי ופציעת אב ובנו בעקבות ויכוח על גובה הפיצוי לנזק שנגרם לרכבו של האב. המחשה אקדח. צילום אתר pexels

תושב איכסל כבן 49 חשוד כי ירה באמצעות אקדח לעבר אב ובנו במסגרת ויכוח על נזק שנגרם לרכבם של הקרבנות, ופצע אותם באורח קל ובינוני.
מקרה הירי אירע ביום חמישי שעבר(10.5) אחה"צ, כאשר במוקד המשטרה התקבלה הודעה על ירי בכפר איכסאל לעבר אב ובנו כבני 60 ו- 30 תושבי הכפר, שכתוצאה מהירי הם נפצעו פונו לביה"ח העמק .
בעקבות זאת, פתחה המשטרה במרדף פרסה מחסומים לאיתור היורה, במקביל חוקרי המשטרה אספו ממצאים בזירת הירי, ופתחו בחקירת האירוע.
מחקירה ראשונית במקום עלה כי החשוד בירי הנו גבר בן 49 תושב איכסאל אשר ביצע את הירי לעבר פלג גופם התחתון של הקרבנות ונמלט מהמקום.
בהמשך, בבדיקת השתלשלות העניינים עלה  כי קודם לאירוע הירי, התווכחו החשוד בירי והאב שנורה, על גובה התשלום עבור נזק שנגרם לרכבו הפרטי של האב כתוצאה מתאונה בה היה מעורב בנו של החשוד בירי, בעת שנהג על טרקטור בשטח חקלאי. במהלך הוויכוח שגלש לטונים גבוהים וגידופים בשיחת טלפון בין השניים, ולאחר שהצדדים לא הגיעו להסכמה על גובה הפיצוי, הזמין החשוד בירי את האב עמו התווכח לחלקת השדה בה אירעה התאונה.
בהמשך הגיעו לזירת האירוע בשדה החקלאי, האב ובנו שנכח קודם לכן במקום ואחיו של האב, וכן אביו של החשוד בירי, כאשר בעודם בשדה החקלאי, הגיח לפתע במהירות רכב ממנו ירד החשוד באקדח שלוף, ירה לעבר האב ופצע אותו בפלג גופו התחתון, והמשיך בירי גם לעבר בנו של הפצוע שניסה לסייע לאביו שנפל ארצה כתוצאה מהתקיפה. לאחר מכן נמלט החשוד ברכבו ונמלט מהמקום.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


כחמישה ימים לאחר מכן, הסגיר עצמו החשוד לידי שוטרי תחנת עפולה, ואתמול לאחר השלמת החקירה במהלכה נגבו עדויות מהמעורבים במקרה, הוגשה הצהרת תובע לביהמ"ש בנצרת, ומעצרו של היורה הוארך בארבעה ימים עד ליום א' הקרוב בו יוגש כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים כנגד החשוד.
ממשטרת ישראל נמסר כי המשטרה רואה בחומרה רבה את תופעת האלימות והשימוש בנשק חם במסגרת הסיכסוכים והיא פועלת נמרצות בכל המישורים לצמצום התופעה הן בחקירות מהירות ומקצועיות בשילוב הפרקליטות ותביעות המשטרה לתפוס את אותם עבריינים ולמצות איתם את הדין תוך כדי מעצרם והן בחיפושים אחר אמל"ח מוסלקים מתחילת השנה בפעילויות יזומות נתפסו 133 רובים ואקדחים (38 מתוכם אירסופטים הדומים במראה למקור) ועוד עשרות רבות של אמצעי לחימה שונים והן בהסברה תוך שילוב של אנשי דת, מכובדים בקהילה והרשויות המקומיות והכל במטרה למגר את האלימות הפוגעת בחיי היום יום של האזרחים הנורמטיבים ומעמידה חפים מפשע בסכנת חיים.