גליל תחתון: נעצר חשוד בהחזקת עשרות חיות אקזוטיות מוגנות

בחיפוש שערכו לוחמי משמר הגבול ופקחי רשות הטבע והגנים בביתו של חשוד תושב טוראען, נתפסו 80 חיות מוגנות בשווי של עשרות אלפי שקלים. החשוד בן 27 עוכב להמשך חקירה במשטרה. צילום: דוברות המשטרה, דוברות רט״ג

אתמול(ד') בפעילות משותפת של היחידה לתקיפה כפרית במשמר הגבול יחד הם פקחי יחידת הסר של רשות הטבע והגנים פעלו נתפסו 80 חיות מוגנות בשווי של עשרות אלפי שקלים. הכוחות פשטו על ביתו של החשוד בישוב טוראען הסמוך לצומת גולני לאחר קבלת מידע מודיעני מדוייק. בחיפוש בבית אותר חדר ששימש על פי החשד לצורך גידול ורבייתם של בעלי-חיים אקזוטיים ייחודים המוגדרים בחוק כבעלי חיים מוגנים. בסיכומו של החיפוש אותרו כ-80 ערכי טבע מוגנים האסורים להחזקה, בשווי מוערך של עשרות אלפי שקלים, ע״פ החשד בעלי החיים הוברחו לארץ וחלקם אף מינים מסוכנים העלולים לפגוע באדם ובטבע, להעביר מחלות ובסיכון גבוה להיות מינים פולשים. החשוד בן 27 תושב טוראן, עוכב להמשך חקירה במשטרה.

בין הממצאים, נחש אקזוטי הוגדר כחיה מוגנת שמקורו ככל הנראה בהרחה- צילום: דוברות המשטרה
בין הממצאים, נחש אקזוטי הוגדר כחיה מוגנת שמקורו ככל הנראה בהברחה

על הפעילות מסר יניב שלום חוקר ביחידה למניעת פשיעה בחיות בר ברשות הטבע והגנים: "״הודות לשיתוף הפעולה עם משטרת ישראל ומג"ב הצלחנו היום להגיע למגדל שהחזיק בניגוד לחוק כמות גדולה של בעלי חיים – אשר הם חיות בר וערכי טבע מוגנים, הם הועברו לבדיקות ווטרינריות ושיקום במתקן מוגן. החשוד נחקר ונפתח בעניין תיק חקירה פלילי. בין המינים שנתפסו- מספר סוגים ומופעים של נחשי פיתון. אבקש להדגיש כי מגוון המינים המותר להחזקה פרטית ולסחר מפורסם באתר האינטרנט של רשות הטבע והגנים תחת ההיתר הכללי להחזקה ויש להקפיד להחזיק בעלי חיים רק בהתאם לחוק ולכללים ולרכוש רק מסוחרים בעלי היתר סחר תקף מאת רשות הטבע. כמובן יש להחזיק בעלי חיים בתנאי רווחה טובים"

גיוס חרדים לצה"ל – מהלך משפטי ראוי, האמנם?  

|

״לאמת יש רק צד אחד והיא יצאה לאור היום״

|