גלבוע: קסדות טקטיות ואפודים קרמיים נרכשו בעלות של רבע מיליון שקלים

המוא"ז גלבוע היא מהרשויות הראשונות שזוכות לקבל ציוד מהסוכנות היהודית. צילום: דוברות המועצה

עובד נור ומנכ"לית המועמה ענת מור עם (אל"מ במיל) ירון שביט, סגן יו"ר הנהלת הסוכנות היהודית וצוותו, במהלך סיור העבודה
עובד נור, ראש המועצה והמנכ"לית ענת מור עם (אל"מ במיל) ירון שביט, סגן יו"ר הנהלת הסוכנות היהודית וצוותו, במהלך סיור העבודה

בגלבוע מאמינים ופועלים מתוך הנחה לפיה 'מה שלא קורה בשגרה, לא יקרה בחירום', וכשהמוכנות והמצוינות לחירום, היא חלק מהשגרה במועצה, לא מפתיע שהגלבוע נבחרה להיות הרשות הראשונה בארץ שזוכה לקבל מהסוכנות היהודית, ציוד רב לתגבור צוותי החירום בישובים.
פעילות זו עם הסוכנות היהודית מגיעה ימים ספורים לאחר השלמה של מהלך משמעותי נוסף במהלכו רכשה וחילקה המועצה אפודים קרמיים וקסדות טקטיות לכיתות הכוננות, ביישובי קו התפר בגלבוע.
השבוע התארח בגלבוע (אל"מ במיל) ירון שביט, סגן יו"ר הנהלת הסוכנות היהודית וצוותו, שהגיעו לסיור עבודה במסגרת "מבצח"י- מבצע הצטיידות של הסוכנות היהודית, נוכח המצב הביטחוני. הסיור החל בביה"ס היסודי 'גלבוע' (סמוך לבית אלפא), שם התרשמה המשלחת עד עמקי נשמתה מהמערך החינוכי, הריגשי והאיכותי שהקימו בגלבוע לטובת 120 ילדי המפונים המתארחים בגלבוע. לאחר ישיבת עבודה פורייה במועצה, בהשתתפות תושבים, חולק הציוד שתרמה הסוכנות היהודית לצוותי החירום בישובים סמוכי הגדר הכולל גנרטור, פנסים, מכשירי קשר ואוזניות, ערכות טראומה (ע"ר) ועוד.

ישיבת עבודה משותפת של אנשי המועצה עם אנשי הסוכנות היהודית
ישיבת עבודה משותפת במהלך הסיור

"לכבוד לנו להגיע לגלבוע" אומר ירון שביט, סגן יו"ר הסוכנות. "מוא"ז הגלבוע היא מהרשויות הראשונות בה מתאפשר לנו לחלק את הציוד, וזאת בעקבות הארגון והמוכנות הגבוהה שלה, והתגובה המהירה מצידה לכל התנאים. על ידי ריכוז תרומות מהעם היהודי בתפוצות, יצרנו ערכות המחזקות משמעותיות את הביטחון בישובים, ומגבירות את יכולות התפקוד העצמי של צוותי החירום בישובים בפרט, ולא רק לאירוע פח"ע, אלא לכל תרחיש חירום".
אנשי הסוכנות היהודית הדגישו כי הציוד שחולק בגלבוע, מהווה רק השלב הראשון ובהמשך להבנות שהושגו עם הנהלת מוא"ז הגלבוע, יימשך ויעמיק הקשר בין המועצה לסוכנות, לאחר שהתרשמו מהיקף העשייה המובלת למען ביטחון תושבי הגלבוע. "הכנסנו לתוכנית העבודה את ההבנה שמה שלא קורה בשגרה, לא יקרה בחירום, כך שהמוכנות והמצוינות לחירום, היא חלק מהשגרה שלנו", אומר עובד נור, ראש מוא"ז הגלבוע. "ההבנה הזו מפתחת את המקצועיות, והיא בסוף מייצרת את התוצאה המבוקשת. עם כניסתי לתפקיד בשנת 2015, התחלנו מיד בהקמה והכשרה של דבר שלא היה- צוותי חירום לכל היישובים. בנינו יכולות לתפקוד ראוי, באופן שכל יישוב יודע לתת מענה בקצה".
בהמשך לכך, השלימה השבוע מוא"ז הגלבוע מהלך משמעותי נוסף במהלכו רכשה וחילקה אפודים קרמיים וקסדות טקטיות לכיתות הכוננות. הגלבוע היא מהמועצות האזוריות הבודדות בארץ שהשלימו מהלך זה של רכישה וחלוקת אפודים קרמיים לתושביהם. כך, ובעלות של מעל לרבע מיליון ש', הבטיחו בגלבוע עלית מדרגה באיכות ההגנה על חברי כיתות הכוננות. "אנו עושים זאת מתוך לקיחת אחריות, ובמסגרת ההגנה על הבית", מסביר עובר נור, ראש המועצה. "אל מול השיתוק של השלטון המרכזי, עכשיו זה ברור מתמיד. מוכנות מיטבית לחירום מחויבת המציאות, והיא חלק תדיר בניהול שגרה", אומר נור.