גיבורי המלחמה: כיכר חדשה לזכר הנופלים בעפולה

במרכז "כיכר גיבורי המלחמה" – בלב ליבה של העיר, הוצב אלמנט אומנותי ענק של מגן דוד -פרי יצירתו של האומן והפסל דניאל סופר

במלאת חודש לפתיחת מלחמת "חרבות הברזל" על ידי מרצחי החמאס, בעיריית עפולה החליטו להקדיש את הכיכר החדשה שהוקמה לאחרונה על ציר הראשי ע"ש יצחק רבין ורחוב ההסתדרות לחללי העיר שנפלו בקרבות העזים. הכיכר החדשה זכתה לשם "כיכר גיבורי המלחמה" ובתוכה הוצב השבוע אלמנט אומנותי של האומן והפסל דניאל סופר שיצר אלמנט מרשים של מגן דוד מופשט שמתחיל מהקרקע, במקום הכי נמוך, הופך לחצי מגן דוד ומסתיים בתנועתיות כלפי מעלה. מעיריית עפולה נמסר כי המטרה הייתה שהאלמנט האומנותי יתכתב עם זיכרון החללים המונצחים בבית "יד לבנים" ובתזמון מצמרר הוחלט להקדישו לחללי העיר עפולה שנפלו בחודש האחרון בשדה הקרב בהגנה על המולדת במלחמת "חרבות ברזל".

הכיכר החדשה שנבנית בסמוך ליד לבנים בעפולה
הכיכר החדשה שנבנית בסמוך ל'יד לבנים' בעיר

ראש העיר אבי אלקבץ, נפגש עם האומן דניאל סופר בעת הצבת האלמנט הצופה על בית "יד לבנים", ואמר: "לפני מספר חודשים שבחרנו את האלמנט שיוצב בכיכר הניצבת בליבה של העיר עפולה, לא דמיינו שביום הצבתו נציין 30 יום למלחמה שתגבה מאיתנו מחיר כה יקר וכואב ולכן החלטנו לקרוא לכיכר החדשה 'כיכר גיבורי המלחמה' לזכרם של גיבורות וגיבורי עפולה שנפלו במלחמה בעת שהגנו על הבית. יהי זכרם של הגיבורים ברוך".

• רואים ושומעים

כחלק מהמערך התומך של עיריית עפולה במהלך הלחימה, משלחת המונה למעלה ממאה איש ביניהם עשרות אופטומטריסטים, רופאים ומתאמים הגיעו לארץ למבצע ענק שזכה לשם "רואים ושומעים" במסגרתו בדקו במשך יומיים בעזרת ציוד מתקדם, חינם אין כסף, את ראייתם ושמיעתם של אלפי קשישים, משפחות מעוטות יכולת וחיילים תושבי עפולה וייצרו עבורם משקפי ראייה וכן מכשירי שמיעה.
מדובר במבצע מרגש במסגרתו חולקו כ-4,000 זוגות משקפיים (50% מבוגרים ו50% ילדים) וכן 250 מכשירי שמיעה בעלות כוללת של מיליוני שקלים ואותו מובילים עיריית עפולה בשיתוף הרב אליהו עזריאל עראמה נשיא עמותת "חסד עולם עטרת מרגלית" שהצליח לגייס את ד"ר ג'יל טייב נשיא A.S.I מראשי הקהילה היהודית בצרפת, ידיד נלהב של ישראל ואשתו ד"ר קארן טייב נשיאת עמותת A.B.S.I.
למרות המצב הרגיש, הודיעו התורמים וחברי המשלחת מצרפת שהם יגיעו לישראל. מטרת המיזם, לדבריהם, היא לאפשר למעוטי יכולת לראות ולשמוע בצורה הטובה ביותר ולא למנוע מהם צרכים בסיסיים. מכשירי השמיעה סופקו למי שצריך כבר בתום הבדיקה – בעוד המשקפיים יסופקו לאחר מספר שבועות.