גזר דין: עונשי מאסר לאחים שהעלימו הכנסות מפרסום ומכירת מוצרים באינטרנט

שני האחים הודו כי גרפו לכיסם במהלך השנים 2017-2011 בפעילות ברשת האינטרנט כ 8 מיליון ₪ ולא דיווח על פעילותם העסקית ולא הגישו דוחות למס הכנסה. המחשה: צילום- ג'ייסון מוריסון, פריאימג'ס

בית המשפט השלום בטבריה גזר בשבוע שעבר 12 חודשי מאסר בפועל וקנס בסך 52,500 שקלים על פבל פיירוס, שהורשע בהסדר טיעון בהעלמת הכנסות של כ-2.3 מיליון שקלים שצמחו כתוצאה מפעילות מסחר באינטרנט. גזר דין זה מצטרף לגזר הדין נגד סטניסלב פיירוס, נאשם 1 בתיק, אחיו הבכור ושותפו של פבל, שהורשע, גם בהסדר, בהעלמת הכנסות בהיקף של כ-5.5 מיליון שקלים ונידון ל-18 חודשי מאסר בפועל ולקנס של 120,000 שקל.
על פי עובדות כתב האישום בהן הודו האחים, בין השנים 2017-2011 עסקו השניים בצוותא בפעילויות של פרסום ברשת האינטרנט – באתר גוגל ((Google, ופרסום באמצעות פרסומות קופצות ( (POP UPS. כן עסקו במכירת מוצרים שונים באינטרנט – באמצעות אתר אמזון (Amazon) ואתר אינטרנט שהקימו לשם כך.
כתוצאה מכך גרפו הכנסות בהיקף של כ-8 מיליון שקלים, כאשר סיכום חלוקת הרווחים ביניהם היה כי סטניסלב יקבל 70% מסך ההכנסות ופבל יקבל 30% מהן. במהלך תקופה זו, האחים לא דיווחו על פעילותם העסקית או על הכנסתם: לא נרשמו כעוסק מורשה, לא פתחו תיקים במס הכנסה, לא הגישו דוחות למס הכנסה ולא דיווחו כלל על הכנסות שצמחו להם.
במסגרת הסדר טיעון, הנאשמים הודו בהשמטת ההכנסה. הוסכם, כי לגבי נאשם 1, הצדדים יעתרו במשותף כאמור לעונש של 18 חודשי מאסר בפועל תוך השארת עניין הקנס פתוח לדיון. כאמור, על סטניסלב הוטל קנס בסך 120,000 שקלים. לגבי נאשם 2 הוסכם על טיעון פתוח לעונש.
בית המשפט אימץ את הסדרי הטיעון עם השניים וקבע בגזר הדין של נאשם 2: "נסיבות ביצוע העבירות בהן הורשע הנאשם הינן חמורות ביותר….הנאשם, יחד עם נאשם 1 וללא כל הבדל בין השניים, ניצל את רשת האינטרנט המהווה פלטפורמה נוחה, ולעיתים נסתרת מעין רשויות המס, להפקת הכנסות בסכום גבוה בשיטות שונות ומגוונות. במהלך השנים הרבות בהן ביצעו השניים את העבירות, בצוותא חדא, לא דיווח הנאשם לרשויות המס על הכנסותיו החייבות בדיווח על אף שהיו לו אין ספור הזדמנויות לחדול ממעשיו ולעשות כן ועל אף שלטענתו שאל את אחיו מדוע הם אינם משלמים מס. אף בשל כך פגיעת הנאשם בערכים המוגנים הינה ממשית וחמורה".
יצוין, כי בקביעת מתחמי הענישה בתיק בית המשפט התחשב בכך שהאחים הודו עם תחילת החקירה; שילמו את המס שהיו חייבים בטרם הסתיימה החקירה בתיק ולבסוף הודו והורשעו עם תחילת ההליך וחסכו זמן רב של ניהול הליך.

החקירה בוצעה על ידי פקיד שומה חקירות תל אביב ברשות המיסים. התיק טופל על ידי עו"ד עידו נולמן מפרקליטות מיסוי וכלכלה.

 

גיוס חרדים לצה"ל – מהלך משפטי ראוי, האמנם?  

|

״לאמת יש רק צד אחד והיא יצאה לאור היום״

|