גבר, ממה אתה פוחד?

כשיש בעיה פותרים אותה? אולי כשמדובר בבעיה בבית או ברכב. כשזה מגיע לבעיות אישיות, הגבר הממוצע חושש להודות בפגמיו ולצאת 'לא מספיק גבר' – ומעדיף לסבול בשקט. מדוע זה קורה, למה גברים מתעלמים מבעיות, ומהו הפיתוח הישראלי שבזכותו, דווקא בבעיות אינטימיות כמו אין אונות, גברים רבים 'עוקפים' את החשש ומטפלים בעצמם? צילום: Tomasz Solinski

אנו חיים בתקופה מודרנית. בעידן של חתירה לשוויון מגדרי. בעידן שבו גברים מורידים שיער, מטפחים את עצמם ומדברים על רגשות. אך למרות זאת, במבחן המציאות, בנושאים 'רציניים' וכשצצים קשיים ובעיות, לא פעם הגבר הממוצע מתנהג בצורה שונה לחלוטין מבנות המין הנשי.
כולנו נתקלנו במקרים שבהם גבר הפטיר בביטול "זה שום דבר, זה רק כאב קל בחזה", "זו סתם עייפות," או "הכול בסדר, לכולם יש תקופות קשות בזוגיות". כן, כן – הגבר הממוצע נוטה להתעלם מבעיות, לבטל אותן ולהימנע מהטיפול בהן, בעוד שאישה המזהה בעיה תפעל מהר יותר כדי לפתור אותה.

• "תהיה גבר, תפסיק להתלונן"

מדוע זה קורה? מה גורם לגבר הממוצע לחכות ולחכות, לדחות ולדחות, לסבול בשקט במקום לפנות לעזרה מקצועית? הסיבה המרכזית לכך נעוצה בחינוך חברתי ארוך שנים, שבו כבר מילדותו שומע הילד משפטים כמו: "תהיה גבר, תפסיק לבכות", "עזוב שטויות, בסוף זה יעבור", או "זה קטן עליך".
אותו ילד הופך למבוגר, ואם הוא סובל מליקוי רפואי או רגשי, הוא עשוי לאמץ באופן לא מודע את הדפוסים שעליהם חונך – ואת החשש. החשש מלדבר על הבעיה, מלהודות בפגמיו, ובעיקר מלפנות לגורם מקצועי. מבחינתו, פנייה לטיפול כמוה כהודאה בכך שהוא לא מספיק גבר – כי גבר אמיתי סובל בשקט.
והתוצאה, כידוע, היא "הגברים בוכים בלילה". אך בניגוד לשיר, במציאות יש לכך השלכות לא קלות. הפחד מלהודות בבעיה ולטפל בה עלול להוביל לבעיות נוספות, להחמרה במצב הקיים ולפגיעה משמעותית בשגרת החיים התקינה.

• כשהחשש הגברי משפיע על בת הזוג

אחד מהתחומים שסובלים במיוחד מהתעלמות ומדחייה של הטיפול הוא תחום התפקוד המיני. כשגבר מגלה כי הוא סובל מבעיות אין אונות, האינסטינקט ה'גברי' שלו יהיה להתעלם ולהיאלם דום. במקרה שכזה, לחשש הטבעי שלו יצטרפו שלל תחושות חדשות: תחושת בושה, ירידה בדימוי העצמי, פגיעה בגבריות ועוד.
מחקר שנערך בשנת 2019 באוניברסיטת ויסקונסין שבארצות הברית גילה ש-40% מבני הארבעים ומעלה סובלים מבעיות בתפקוד המיני ברמה כזו או אחרת. המין הגברי, כאמור, מתאפיין בחשש 'מובנה' מלהודות בבעיות ולטפל בהן, ויחד עם המאפיינים הייחודיים של בעיות אין אונות והבושה העמוקה הנלווית להן, נוצרה מציאות עגומה למדי: הגבר הממוצע פונה לקבלת עזרה מקצועית רק בחלוף תשעה חודשים עד שנה.

שימוש במכשיר נעשה באופן עצמאי ואינו דורש פנייה לרופא לקבלת מרשם. צילום: Arcreative Media
שימוש במכשיר נעשה באופן עצמאי ואינו דורש פנייה לרופא לקבלת מרשם. צילום: Arcreative Media

דמיינו לעצמכם תקופה של כמעט שנה שבה אתם סוחבים על כתפיכם סוד לא פשוט, נמנעים מלדבר עליו (גם לא עם חברים קרובים או עם רופא המשפחה) ומתחמקים מיחסים אינטימיים עם האישה בלי לגלות לה מה הסיבה לכך. קל לשער כיצד לאורך זמן זה משפיע עליה, על התקשורת הזוגית שלכם, ובכלל – על התא המשפחתי כולו.

• הפיתוח הישראלי שעוקף את הפחד

כשהגבר הממוצע פונה לטיפול מקצועי, לרוב הוא לא עושה זאת ביוזמתו. הוא זקוק למוטיבציה חיצונית – ובדרך כלל בת הזוג היא שמדרבנת אותו לכך. גם בבעיות אין אונות, בחלק לא מבוטל מהמקרים הפנייה לעזרה מקצועית תהיה רק לאחר התערבות של האישה. ומכיוון שהגבר לא נוטה לשתף את בת זוגו בבעיה, הטיפול נדחה ונדחה.
אבל המוח היהודי, שמוצא פתרונות (כמעט) לכל דבר, מצא פתרון רפואי לבעיות אלו – ו'על הדרך' גם למחסום החשש הגברי ולדחיינות הנלווית אליו. או-מד מדיקל, חברת סטארט-אפ ישראלית מטבריה, פיתחה מכשיר רפואי-ביתי לטיפול בבעיות אין אונות, שהשימוש בו נעשה באופן עצמאי ואינו דורש פנייה לרופא לקבלת מרשם.
המכשיר, וֶרְטִיקָה שמו, פועל באמצעות גלי רדיו בתדר נמוך (RF). הטיפול בו מזכיר אימון כושר, ואחרי שבועות ספורים של טיפולים עצמאיים השפעתו מורגשת גם בימים שבהם לא בוצע טיפול. האפקט הנוצר הוא כפול: הגבר יכול לטפל בעצמו בדיסקרטיות מוחלטת בלי לשתף איש, ולא פחות חשוב – אין צורך 'להצמיד' את הטיפול לאקט המיני, מה שמונע פגיעה בספונטניות הזוגית.

הגבר יכול לטפל בעצמו בדיסקרטיות מבלי לשתף איש, ולא פחות חשוב- אין צורך ל'הצמיד' את הטיפול לאקט המיני. מכשיר הורטיקה. צילום: Arcreative Media
הגבר יכול לטפל בעצמו בדיסקרטיות מבלי לשתף איש, ולא פחות חשוב- אין צורך ל'הצמיד' את הטיפול לאקט המיני. מכשיר הורטיקה. צילום: Arcreative Media

בשורה התחתונה, המין הגברי ימשיך כנראה 'לשמור דברים בבטן' בשל החשש להודות בבעיות ובפגמים ולטפל בהם – אך לפחות בתחום התפקוד המיני, תחום כואב ומטריד במיוחד, עומד לרשותו פתרון רפואי, אפקטיבי ודיסקרטי.

את המכשיר ניתן לקנות בדיסקרטיות, ללא צורך במרשם רופא, ישירות באתר החברה vertica-labs.com, וכן בסיוע של נציג שירות בטל' 04-9036999.