בשורות תחבורתיות: יואץ תכנון המקטע הצפוני בכביש שש

"נאיץ את תכנון המקטע הצפוני בכביש 6": בביקורה בצפון במהלך סיור בשלומי ונהריה הורתה  השרה לתעדף תקציבית, לקצר את לוחות הזמנים ולקדם את התכנון הסטטוטורי של המקטע הצפוני. הדמיה: ינון תכנון ייעוץ ומחקר

כביש 6, הכביש הארוך בישראל, החוצה את המדינה כמעט לכל אורכה, מצפון לדרום, יוארך עד לצומת כברי, בסמוך לישוב שלומי הנושק לגבול עם לבנון.
כך הוחלט במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים, ועל ההחלטה בישרה השרה לראש מועצת שלומי גבי נעמן, במהלך ביקור בשבוע שעבר(9.11)  באזור הצפון. רגב הורתה למנכ"ל 'חוצה ישראל' דן שנבך, לתעדף תקציבית, לקצר את לוחות הזמנים ולקדם את התכנון הסטטוטורי של המקטע הצפוני בכביש שש, שיחבר בין צומת כברי עד שלומי באורך של כ-10 ק"מ. המקטע הצפוני יחבר את תושבי קו העימות למטרופולין חיפה ולמרכז הארץ.
כמו כן, לאור החשיבות האסטרטגית של היישוב, הנחתה השרה לקדם במידית את הסדרת התוואי של כביש 899, המחבר את כביש 70 לכביש 4, ומהווה עורק תנועה חשוב באזור, עם נפח תנועה צבאי ואזרחי גבוה. ההחלטה תסדיר מפגעי התנועה במקום, תרחיב את מעגלי תנועה והכניסות ליישובי האזור.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים וחברת הקבינט המדיני-ביטחוני תא"ל (במיל') מירי רגב: "התרשמתי מאוד מההיערכות כאן. דווקא עכשיו צריך לחזק את העורף בישראל, לחזק את האזור כאן ולהאיץ את הפרויקטים התחבורתיים במלחמה. זה יתניע את המשק ויהווה מנוע צמיחה, חשוב לשמור על רציפות תפקודית בתחבורה הציבורית, השארנו את התחבורה גם כסמל לשמירה על השגרה ככל האפשר".
מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים משה בן זקן: "הגענו לנהריה עם בכירי המשרד כדי לעמוד מקרוב על הפערים התחבורתיים במקום ולצמצם אותם. לנגד עינינו עומדת החובה לסייע לציבור לחזור לשגרה. בהמשך למדיניות השרה רגב אנחנו שומרים על רציפות תפקודית ועומדים בקשר רציף עם ראשי הרשויות כדי לסייע במקסימום האפשרי".
מנכ"ל חוצה ישראל, דן שנבך: ״הנחיית השרה להאצת לוחות הזמנים וקידום פרויקט הארכת כביש 6, מאזור כברי ועד ליישוב שלומי תבוצע על ידנו. מדובר בהמשך הפרויקט הלאומי המשמעותי, הארכת כביש 6, פרויקט שיחבר את הצפון למרכז הארץ ויביא לצמיחה כלכלית ולשיפור איכות חיי התושבים באזור, דבר המקבל משנה תוקף לאור מלחמת חרבות ברזל.״