בשורה לחולי הסרטן: מכשיר פט-סיטי חדש נחנך במרכז הרפואי העמק

״מדובר במכשיר המתקדם והחדשני ביותר שקיים היום בעולם", סיפר ד"ר סרגיי ביקוב, מנהל המכון לרפואה גרעינית במרכז. צילום: המרכז הרפואי העמק

יחידת פט סיטי מתקדמת נחנכה הערב, נר רביעי של חנוכה, במרכז הרפואי העמק במעמד יו"ר דירקטוריות כללית, מ"מ מנכ"ל הכללית נציגי התורמים, וראשי הרשויות בצפון.
יחידת הפט-סיטי ע"ש ליאונה והארי הלמסלי הוקמה במרכז והחלה לפעול בימים אלה, במסגרת הקמת המרכז האונקולוגי המוביל "בית שולמית".
"מדובר במכשיר המתקדם והחדשני ביותר שקיים היום בעולם", סיפר ד"ר סרגיי ביקוב, מנהל המכון לרפואה גרעינית במרכז הרפואי העמק. "מכשיר הפט- סיטי משלב בתוכו שתי בדיקות מתקדמות שמשמשות אותנו בעיקר לאבחון גידולים סרטניים ומחלות נדירות ומורכבות של המוח ושל הלב, וזהו הסטנדרט הגבוה ביותר שקיים בתחום הדימות הרפואי של מחלות אלה".
היחידה הוקמה בסיוע תרומות של קרן הלמסלי, קרן משפחת כצמן, הקרן לידידות מיסודו של הרב יחיאל אקשטיין ז"ל, ועזבון הרי וכטל ז"ל.
הערב, נר רביעי של חנוכה, נערך במרכז הרפואי העמק טקס חנוכת הטכנולוגיה החדישה במעמד הנהלת כללית: יו"ר הדירקטוריון יוחנן לוקר, ממלא מקום מנכ"ל כללית אלי כהן, סמנכ"לית וראש חטיבת בתי החולים בכללית ד"ר אורלי וויינשטיין, סמנכ"ל חטיבת לוגיסטיקה ותשתיות איתן שלייפר, במעמד התורמים חיים כצמן ואיילת שילה תמיר מנכ"לית הקרן לידידות, חתן פרס ישראל הרב דוד גרוסמן, ובהשתתפות ראשי רשויות בצפון אבי אלקבץ ראש עיריית עפולה, אייל בצר ראש מועצה אזורית עמק יזרעאל וישובים נוספים.
במהלך הטקס סיפר חיים כצמן על החלום להקים ב'העמק' מרכז אונקולוגי להנצחת זכרה של רעייתו שנפטרה, ד"ר שולמית כצמן ז"ל ואמר: "מעבר להצלת הנפשות במרכז האונקולוגי שאנו מקימים ב'העמק', אני מאמין ש"בית שולמית" יהווה מקור משיכה לאוכלוסייה נוספת, לרופאים ועובדים מצויינים, ויהיה עוגן משמעותי בהשפעה שלו על כל סביבת הצפון ועל רמת החיים בסביבה".
ד"ר מאור ממן, מנהל המרכז הרפואי העמק: "אני מלא תודה לידידנו על היותכם שותפים לעיצוב העתיד הטוב יותר של המרכז הרפואי העמק ושל תושבי הצפון. יחידת הפט-סיטי היא שלב חשוב מאד והכרחי בתכנית שהיא גדולה יותר– התכנית להקמת המרכז האונקולוגי "בית שולמית". כבר היום העמק הוא מרכז אונקולוגי שקיימות בו יכולות משמעותיות בתחום האונקולוגיה: פתחנו באחרונה יחידת אשפוז לחולים אונקולוגיים וכעת עם פתיחת יחידת הפט-סיטי, צמצמנו עוד את הצורך של חולים מהאזור לחפש פתרונות במקומות מרוחקים. בשנה הבאה, עם חנוכת בניין בית שולמית נוכל להתגאות בכך שפער זה נסגר ושחולים במחלות המטו-אונקולוגיות יקבלו את המענה המלא כאן, בבית אחד, במרכז הרפואי העמק".
יו"ר דירקטוריון כללית, יוחנן לוקר: "העמק עובר לא פחות ממהפכה עם פיתוח בהיקף חסר תקדים של מאות מיליוני שקלים בבינוי רב וברכש טכנולוגיות המתקדמות בעולם. זה מבטא את המחוייבות של הכללית לפתח עוד את בית החולים המצויין שיש בו אנשים מצויינים. אני מודה לתורמים כולם ולמר חיים כצמן באופן אישי על המעורבות בהקמת בית שולמית, שיש בה ערך רב מאד מעבר לתרומה".
ממלא מקום מנכ"ל כללית אלי כהן: "העמק הוא בית חולים מצויין ומוביל ברמה הארצית במדדי האיכות של משרד הבריאות ובמדדים נוספים. קצב הפיתוח משנה את פני בית החולים ואת המציאות של הרפואה בצפון, ומשפר את איכות החיים של כחצי מיליון תושבים המתגוררים בצפון".
ד"ר אורלי וויינשטיין, סמנכ"לית וראש חטיבת בתי החולים של כללית: "'העמק' יגדל ויהפוך למעצמה רפואית לא רק של הצפון אלא ברמת המדינה. כניסת המכשיר הפט-סיטי הוא חלק חשוב בתכנית פתיחת בית חולים אונקולוגי ב'העמק' בסוף השנה, שיהיה מרכז גדול ומפותח מאד, מהמצויינים שיש בישראל. כבר היום רופאים מהטובים בישראל מבקשים להצטרף אל המרכז הרפואי העמק גם בתחום האונקולוגיה וגם בתחומים אחרים".

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|

כללית: חייה של מטופלת ניצלו בזכות עירנותו של הדימותן (רנטגנאי)

|