בעקבות המלחמה: כנס חירום של קבלני הצפון

ביום העיון השתתפה גם מנכ"לית המכללה הטכנולוגית נוף הגליל, מרב ששון אמויאל, אשר הציגה את הניסיון המוצלח בשילוב סטודנטים להנדסת בניין בפרקטיקום בחברות בנייה. צילום: דוברות המכללה

בעקבות מלחמת "חרבות ברזל", קבלני הצפון ערכו כנס חירום. אלון רחמיאן, יו"ר איגוד הקבלנים והבונים במחוז צפון, סגן נשיא התאחדות הקבלנים בונה הארץ, יוזם יום העיון, התריע על המורכבות והאתגר במציאות הישראלית, על המחסור העצום בעובדי בניין והצורך להחזיר את הישראלים לעבודות הבניין כחלק משיקום המציאות.
ביום העיון השתתפה גם מנכ"לית המכללה הטכנולוגית נוף הגליל, מרב ששון אמויאל, אשר הציגה את הניסיון המוצלח בשילוב סטודנטים להנדסת בניין בפרקטיקום בחברות בנייה כמו חברת ב.ס.ט.
רחמיאן, עמד בפתח דבריו על מצוקת הקבלנים והענף, ועל הצורך למצא פתרונות אלטרנטיביים משמעותיים שיאפשרו את יציאת ענף הבנייה מהמשבר. ביום העיון השתתפו עשרות קבלנים, חברות בנייה ומנכ"ל התאחדות הקבלנים, תא"ל במיל' יגאל סלוביק אשר עמד על המשמעויות של המציאות הישראלית בשנה האחרונה בסוגיית עובדי הבניין החסרים ושטרם נמצאו להם מחליפים.
עופר גביש, יו"ר ארגון הקבלנים מחוז חיפה אמר כי ענף הבנייה בעת המלחמה נמצא בגסיסה בשל המחסור החמור בכח אדם ואף ציין כי הבירוקרטיה הממשלתית מחסלת כל סיכוי לפתרונות חלופיים.
מנכלי"ת המכללה הטכנולוגית נוף הגליל, מרב ששון אמויאל, שיתפה את באי הכנס בניסיון המוצלח מאוד של שילוב סטודנטים ממגמת הנדסת בנייה – אזרחית בחברות בנייה כחלק מהפרקטיקום.
מרב ששון אמויאל שיתפה בניסיון המוצלח עם חברת הבנייה ב.ס.ט. והזמינה את הקבלנים לקלוט לחברותיהם סטודנטים.
"אתם הולכים להרוויח עובדים רציניים, מקצועיים ומוכשרים", הבטיחה, ואף הזמינה את הקבלנים לשתף פעולה עם המכללה בתחום הכשרות מקצועיות לעובדיהם, עוד הוסיפה, "אנו תופרים חליפה מקצועית על פי צורכי החברה להכשרת העובדים בכלל תחומי הבנייה."
מנכ"ל הקרן לעידוד ופיתוח ענף הבנייה בישראל, דוד יהלומי, הדגיש בדבריו את מצוקת הקבלנים ואמר כי מדובר במשבר חסר תקדים בענף הבנייה, חשף כי כיום חסרות בשוק הבנייה כרבע מיליון יחידות דיור, קרא לשנות את הקונספציה ולהתחיל בהכשרת ובקליטת עובדי בניין ישראלים. יצוין כי בו ביום התקיים כנס חירום ארצי בתל אביב בקריאה להצלת ענף הבנייה.