"במה לנשים יוצרות" בעפולה: אירוע שיא לפרויקט בנושא 'רשתות חברתיות'

פעילות של פורום הנשים העירוני הובילה להעלאת תערוכת יצירות נרחבת של 14 מתושבות העיר בגלריה העירונית. צילום: דוברות עיריית עפולה

אירוע השיא של פרויקט "במה לנשים יוצרות" של פורום הנשים העירוני, שמטרתו לאתגר נשים עפולאיות ליצירה בתחומים מגוונים, העלה בימים האחרונים תערוכה בגלריה העירונית בנושא 'רשתות חברתיות'. אחת לשנה בוחר הפורום אמנית מומחית בתחומה להוביל את הפרויקט והשנה נבחרה להנחות את קבוצת הנשים סימה לוין, אמנית רב-תחומית, שהציעה את הנושא – רשתות חברתיות.
הפרויקט הייחודי יצא לדרך כששלובים בו עבודה פרטנית ולמידה קבוצתית. הכוונה הייתה ללמוד את הנושא ברמה תאורטית, ולבחון כיצד תוכלנה נשים להביע את עצמן באופן יצירתי, להתריע, להשפיע ולהיות חופשיות  לומר את מחשבותיהן דרך היצירה ללא חשש.
בשלב הסופי נותרו 14 נשים שנענו לאתגר לצאת למסע משותף וחוויתי ולחשוב "מחוץ לקופסא", להוציא את עצמן מאזור הנוחות ולהגיע לפסגות גבוהות ולא מוכרות. ההתייחסות של היוצרות לנושא רשתות חברתיות בעולם הדיגיטלי העכשווי, הובילה ליצירות בחומרים מגוונים ולהתנסות חווייתית חדשה, עוצמתית וליכולתן לנתח ולבקר את המועיל והמזיק בשימוש ברשתות החברתיות.

ראש עיריית עפולה אלקבץ במעמד פתיחת התערוכה. צילום: דוברות עיריית עפולה
ראש עיריית עפולה אלקבץ במעמד פתיחת התערוכה. צילום: דוברות עיריית עפולה

בפתיחה החגיגית השתתפו ראש העיר, אבי אלקבץ ויועצת ראש העיר לקידום מעמד האישה, תמר דגמי, ביחד עם רבים ממשפחות הנשים, חברים, תושבי עפולה וחברות הפורום העירוני. כל יצירה שמוצגת בגלריה מלווה בהסבר, באמצעות ברקוד, על המניעים שהובילו לבחירת תחום היצירה ולחומרים מהם היצירה עשויה.
נושא התערוכה והיצירות המוצגות הן בעלות ערך רגשי שיכול לאפשר לילדים, הורים ומחנכים ללמידה ודיון בנושא חשוב זה. התכנית להמשך היא ליצור חומרי למידה עבור תלמידים, העוסקות בנושאים כגון: חרם חברתי, אלימות נגד נשים, התעלמות, מסרים פוגעניים, התמכרות למדיה בכלל ולרשתות החברתיות בפרט.