בית לחם הגלילית, פינת פרובאנס

שבילים פסטוראליים, יערות אלונים עתיקים, טבע שופע ומתפרץ, פינות היסטוריות קסומות, קולינריה משובחת ושלל אטרקציות תיירותיות לזוגות, משפחות וילדים. המושבה הטמפלרית בית לחם הגלילית ממוקמת בעמק יזרעאל, אבל התחושה היא לגמרי באווירת חו"ל אלגנטית וקלאסית. יצאנו להינות מכל הטוב הזה והחלטנו לשתף גם אתכם

בחוות התבלינים עושים שימוש בתבלינים וצמחי מרפא וסגולותיהם כדרך לאיכות חיים טובה ובריאה יותר. צילום: רונית חייט

שקט, רוגע ושלווה הם מצרכים מבוקשים בעיתות של שגרה, קל וחומר בחודשים האחרונים, כשמרבית הקשב שלנו מופנה ללחימה בחזיתות.
אז נכון, בימים אלה קצת יותר קשה לחשוב על יעד מפתה, כשחלק לא קטן מאפשרויות הטיול בצפון ובדרום מוגבלות, ונופש בחו"ל פחות על הפרק, אבל אזור עמק יזרעאל הבטוח מזמן לנו אינספור אפשרויות לנשום קצת אוויר צלול, לבלות בחיק הטבע, לצאת לפיקניק במרחבים המוריקים או סתם לצאת ליום טיול, בשילוב עם עצירה קולינארית ואטרקציה מרוממת נפש עבור זוגות או יחד עם הילדים ובני המשפחה.
טעימה מכל השפע של העמק הקסום אפשר לקבל במושבה הטמפלרית בית לחם הגלילית, שהפכה במרוצת השנים האחרונות ליעד תיירותי בוטיקי עבור רבים, כאלה שמתחברים לשילוב של טבע, חורש, פריחות עונתיות, קולינריה שוברת שגרה, לינה בסגנון כפרי וגם משפחות שבוחרות לבלות מספר שעות ולבחור את האטרקציות המתאימות לילדיהם, וכאלה יש רבות, בעיקר של תיירות חקלאית. אז אחרי שתעשו שיעורי בית, ותאתרו יום עם מזג אוויר חמים, תפרגנו לכם כמה שעות בלו"ז, עם קצת פחות פייסבוק, אינסטגרם ופושים מאתרי החדשות.

• חוויה חושית בחוות התבלינים

אחת האטרקציות הכי מזוהות עם בית לחם הגלילית היא חוות דרך התבלינים של משפחת ציטרשפילר שמאחוריה עשרות שנות חקלאות מסורתית במפעל המשפחתי. החווה המצויה בלב שדות המושבה משלבת בין חקלאות פורצת דרך, גידול צמחי מרפא ותבלינים איכותיים, ותיירות מסבירת פנים. החזון שלה הוא להפיץ את תרבות התבלינים ולהכניס את השימוש בהם לחיינו היומיומיים במטבח ובשגרת החיים. בחווה קונספט תיירותי ייחודי של מרכז מבקרים לעולם התבלינים וצמחי המרפא. הקונספט מזמן את המבקר לחוויית חושים וצבעים עוצמתית ומרגשת בצורת שוק פתוח של מאות תבלינים וצמחי מרפא. החוויה נבנית בשילוב הייחודי שבין המוצר והתוכן ומשמש מחסן רעיונות אינסופי לשימוש בתבלינים וצמחי מרפא וסגולותיהם כדרך לאיכות חיים טובה ובריאה יותר.

כיתוב שביל פרות החלב: משלבים בין חקלאות לתיירות בשביל פרות החלב. צילום: שביל פרות החלב
כיתוב שביל פרות החלב: משלבים בין חקלאות לתיירות בשביל פרות החלב. צילום: שביל פרות החלב

• מוווי-כיף: שביל פרות החלב

אם אתם עם הילדודס', שביל פרות החלב יכול להיות אופציה נהדרת ואותנטית לבילוי משותף ומחכים. ברפת של משפחת ברנדס, השכילו להבין את הפוטנציאל של משק חקלאי בשילוב עם תיירות והם מייצרים חוויה נהדרת, כזו שתשכיח מהם את המסכים לכמה שעות. בסיור ברפת עוברים את כל שלבי הגידול של העגלה עם הסברים מרתקים ופעילות המשתפת את המבקרים בעבודת הרפתן.

חוויה גלילית ייחודית. צילום: בית בד גלילי
חוויה גלילית ייחודית. צילום: בית בד גלילי

• מציצים לעולם שמן הזית בבית בד גלילי

במהלך הביקור בבית לחם הגלילית תוכלו לבקר במרכז המבקרים של משפחת גלילי, שלה בית בד בוטיקי המפיק שמן זית כתית מעולה בשיטה אקולוגית איכותית. המרכז מציע חוויה גלילית ייחודית של טעמים וריחות. האורחים מקבלים הדרכה אודות מערך הפקת שמן הזית מול המכונות ועל התהליך הייחודי של הפקת שמן זית בטכנולוגיה מתקדמת ואקולוגית. ההדרכה מאפשרת הצצה מעמיקה לעולם שמן הזית. ניתנת ההזדמנות לשאול שאלות ולקבל תשובות אודות איכות שמן זית, זנים שונים, טעמים, אחסון שמן והאופן הנכון לשימוש בשמן זית במטבח הביתי. בחנות בית הבד ניתן לרכוש מלבד שמן זית גם פרודוקטים בוטיקים נוספים.

• הכל מהכל

סיקרנו אתכם? ובכן זו רק ההתחלה. בבית לחם הגלילית תמצאו עוד אטרקציות ובהן: קטופותי – משק חקלאי לקטיף עצמי, בית בד תירוש – שמן זית, בית הפלפל – משק לגידול של מעל 100 סוגי פלפלים חריפים, אירוח, סיורים והדרכות, בית

בד בוסתן איתן, דרך עץ הזית, כפר הארנבונים ומשתלת קרן צור. תוכלו גם להתארח בפארק היורה חץ וקשת ומרכז הקשתות בנווה הגר ולנשנש משהו בפונדק הג'חנון או בפניות של שטיכמוס. אתם בעניין של קפה עם ארומה ריחנית? גם לזה יש מענה עם עגלות קפה ונשנושים. לכם רק נשאר לבחור בין קפה ביער (יער המאכל), קפה קירשנר (חוות קירשנר), והסיידר (חוות דרך התבלינים). אם החלטתם לסגור את הלילה תידרשו לבחור בין הצימרים והאירוח של חוות קירשנר, אצל אבנר, בית וגם סיפור, וקסם המגע. הפעלתם כבר את הוויז?

לאחר פרויקט שיקום והנגשה ב- 25 מיליון שקלים: קק״ל פתחה את נחל השופט למבקרים

|

הלגיון הרומי חוזר לחיים במגידו

|