בויצו ניר העמק ציינו את שבוע השמירה על כדור הארץ

שיעורי חינוך ייעודיים הכוללים חידונים אינטראקטיבויצו ניר העמק ציינו את שבוע השמירה על כדור הארץביים, הפעלות כיתתיות וימי שיא באולם הספורט, פעילויות אלו ועוד צוינו במהלך השבוע בכפר. צילום: ויצו ניר העמק

בכפר הנוער ויצו ניר העמק ציינו זו השנה השנייה את השבוע ששם את נושא שמירה על כדור הארץ בראש סדר העדיפויות. "יש לנו רק כדור אחד לחיות בו ורצוי מאד שנדע לשמור עליו לדורות הבאים", אומרים בכפר.
זה לא סוד שכדור הארץ נמצא בתקופה בה דברים משתנים: טמפרטורות ששוברות שיאים חדשים לצד הצפות יוצאות דופן במקומות לא שגרתיים, יובש קיצוני ובצורות ממושכות ותהליך המסת קרחונים מהיר בקטבים. אלו רק חלק ממגוון תופעות המתרחשות ברחבי העולם בשנים האחרונות. רבים מהחוקרים נוטים ליחס את כל אלו בין היתר, לנושא איכות הסביבה. זיהום שהולך וגובר, תרבות צריכה מוגזמת, שימוש בחומרים לא מתכלים ועוד שלל מרכיבים להם אחראי האדם- הופכים את העתיד של האנושות לכזאת שתצטרך להתמודד עם אתגרים לא פשוטים שיאיימו על קיומה התקין. "ידוע שחינוך הוא אחד הכלים המשמעותיים ביותר לשינוי המצב", הסביר יובל סביון, רכז חינוך חברתי בביה"ס. "זאת השנה השנייה שאנחנו מקדישים שבוע מיוחד לנושא. לשנות הרגלים זה תהליך ארוך, נדרש לכך זמן וקודם כל צריך להתחיל מהילדים. הם אלו שיובילו את השינוי כמי שיגדלו בהבנה עד כמה הנושא הזה חשוב לעתידם".
את השבוע ציינו בכפר במגוון אירועים: שיעורי חינוך ייעודיים הכוללים חידונים אינטראקטיביים, הפעלות כיתתיות וימי שיא באולם הספורט, שם התקיימה פעילות המשלבת תחומים רבים כמו: איכות סביבה במוסיקה, בתנ"ך, באומנות ובשפה העברית. במקום הוקמו תחנות שונות אליהן הגיעו התלמידים ובין היתר התבקשו לזהות שירים המתעסקים באיכות הסביבה, פסוקים מהתנ"ך שנוגעים בשמירה על הסביבה וכן שיחקו במשחקי תפזורת והרכבת מילים. על הכל ניצחו תלמידי מסלול 'מנהיגות צעירה' של איכות סביבה וחקלאות בהובלתן של שרון ענבר ונתי בן-גיאת.
במקביל יצאו תלמידי שכבה ז' ליום למידה חוויתי במעיין חרוד, שם סיירו בעקבות ההיסטוריה של המקום לאורך השנים. מימי הממלוקים לפני כ-750 שנים, דרך גואל האדמות יהושוע חנקין שקבע שם את ביתו, תוך שהם מתמקדים בהבנה של השפעת האדם על הטבע, הסביבה ובפרט על החשיבות שבמציאת איזון בין התפתחות האנושות להמשך השמירה על קיימות כדור הארץ.