בגשם שוטף: אלפים השתתפו בחצי מרתון עמק המעיינות

ביום שישי האחרון, תחת גשם שוטף, אלפי רצים לקחו חלק בחצי מרתון עמק המעיינות ה-43. צילום: עופר עברי לפיקסונר אוטומציית תמונות

לאחר שנדחה השנה שלוש פעמים התקיים המירוץ ביום שישי האחרון.
המירוץ החל את דרכו ב 1978 עם עשרות בודדות של משתתפים, ומדי שנה – מגיעים אליו אלפי משתתפים מכל רחבי הארץ.
הקורונה אשר שיבשה את לוחות הזמנים בעולם כולו, לא פסחה גם על המירוץ אשר גם הוא חווה עצירה של שנתיים, כשרק בשנה האחרונה נדחה שלוש פעמים מסיבות שונות.
לראשונה מזה 43 שנים – שונה מסלול המירוץ ועבר בין מחלף בית השיטה לשלפים. כביש 71 שהוא ציר תנועה מרכזי וכבישי העיר בית שאן נותרו פתוחים לאורך כל היום.
יורם קרין ראש המועצה אשר הזניק את המירוץ אמר: "אנו גאים לארח את אליפות ישראל בחצי מרתון ושמחים לפגוש במירוץ רבים מתושבינו. פיתוח השבילים הקהילתיים שבין הישובים, פארק המעיינות, שביל עמק המעיינות והמרחבים בעמק מאפשרים לרצים מסלולים בטוחים ונוחים, הם מאפשרים לקבוצות הריצה להתאמן בביטחון מלא בנופים מרהיבים ומזג אוויר נוח רוב ימות השנה. תחום הריצה שהיה שמור עד לפני מספר שנים לספורטאים הפך להיות נחלת הכלל, את התוצאה אפשר לראות באירוע הספורט הגדול ביותר שנערך בעמק. בני נוער, צעירים, מבוגרים, נשים, גברים שעבורם הריצה הפכה להיות אורח חיים."
החל משעות הבוקר המוקדמות ציפו למשתתפים בגן השלושה שתייה חמה ותמרים תוצרת העמק, ובסיום הריצה עוד נוספו לשולחן פירות להשלמת האנרגיה.
שוטרי משטרת בית שאן בפיקודו הצמוד של מפקד התחנה סנ"צ לוטפי פלאח ליוו ואבטחו את הרצים לאורך כל הדרך.
אלעד פשחור: מנהל מחלקת הספורט במועצה האזורית עמק המעיינות והאחראי על האירוע אומר: "זהו אירוע שבו מתחרים הרצים והרצות על אליפות ישראל, אולם יש בו גם עשייה קהילתית נפלאה ומרגשת כשרבים מהעובדים באירוע הם מתנדבים מהישובים וילדים שלנו אשר שותפים לו ועומדים בעמדות חלוקת המים לאורך המסלול שהשנה היו מאתגרות במיוחד."