בגובה 3 מטרים ובמשקל 2 טון: נחנך רשמית מיצג נתיב האריות בבית שאן

המיצג הוא פרי ידו ויצירתו של סם פיליפ, אומן ישראלי-בינלאומי שיצירותיו מוצגות ברחבי העולם ועוסקות בעיקר בנושאים יהודיים וציוניים. צילום: דוברות העירייה

כשבעה חודשים לאחר שהוצב בכניסה לבית שאן מכיוון צפון-מערב (טבריה) ועשרות אלפי נהגים שחלפו על פניו והתפעלו ממראהו המרשים, חנכו בבית שאן רשמית את מיצג "נתיב האריות" בטקס צנוע, בהשתתפות התורם היהודי-אמריקאי ג'רי קלינגר, ראש העיר ז'קי לוי, ראש עיריית קרית שמונה אביחי שטרן ובעלי תפקידים נוספים.
המיצג שגובהו לא פחות משלושה מטרים, נבנה על בסיס של אבן ירושלמית, הוא שוקל 2 טון ועשוי מפלדה ובטון. "נתיב האריות" הוא פרי ידו ויצירתו של סם פיליפ, אומן ישראלי-בינלאומי שיצירותיו מוצגות ברחבי העולם ועוסקות בעיקר בנושאים יהודיים וציוניים. פיליפ אחראי אומנותית למיצגים שהוצבו בשנים האחרונות בכיכרות ברחבי העיר כאשר רובם ככולם מספרים את סיפורה של העיר בהקשרים התנכיים, ההיסטוריים והארכיאולוגיים.
המימון להקמת פסל "נתיב האריות" הגיע מתרומתו של ג'רי קלינגר, נשיא החברה היהודית אמריקאית לשימור ההיסטוריה. קלינגר מעורב בלא פחות מ-25 פרויקטים אומנותיים בישראל – בירושלים, אשדוד, נתניה וערים אחרות, שרובם ככולם עוסקים בחיזוק ושימור ההיסטוריה והזהות היהודית.
קלינגר מסביר כי האריה הוא סמל יהודי מובהק. הוא נחשב לסמל שבט יהודה וממלכת יהודה, בית דוד ובירת ישראל ירושלים. בית שאן הצטרפה ל"נתיב האריות" ולמיצגים דומים שהוקמו ויוקמו בגוש עציון, אריאל, מעלה אדומים, נשר, קרית שמונה ורמת הגולן.
"זו הצהרה פיזית לזהות והתיישבות יהודית של יותר מ-3000 שנה בארץ ישראל וכמובן בבית שאן", אמר התורם ג'רי קלינגר, "אם נישאר חזקים ומאוחדים, כל עם ישראל, אנחנו ננצח".