ארבע תושבים מהאזור נאשמים בקשירת קשר לביצוע פשע

הנאשמים קשרו קשר לנהל ולקיים את מנגנון ה"מוראביטון". פעילות המוראביטון, המכונה "רבאט", החלה לפני מספר שנים במטרה להגביר את נוכחות המוסלמים בהר הבית ונועדה להביא לידי הפחדה והדרה של מבקרים יהודים ותיירים מלהגיע להר הבית באמצעות הפרות סדר בדרך של איום והטרדה של המבקרים, דבר שהוביל להסלמה מתמדת בהר הבית

פרקליטות מחוז צפון הגישה ביום ראשון לבית המשפט המחוזי בנצרת כתב אישום נגד ארבעה נאשמים – יחיא סוטרי (54), אסמאעיל דיאב (61) וחכמת נעאמנה (35) תושבי עראבה ועבד אל כרים כריים (65) מכפר כנא – בגין עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, חברות, נשיאת משרה, ומתן שירות להתאחדות בלתי מותרת, איסור פעולה ברכוש למטרות טרור והלבנת הון.
מעובדות כתב האישום שהוגש באמצעות עוה"ד אבי פסטרנק עולה כי התנועה האסלאמית הוכרזה ביום 15.11.15 ע"י שר הבטחון כהתאחדות בלתי מותרת. התנועה מפעילה בהר הבית את פרוייקט המוראביטון, במסגרתו פזורים ברחבי ההר קבוצות פעילים המכונים "מראבטון" המפקחים על כניסת יהודים להר הבית.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


פעילות המוראביטון, המכונה "רבאט", החלה לפני מספר שנים במטרה להגביר את נוכחות המוסלמים בהר הבית ונועדה להביא לידי הפחדה והדרה של מבקרים יהודים ותיירים מלהגיע להר הבית באמצעות הפרות סדר בדרך של איום והטרדה של המבקרים, דבר שהוביל להסלמה מתמדת בהר הבית.
פעילי מוראביטון קיבלו תשלום תמורת נוכחות בהר הבית ופעילות רבאט. התשלום הועבר לפעילי המוראביטון באמצעות חברות שונות שהוקמו לצורך זה .
החל מחודש דצמבר 2015, כחודש לאחר ההכרזה על התנא"ס כהתאחדות בלתי מותרת ועד לחודש ספטמבר 2016 קשרו הנאשמים קשר לנהל ולקיים מנגנון, שתכליתו להמשיך את מימון פעילות המוראביטון בהר הבית באמצעות העברת כספים במזומן לתשלום משכורות ומימון הנסיעות ותשלום משכורת.
עוד עולה כי לצורך מימוש הקשר נפגשו הנאשמים מספר פעמים בנצרת, עראבה ומקומות נוספים בצפון הארץ אשר התקיימו במכוון במקומות פתוחים מחשש להאזנות סתר של רשויות האכיפה. הנאשמים העבירו כספים למימון פעילות המוראביטון בסכום מצטבר של כ- 740,000 ₪. הפרקליטות ביקשה לעצור את הנאשמים עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם.