אפשר לשבת: על הלב הפועם בבית

קלאסי ואלגנטי או מודרני? מלבני, מרובע או עגול? אסתטיקה או נוחות? פינת האוכל היא כבר מזמן לא עוד רהיט בבית, אלא הלב הפועם שלו, ולכן הרכישה צריכה להיות מדויקת ובתום מחשבה מעמיקה על הצרכים שלכם. צילום: מתוך אתר אפריל

פינת האוכל היא החלל המרכזי בבית. אנחנו אוכלים בה, מארחים, משוחחים וצוחקים יחד עם כל בני המשפחה והחברים. בעבר שימשה פינת האוכל בעיקר לצרכים פונקציונאליים, אבל כיום פינות האוכל תופסות מקום מרכזי ומחבר הרבה יותר בבית, עם מקום של כבוד באספקט העיצובי והאסתטי.

פינת אוכל רטרו עם שולחן עגול מעץ אגוז אמריקאי
פינת אוכל רטרו עם שולחן עגול מעץ אגוז אמריקאי

חושבים שהגיע הזמן לרענן את פינת האוכל שלכם? כאן תמצאו את כל המידע הנחוץ לכם- בטרם תרכשו את פינת האוכל החדשה שלכם.

• הגודל כן קובע

ראשית, מסביר, דודו סרויה, ממנהלי המותג "אפריל" בעפולה, קריית ביאליק ושדות ים, חשוב להגיע לחנות עם מידות של האזור בו תוצב פינת האוכל והמרחק מהקירות. כמו כן בדקו מה האורך, הרוחב, הגובה ואם אתם חושקים בשולחן עגול, בדקו מה הקוטר הרצוי.
מומלץ גם לבחון מבעוד מועד איזו צורה תתאים בצורה האידיאלית מבחינה עיצובית.

פינת אוכל בסגנון מודרני עם שולחן מעץ ושילוב צבע באפקט מתכת(בטון)
פינת אוכל בסגנון מודרני עם שולחן מעץ ושילוב צבע באפקט מתכת(בטון)

האם פינת אוכל עגולה או מלבנית תשתלב טוב יותר במרחב הביתי או שמא 'אובלי' או ריבועי. סרויה מוסיף שמעבר לצורה, האסתטיקה והפן העיצובי חשוב גם לתת דגשים לפונקציונאליות – נוכח העובדה כי מדובר בפינה שמחברת ומשמשת את דיירי הבית בשגרת היום יום, מעבר לאירוח.

• מעבר לפינה

סיימנו את השלבים הבסיסיים ועכשיו אתם פנויים לדבר האמתי: לבחירת העיצוב הסגנון של פינת האוכל. אז על מה חשבתם? סרויה מסביר שהבחירה קשה: "היום יש מנעד רחב ומגוון של פינות אוכל", הוא אומר, "אפשר לבחור בפינת אוכל מודרנית ומעוצבת, צבעונית וקלילה או קלאסית, כפרית או אלגנטית וכמובן לבחור את הצורה המתאימה לבית, עם הצבע המתאים שייצור הרמוניה בחלל בו היא תוצב.

פינת אוכל בסגנון מודרני עם שולחן מעץ ושילוב צבע באפקט מתכת(בטון)
פינת אוכל בסגנון מודרני עם שולחן מעץ ושילוב צבע באפקט מתכת(בטון)

למעשה פה בא לידי לביטוי הסגנון של הרוכשים הפוטנציאליים. אנחנו תמיד מנסים גם להוסיף נקודות חשובות נוספות בכדי להתאים את פינת האוכל בצורה המיטבית ללקוחות. חשוב שהם יידעו שלא מספיק שפינת האוכל תהיה יפה, מכיוון שבסופו של יום היא צריכה לשמש את מי שגר בבית – במטרה להכניס לו חמימות וחיים ובמקביל שתהיה איכותית".


הטיפים של דודו

1.בחרו פינת אוכל עם אחוזי לחות איכותיים של העץ 8-9 אחוזים. בחירה נכונה תשמור על העץ
2.ודאו שהגימורים איכותיים ומדויקים בכל פרט בפינת האוכל. דרשו גם אחריות על פינת האוכל שאתם רוכשים
3.פינת אוכל עגולה מקרבת לבבות ומעודדת שיח. היא גם מתאימה למשחקי קופסא עם הילדים או סתם שיחה טובה
4.אתם הורים לילדים קטנים? בחרו פינת אוכל שתתמודד עם שריטות וכתמים
5.להשלמת המראה בחרו תאורה מתאימה, משלימה, נעימה ומדויקת


פינת האוכל מקבלת לא פעם את השיק הסופי שלה באמצעות הכיסאות וגם פה הבחירה לא קלה. האם לבחור כסאות, מרופדים בדמוי עור (פי.וי.סי) או קטיפה וכמובן מה יהיה גוון הכיסאות – שיתאים ויתכתב עם השולחן- ויתאים בהנדסת האנוש. הסגנון יכול להיבחר מבין מודרני, קלאסי, פרובאנס, רטרו, וכפרי. עוד סוגיה שיש לקחת בחשבון בנושא הכיסאות הוא שיש להם נטייה להתלכלך, בעיקר אם יש זאטוטים בבית, ולכן יש לחשוב על רכישה פרקטית ונוחה. כמובן שלאוהבי הנוחות והפינוק הבד יהיה הבחירה המנצחת. סרויה מציין שיש לתת את הדעת לכמות האנשים שיישבו בשולחן, בעיקר אם מדובר במשפחות שמארחות על בסיס קבוע.

• פותחים שולחן

לצד המחשבה העיצובית, הכיסאות וההתאמה, סרויה מסביר גם על סוגי פתיחות השולחן ויש לא פחות משש כאלה. הראשון, מסילת "פוטקר" גרמנית, עם פתיחת אמצע ו'מאשרטיל' לאוהבי האירוח המפנק עם מספר סועדים גדול שנע בין 16 ל- 30 סועדים.

פינת אוכל קטנה, דגם ג'מבו אלון מבוקע
פינת אוכל קטנה, דגם ג'מבו אלון מבוקע

השנייה, פתיחת פרפר צד, נבחרת בדרך כלל כשאין ברירה מבחינה טכנית או עיצובית או מטעמי נוחות ובחירה של הלקוח. השלישית: פתיחת מגירה, פתיחה וותיקה לאוהבי העיצוב המסיבי ללא חיבור אמצע. הפתיחה הרביעית היא פתיחת צד כשהפלטה העליונה זזה לכיוון אחד ומצדו השני ההגדלה מאוחסנת (יוצאת באופן ידני). הפתיחה החמישית היא פתיחת ספר, ומיועדת לאוהבי השולחנות הנקיים בקווים ישרים והמסורתיים על 4 רגליים צידיות. ואחרונה וגם חביבה: פתיחת אמצע בשילוב שתי הגדלות ספר. מאפשרת פתיחה נוחה ואוטומטית. מתאימה לשולחנות מינימליסטיים ודקים ולא לאירוח גדול. בד"כ תהיה הבחירה האחרונה מבין הפתיחות.

 

 

 

 

 

פסח 2024: אז איפה תבלו

|

פסטיבל האביב בנחל ציפורי: מוסיקה, טבע ורב תרבותיות

|