"אני רוצה להוביל בדרך אחרת. הדרך שלי"

אחרי שהייתה פעילה שנים רבות בנושאי החינוך והתרבות בכפר תבור, איריס הרינג מסמנת לעצמה את המטרה הבאה: עמידה בראשות המועצה. בראיון אישי היא חושפת את ה"אני מאמין" שלה, הקשר המיוחד שלה עם התושבים, ארבעת המתמודדים לצדה, והסיבה שהובילה אותה ל"ללכת עד הסוף", כפי שהיא אומרת

בעוד כשלושה חודשים ייפנו תושבי המושבה כפר תבור לקלפיות ויבחרו ראש מועצה חדש, זאת אחרי שיוסי דולה, ראש המועצה המכהן, החליט שלא לרוץ לכהונה נוספת, אחרי יותר מ-25 שנים בתפקיד. ההחלטה של דולה הובילה לא פחות מחמישה מתמודדים להסתער על תפקיד ראש המועצה של הכפר המבוסס והוותיק. החמישה, איריס הרינג, חנה לוי אטלי, שקד גולדמן, עודד הלפרין ואלי גבאי מנהלים בחודשים האחרונים קמפיינים ערים ומתוקשרים, ברשתות החברתיות ובאינטראקציות בין אישיות, במטרה לזכות באמון התושבים.

"התושבים היו אלה למעשה שהובילו אותי להתמודד"

אחת המועמדות המסקרנות בהתמודדות הנוכחית היא איריס הרינג. הרינג, בת 51, נמצאת בזוגיות עם גל. היא אם לשלושה ילדים, בת מושב ארבל שבגליל התחתון. בעיסוקה המרכזי היא יזמית בתחומי הבנייה וההקמה של מערכות אנרגיה סולאריות. את פעילותה הציבורית היא החלה לפני כ-14 שנים בתפקיד יו"ר הוועד המוניציפאלי במושב ארבל, המושב בו צמחה והתפתחה. באותן שנים היא זכתה למספר הישגים מוניציפאליים לא מבוטלים כולל השקעות של מאות אלפי שקלים בתשתיות המושב, חיבור הקהילה, גיוס תרומות ועוד. ההחלטה להתמודד על התפקיד המאתגר נרקם במוחה בחודשים האחרונים, בין היתר בעקבות פניות של תושבים מכפר תבור שביקשו ממנה להגיש את מועמדותה, כאלו שרואים בה דמות אקטיבית שמזיזה עניינים, בולדוזר בלשון העם. אחרי שיקולים ולבטים עם בני משפחתה התקבלה ההחלטה לצאת לדרך, לדבריה, בשל הרוח הגבית לה זכתה לא רק ממשפחתה אלא גם ממעגל תושבים נרחב בכפר תבור, “לתמיכה הציבורית היה משקל עצום בהחלטה שלי, התושבים היו אלה למעשה שהובילו אותי להתמודד", אומרת הרינג כבר בראשית הראיון, “אחרי שההחלטה התקבלה הגעתי למסקנה ברורה וחדה שאני רוצה לתרום מהידע הרב שלי, מהיכולות והכישורים שלי לטובת הכפר. רכשתי הצלחות רבות ואני רוצה להביא את העשייה המוצלחת הזו גם לכפר. במשך 14 שנים אני עוסקת בנושאים מוניציפאליים, בכפר תבור, בכל האזור ובארץ בכלל. למעשה קיבלתי את ההחלטה בחודשים האחרונים אחרי שיוסי דולה הודיע כי לא יתמודד לכהונה נוספת. מהר מאוד הבנתי שהיכולות שלי וההישגים שלי הם הטובים ביותר ולכן כאמור החלטתי להגיש את המועמדות שלי. אני מונעת מעשייה והישגים ולשמחתי יש רבים כאלה".


"כשאנשים מדברים חינוך וחושבים ליצור שינוי בחינוך לא תמיד ברור למה הם מתכוונים. אני יודעת למה אני מתכוונת. אני רוצה שילד יקום בבוקר וירצה ללכת לגן או לבית הספר בשמחה"


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


 מחוברת לאדמה, איריס הרינג על רקע הר תבור
מחוברת לאדמה, איריס הרינג על רקע הר תבור

מחוברת

מרבית ההישגים עליהם מדברת הרינג נגזרים מפעילותה בחיי היישוב והתפקידים בהם כיהנה ועדיין מכהנת ובהם: יו"ר ועדת התרבות במתנ"ס, יו"ר הנהגת ההורים בביה"ס רבין, יו"ר פורום נשים של היישוב וכמו כן היא משמשת כסגנית פורום ועדי הורים ארצי ונציגותי במחוז חיפה והצפון, הגוף היחיד שמייצג את הורי ילדי ישראל בבתי הספר והגנים. תפקיד זה מזמן לה מפגשים עם חברי כנסת רבים וגורמים בעלי השפעה- במהלך ייצוג הפורום בוועדת החינוך בכנסת. “במפגשים הללו נפתחו בפני דלתות ונוצר קשר הדוק שמסייע לי לפתור המון בעיות שלא חשבתי שיפתרו כל כך מהר", אומרת הרינג, “גיליתי נכונות מצד אותם חברי כנסת לעזור. אני בטוחה שאותם גורמים משפיעים יסייעו בעתיד לכפר בשלל דרכים".

באילו נושאים את מתכוונת להתמקד בקמפיין?

"הנושא הראשון הוא כמובן החינוך שקרוב כל כך לליבי. אני לא מדברת על חינוך ברמה השטחית. אנחנו מגיעים בכפר להצלחות בחינוך, אבל אני רוצה שהחינוך מגיל גן ועד סיום בית הספר יהיה חינוך נכון, חינוך לערכים, אהבת הארץ, לרוח האזור והצפון. כאן אני מתכוונת לתת ביטוי למשאבים שאני יכולה לגייס. כשאנשים מדברים חינוך וחושבים ליצור שינוי בחינוך לא תמיד ברור למה הם מתכוונים. אני יודעת למה אני מתכוונת. אני רוצה שילד יקום בבוקר וירצה ללכת לגן או לבית הספר בשמחה וגם להישאר במקום לא בגלל שלא טוב לא בבית, אלא בגלל שטוב לו במקום שהוא מתחנך. זה נשמע קלישאי, אבל בכפר תבור זה יהיה. אולי נהיה הראשונים בארץ, אולי נהיה היחידים בארץ, אבל אני בטוחה שזה יקרה. הערכים שנקנה יהיו משותפים להורים, לילדים ולמורים, לעובדי המתנ"ס והמועצה. כולנו נהיה תחת אותה רוח טובה, רעננה ונכונה. שיתוף הפעולה של כולם יביא לתוצאות מדהימות. נושא נוסף שתופס מקום מרכזי במצע שלי הוא קהילת כפר תבור. אנחנו קהילה אחת שבאמת גדלה פה במהלך השנים האחרונות. הקבלה של תושבים חדשים מאוד חשובה, ומתוקף זאת הייתי גם מיוזמות ועדת הקליטה. אני חושבת שכל הנושא צריך להיות ממוסד יותר, מעמיק ונרחב מתוך כוונה לחבר בין כולם בקהילה. זה יעניק ערך מוסף לכולם, גם לנקלטים ולגם לתושבים הותיקים. הכפר שלנו מדהים, יש הרבה אנשים טובים, הרבה מתנדבים וציבור שרוצה לתת מעצמו לסביבה בה הוא חי. מכאן אנחנו צריכים לקבל החלטה משותפת לאן אנחנו רוצים להוביל את הכפר. מלבד שני נושאים חשובים אלה בכוונתי לעשות את הכול בכדי לקדם את הסדרי התחבורה של כביש 65 שחוצה את הכפר, הבטן הרכה של כפר תבור. גם שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ עמו נפגשתי מודע לבעיות בכביש. אני מתכוונת לעקוב ולהמשיך ללחוץ את מקבלי ההחלטות להשלים את העבודה בציר הזה. שבענו מהבטחות ועכשיו נותר לחכות שהדברים הללו יתבצעו".

"אני חושבת שמה שמבדל אותי מיתר המתמודדים הם הביצועים שלי והיכולת שלי לבנות גשרים במקום חומות"

העובדה כי לא פחות מחמישה מתמודדים מציגים מועמדות לרשת את דולה, יוצרת מערכת בחירות מרתקת ואמוציונאלית בכפר. לצד הרינג מתמודדים גם שקד גולדמן, עודד הלפרן, חנה לוי אטלי ואלי גבאי. כל אחד ואחת מהמועמדים מנהלים קמפיינים מחושבים ומנסים לזכות באמון הבוחר, “אני גדלתי באזור, כפר תבור הוא לא מקום שזר לי, אני מרגישה בו בבית למרות שלא נולדתי בו. אני מרגישה חלק בלתי נפרד מהאדמה במקום. אני חושבת שמה שמבדל אותי מיתר המתמודדים הם הביצועים שלי והיכולת שלי לבנות גשרים במקום חומות", אומרת הרינג, “אני אחת שלוקחת משימה ומסיימת אותה בהצלחה. אין פה הרבה אנשים שמסוגלים ללכת עם הצרכים והבקשות של התושבים עד הסוף. כשמתקבלת החלטה שקשורה לעשייה אני נרתמת והתוצאות סוחפות את כולם. יש לי גם יכולת הכלה שמסייע לי להתחבר לקהילות. אני גם מקבלת המון כוח מהנשים בכפר וכולם יודעים שכוח נשי זה כוח חזק”.


"תמיד בער בי הרצון להשפיע באופן משמעותי על הקהילה ועכשיו זה קורה. אני מעורבת כבר שנים במגוון תחומים בכפר ועתה ברצוני להוביל, לדאוג לאיכות חיי התושבים ולקדם את עתיד ילדינו"


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


הולכת עד הסוף. איריס הרינג
"אני אחת שלוקחת משימה ומסיימת אותה בהצלחה", איריס הרינג

"ליוסי דולה יש יש את המהלכים שלו ולי את שלי"

הרינג היא אשה חמה עם נוכחות בולטת במרחב. היא נשמעת בטוחה בעצמה, ומקפידה לברור כל מילה, בעיקר כשמדובר על המתמודדים עמה בזירה, “יש לי מערכת יחסים טובה עם המתמודדים וכולנו מדברים באותה שפה", היא אומרת, “בסך הכול לכולנו מטרה משותפת- שיהיה יותר טוב לכפר תבור, ושהכפר ימשיך להוביל. כמובן שכל אחד רוצה לשפר בחוזקות שלו. אין לי לומר מילים רעות לומר על הארבעה, אנחנו נפגשים ורואים אחד את השני על בסיס קבוע, במדרכות הכפר, בסופר, באירועים קהילתיים ועבורי זה תמיד מפגש חברי. במסגרת זה שאנחנו כפר קטן כולם כבר יודעים על התמיכה של יוסי דולה במועמד עודד הלפרן. כמו שכבר אמרתי בעבר זו זכותו. אני יודעת שהוא מעריך אותי וחושב שאני ראויה לשבת בכיסא שלו בהצלחה. בזמן שהוא הודיע על תמיכתו בהלפרן אני כלל לא הייתי ברשימת המתמודדים. לו יש את המהלכים שלו ולי את שלי. זה שמישהו תומך בך לא מבטיח דבר. אני מקווה שהמועמדים ייבחרו על פי קריטריונים של הישגים, יכולות ועשייה ולא על פי המלצה. מעבר לכך אני רוצה לציין שאין סיבה לכל כך הרבה מועמדים. יש דרך ארוכה לכולם, ואני קוראת לכולם לבוא ולהתאחד. לי יש את היכולת להוביל ויחד עם זאת להביא לידי ביטוי יכולות וכישורים של אחרים. אני רוצה להוביל בדרך אחרת. הדרך שלי. בסופו של דבר כולנו נותני שירות והתושבים צריכים להרגיש את זה. לתפיסתי אני גם יכולה להוביל מהלכים אסטרטגיים – בחשיבה שונה – עם תוצאות הכי טובות שאפשר".

העובדה שאת לא מכפר תבור במקור משפיעה לדעתך על הבחירה של התושבים?

"אני מושבניקית, בצעירותי נסעתי כל בוקר ממושב ארבל לכדורי. ביליתי כל קיץ כילדה ונערה בכפר תבור, ויש לו חלק גדול בזכרונות ובמחוזות ילדותי. זה חלק מההווי שלי ואי אפשר לקחת את זה ממני. להיוולד במושב ארבל או בכפר תבור זה מבחינתי אותו דבר. אני לא מרגישה שום הבדל ביני לבין תושב אחר בשל העובדה שלא נולדתי כאן. אני כן חשה מחוברת לכפר תבור בעבותות, לאדמה, לשקד, לגפנים. אני אוהבת לגור פה, ואוהבת את האנשים. עקרתי את עץ הזית בביתי במושב ארבל ונטעתי אותו פה בחזית ביתי. לגופו של עניין, אני משוכנעת שמקום מגוריי בעבר לא יהיה שיקול בהצבעה של כל בוחר פוטנציאלי כזה או אחר בכפר תבור. אני בטוחה שהתושבים רוצים אדם ראוי, עם קבלות, אדם שיידע לנהל ולהוביל את המועצה לעתיד הכי טוב שאפשר. אני מכירה את התושבים, החדשים והוותיקים כאחד ויודעת מהם הצרכים שלהם. יחד איתם אני רואה את החיים בשנים הבאות בכפר תבור וזה מה שלדעתי אנשים רוצים. אנשים רוצים לגור בכפר איכותי ושמישהו יוביל אותו במסלול הנכון. אני נמצאת בנקודה הזו בכדי לעשות את זה. היכולת לשנות ולהשפיע בצורה המשמעותית ביותר היא מכס ראש המועצה ולשם אני מכוונת. העשייה היא בליבי ושום דבר לא יעצור אותי. אני עוצרת רק אחרי תוצאה. בתחושות שלי, מה שאני מקבלת מאנשים זה הרבה יותר ממה שאני נותנת. נכון, כל דרך חדשה היא לא פשוטה, אבל אני נהנית מהדרך הזו, מהמפגשים עם האנשים, מהעשייה והתמיכה. כפר תבור הוא יישוב איכותי, מוביל, וכולנו גאים לומר שאנחנו גרים בו. תמיד בער בי הרצון להשפיע באופן משמעותי על הקהילה ועכשיו זה קורה. אני מעורבת כבר שנים במגוון תחומים בכפר ובאה מתוך המערכת אותה אני מכירה לעומק. עתה ברצוני להוביל, לדאוג לאיכות חיי התושבים ולקדם את עתיד ילדינו. העיסוק הזה בוער בי ומבחינתי זו סוג של שליחות".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


החזון שלי

"החזון שלי הוא לראות את כפר תבור כישוב בעל אופי כפרי מובהק ומבוסס. בחזון גם דגשים על פיתוח היישוב מבחינה תעסוקתית, חברתית, חינוכית וקהילתית. בחזון גם התייחסות מודגשת לשיפור מערכת החינוך מהגיל הרך ועד תעודת הבגרות"