"אני רואה תושבים עם ניצוץ בעיניים. הם מבינים שהשינוי לפנינו"

מוצף בהודעות תמיכה מתושבים, שרים וחברי כנסת, מסמן את משימת העל שלו, ומודע לגודל האחריות והאתגרים שניצבים לפתחו. נועם ג'ומעה, ראש עיריית בית שאן הנבחר כבר סופר את הימים לקראת כניסתו לתפקיד, במטרה לקדם את התוכניות שהציג בקמפיין שלו

מעט שבוע עבר מאז שתושבי בית שאן החליטו לתת לנועם ג'ומעה את המנדט להוביל את העיר, ונראה שהמהפך שהשאיר את ז'קי לוי מחוץ ללשכה, עדין תופס מקום מרכזי בפרלמנטים ובעיקר ברשתות החברתיות.
ג'ומעה עצמו משדר ממלכתיות ומנסה לאחד את השורות בכל מסר ובכל מפגש עם קהילה כזו או אחרת. במקביל הוא משתדל לחזור לכל אחד ממאות הפונים אליו בהודעות וואטס אפ, ומפנה זמן לשיחות עם חברי כנסת ושרים מהליכוד שהבטיחו לסייע.
לצד האהדה הרבה שלה הוא זוכה, ג'ומעה מודע שכעת, חובת ההוכחה היא עליו. בעוד כשבועיים הוא יתיישב בלשכת ראש העיר, וספק אם יזכה לימי חסד. ג'ומעה, בדיוק כמו בקמפיין שהציג, נשמע ממוקד מטרה:


"הימים שאחרי ההכרזה הם מדהימים ואני שמח לראות את התושבים עם ניצוץ אמיתי בעיניים. הם מבינים שפנינו לקראת שינוי אמיתי בעיר. במקרה שלנו זו לא תהיה קלישאה אלא מציאות – הלכה למעשה"


אומר ג'ומעה, "יש לנו כמובן אתגרים לרוב, וכבל שצוללים לעומק, מבינים כמה הם מורכבים. אבל בדיוק בשביל זה התמודדנו וזכינו לקבל את האמון בקלפיות. התהליכים הללו יהיו איטיים, מחושבים, אבל לתושבים שלנו מגיע הכי טוב, כי הם הכי טובים ובית שאן תהפוך לעיר מרכזית כמו שמגיע לה. לצורך כך אנו ניעזר בכל ידיד של העיר, בכנסת, בממשלה, במגזרים השונים וכמובן בקהילה המדהימה שלנו".
לא מעט תחומים הדורשים רענון ומענה, ימתינו לג'ומעה על השולחן, אבל מבחינתו, הנושא הכי חשוב בשלב הראשוני הוא להקים מנגנון עירוני שיעניק מעטפת של שירות לתושבים: "המערכת הזו תניע ותקדם את בית שאן", אומר ג'ומעה, "היא תכלול סדרי ותהליכי עבודה, תציג תוכניות מוגדרות, יעדים, מטרות וחשיבה יצירתית כיצד להשפיע על איכות חיי התושבים. התוכניות שלנו מובנות, והן יהיו ממוקדות שנה אחר שנה. צריך להבין, אנחנו נעשה שינוי, זה לא יהיה פשוט, אבל זה אפשרי ונעשה את זה. יש לנו תוכניות אדירות, ולצורך כך נקים צוות מקצועי אמיתי ועוצמתי".

• "אפשר לחלוק על הדרך של ז'קי לוי – אבל אי אפשר לחלוק על כך שבית שאן הייתה חשובה לו"

בתוך כך, ביום שישי האחרון, לאחר התפוגגות האדים האחרונים של הבחירות, העלה ג'ומעה פוסט לדף הפייסבוק הפרטי שלו ובו הוא התייחס לראש העיר היוצא ז'קי לוי: "לא משנה מה הצבעתם, ראוי לומר תודה לז׳קי על השנים הרבות שהשקיע בעיר. אפשר לחלוק על הדרך אבל אי אפשר לחלוק על כך שבית שאן הייתה חשובה לו. אני רוצה להודות לו על ההתנהלות הממלכתית שלו מרגע שהסתיימו הבחירות ועד כה". עוד כתב ג'ומעה בפוסט: "אכנס לתפקיד רק ב- 19.3 ובינתיים בניתי לעצמי לו"ז צפוף ללימוד מעמיק. נפגשתי עם בעליי תפקידים וראשי רשויות ואני מבטיח לכם להגיע מוכן ומקצועי כמו בכל דבר שעשיתי. הלו"ז שלי יותר צפוף כרגע מאשר בקמפיין ואני מניח שהוא יהיה צפוף יותר. המלחמה האחרונה הוכיחה לכולנו כמה חשוב להימנע ממלחמות פנימיות בינינו. לצערי, באווירת הבחירות, לא הייתה אפשרות לדבר מבלי שיפיצו שקרים ובכל מקרה בחודשיים האחרונים התנתקתי כדי להיות ממוקד רק בעיר. אני מבטיח לא לנוח ולעשות הכל במקצועיות עד שאצליח. לא מבטיח שלא אעשה טעויות, מבטיח לשמוע ביקורת ולתקן אם אחשוב שזה לטובת העיר. בית שאן היא הדבר היחיד שמעניין אותי, אין שום דבר שאעשה שיבוא על חשבונה. אני מבטיח לכם".