"אני מרגישה בתפקיד שלי שליחות – בגלל היכולת לשנות משהו בעולמם של הילדים"

הליווי, הנאמנות, האמון והתגמול המספק: מעין פניבלוב ממגדל העמק נבחרה לעובדת מצטיינת בעמותת פותחים עתיד – למען ילדים ומשפחות המצויים במצבי סיכון. צילום: ענת מחנאי

מעיין פניבלוב בת 31, נשואה + 3 ילדים, מגוררת במגדל העמק ועובדת כ- 5 שנים כנאמנה בפותחים עתיד מגדל העמק, חברת בת של הסוכנות היהודית הפועלת למען ילדים ומשפחות במצבי סיכון כדי לתת הזדמנות שווה להצלחה לכל ילד וילדה. השנה, נבחרה מעין כעובדת מצטיינת, בטקס הוקרה מיוחד שנערך לעובדי עמותת פותחים עתיד.
מעין הצטרפה לתוכנית פותחים עתיד כנאמנה מתוך רצון לקחת חלק במערכת החינוך הבלתי פורמלית, כי היה לה מאוד חשוב למצוא דרך להיות גורם משמעותי בחיים של ילדים.
"מאז שנכנסתי לתוכנית כנאמנה הראייה שלי השתנתה, כיום אני רואה את האדם עם כל הרקע והעבר שלו ולא רק את מה שעומד מולי. תפקיד הנאמנה נותן לי יכולת הכלה, יכולה הקשבה, למידה וסיפוק עצומים- להיות נאמנה זה דרך חיים", היא מספרת.
פותחים עתיד פועלת באמצעות מודל הנאמנות – מודל ליווי הוליסטי ייחודי, של מבוגר/ת משמעותי/ת המלווה את הילד והוריו במסע של שינוי הנמשך כשלוש שנים. הנאמנות הן גורם המפתח בהצלחת התהליך והן מלוות את ילדי התכנית בבית הספר, בבית המשפחה ובקהילה. בנוסף לליווי האישי של הילדים על בסיס תכנית אישית שמגובשת עבורם, הנאמנות מלוות גם את ההורים פועלות למיצוי זכויות והנגשה של הדרכות הורים ומענים נוספים בקהילה, כדי למקסם את המשאבים עבור המשפחה כולה כך שהאקלים הביתי יהיה מיטבי עבור צמיחת הילדים .

• "אנחנו מגיעים להמון אנשים, ילדים, בני נוער והורים בתקופות שאנחנו מאוד משמעותיים עבורם"

מעין מרגישה בתפקיד שלה שליחות בגלל היכולת שלה לשנות משהו בעולמו של ילד/ה, וכשזה מתרחש – אז היא מבחינתה עשתה את שלה. אחד הזיכרונות הכי חזקים שלה הוא של ילדה בכיתה ז', ח' שליוותה אותה לקראת שיבוץ חדש בכיתות גבוהות, שם איבדה הנערה את המעמד החברתי שלה ואת רשת הביטחון שלה. נערה שהגיעה מרקע מאד מורכב – אחיה היה בכלא בשל מעשים מגונים ואביה היה שתיין עם בעיות אלכוהול, רוב הזמן היא הייתה בביה"ס באפס תפקוד. מעיין זוכרת שהייתה אז בדיוק בחודש שמיני וסיפרה לנערה שבעוד חודש היא עתידה ללדת ולצאת לחופשת לידה. הנערה ביקשה ממנה שתעזור לה לעבור לפנימייה בחיפה ומעין היתה מעורבת בכל הבדיקות הנדרשות עד שהנערה עברה תוך חודש לפנימייה.
מאז ועד היום כשהאימא של הנערה פוגשת את מעיין, היא אומרת לה שהיא הצילה את הבת שלה. כל הציונים שלה עלו, היא מצאה את עצמה מבחינה חברתית, הביטחון שלה עלה ואחרי שנתיים של קשר מעין והנערה נפרדו לשלום. "אני גאה לקחת חלק בפותחים עתיד, זו תוכנית שמתפרסת לאורך כל מנעד הגילאים, מגיל לידה עם תוכנית פעימות ועד כיתה י' עם תוכנית הבוגרים. אנחנו מגיעים להמון אנשים, ילדים, בני נוער והורים בתקופות שאנחנו מאוד משמעותיים עבורם. הליווי שלנו כנאמנות, חשוב ביותר כי אנחנו מצליחות לייצר עם הילדים ובני הנוער קשרים ואמון מאד עמוקים", מספרת מעין.
פותחים עתיד הינה עמותה, חברת בת של הסוכנות היהודית הפועלת משנת 2006, ב-36 ישובים בפריפריה החברתית והגיאוגרפית של ישראל למען ילדים ומשפחות המצויים במצבי סיכון. פותחים עתיד פועלת להעניק לילדים ומשפחותיהם בטחון, כלים והזדמנות שווה לממש את הפוטנציאל האישי הטמון בהם תוך הנגשת השירותים החברתיים, עידוד מעורבות משפחתית ויצירת סביבה חינוכית תומכת.

 

עפולה: נבחרו 12 'יקירי העיר' לשנת 2024

|

נפרדנו כך: עלייה של 16 אחוזים במספר המתגרשים בעפולה

|