"אנחנו לא רוצים לבקש בגיל 50 כסף מההורים"

אגודת הסטודנטים ערכה הים מפגן תמיכה במרצים מן החוץ שכלל צעדת מחאה סביב המכללה והפגנה בצומת מזרע. יו"ר אגודת הסטודנטים אריאל ברקוביץ, "מה שקורה היום במכללה שלנו זה עוול. המרצים שלנו כל סמסטר מפוטרים מחדש ואין להם תנאים סוציאליים הולמים. החלטנו באגודה שאנו יוצאים להפגנה ויחד עם המרצים מן החוץ מביעים תמיכה- כי אנחנו באמת מאמינים שאנו כסטודנטים יכולים ליצור פה שינוי". מכללת עמק יזרעאל בתגובה: "אנחנו לא יודעים שהייתה הפגנה"

אי שקט במכללת עמק יזרעאל: לאחר החלטת הסגל הזוטר במכללה, המונה 300 מרצים לשבות החל מיום ראשון שעבר, אגודת הסטודנטים במכללה ערכה היום מפגן תמיכה במרצים מן החוץ ובסטודנטים הרוכשים השכלה במכללה הגדולה באזור המונה כ-5000 סטודנטים.
המפגן יצא לדרך בצעדה מסביב למכללה ובסיומה התרכזו כמאה סטודנטים ומספר מרצים בצומת מזרע. המפגינים נשאו שלטים עליהם נכתב: "דור העתיד משלם מחיר", "אין תואר בלי תרגולים" ועוד. במקביל קראו המשתתפים קריאות להנהלת המכללה להיענות לבקשותיהם וכן כי הם לא מעוניינים לבקש בגיל 50 כסף מההורים.

הסטודנטים מפגינים בצומת מזרע

בפוסט ברשת הפייסבוק טרם ההפגנה כתבו נציגי אגודת הסטודנטים: "כולנו רוצים לחזור וללמוד, אך אסור לנו להישאר אדישים למצב בו ההנהלה יושבת במגדל השן ולא אכפת לה מהסטודנטים ומהמרצים מן החוץ…אנו מביעים תמיכה בשביתה ודורשים מהנהלת המכללה לשבת ולדבר איתנו על הדרישות שהעלנו לפניהם. היום אנו מפסיקים לשתוק ומתחילים לדרוש הסברים מהנהלת המכללה. רק ביחד נצליח להביא לשינוי. אגודה חזקה זאת אגודה שהסטודנטים עומדים מאחוריה".


,המחאה שלנו היא גם מול המכללה שגובים מאיתנו 670 שקלים על דמי רווחה וכספים נוספים על דמי אבטחה בלי אישור האגודה."


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


• "לא הגיוני שיתייחסו למרצה כמו עובד קבלן"

"כל הסטודנטים במכללה צריכים להתעורר", אמר במהלך ההפגנה יו"ר אגודת הסטודנטים אריאל ברקוביץ, "מה שקורה היום במכללה שלנו זה עוול. המרצים שלנו כל סמסטר מפוטרים מחדש ואין להם תנאים סוציאליים הולמים. החלטנו באגודה שאנו יוצאים להפגנה ויחד עם המרצים מן החוץ מביעים תמיכה- כי אנחנו באמת מאמינים שאנו כסטודנטים יכולים ליצור פה שינוי. לא הגיוני שיתייחסו למרצה כמו עובד קבלן, משפילים ואחרי זה ייצפו ממנו להעניק לנו איכות הוראה גבוהה. דו הסטודנטים והאקדמאיים הבא לא ירצה לעבוד יותר באקדמיה עם תנאים שכאלה. אני קורא לכל הסטודנטים לא להגיע ללימודים עד הודעה חדשה ולתמוך במאבק. כרגע אנו בהשבתה מלאה. זה מאבק חשוב. המחאה שלנו היא גם מול המכללה שגובים מאיתנו 670 שקלים על דמי רווחה וכספים נוספים על דמי אבטחה בלי אישור האגודה. אנו מנהלים מול המכללה דיאלוג ומתקיים משא ומתן. בסופו של דבר אנו רוצים שיהיה טוב גם למרצים, גם לנו הסטודנטים וגם נהנה מהתקופה החשובה הזו שלנו כסטודנטים".

ממכללת עמק יזרעאל נמסר בתגובה: "אנחנו לא יודעים שהייתה הפגנה".