"אנחנו לא פוליטיקאים, אנחנו מתחייבים לעשייה אמיתית"

שמים במרכז את נושאי הזהות והערכים, מבטיחים לייצג את המגזר החרדי, החילוני, העולים והוותיקים, לסייע למגזר העסקי, לקדם פרויקטים לפיתוח תשתיות מודרניות בשכונות ומחדדים את המטרה הכי חשובה מבחינתם: לשמור על הצביון היהודי בעפולה. חברי רשימת שס בראשות הרב יצחק טנג'י נערכים לקראת פתיחת הקלפיות ובטוחים שהחיבורים הפוליטיים הטבעיים – יבואו לידי ביטוי ביום הבוחר. היעד: שלושה מנדטים

"לא אתן יד ואבלום כל פגיעה בזהות היהודית של עפולה", כפיר סרוסי. צילום: אלבום פרטי

אחת הרשימות המסקרנות בבחירות למועצת העיר עפולה היא של שס, בראשות כפיר סרוסי, חבר מועצת העיר המכהן והרב יצחק טנג'י. הרשימה התאחדה גם עם עוצמה יהודית והיא מציגה במערכת הבחירות הנוכחית, דמויות ציבוריות שמאחוריהן עשייה מוכחת וחיבור הדוק לתושבים ולקהילות השונות בעיר. המהלך נרקם בכדי לייצר גוש חזק שיוכל להביא לתוצאות טובות בקלפיות שייפתחו ביום שלישי הקרוב.
ברשימה של שס מתמודדים מהמגזר החרדי והדתי, אבל הם מתחייבים ב"אני מאמין" שלהם כי יפעלו עבור כלל התושבים, חרדים, חילוניים, עולים וותיקים כאחד.
בקמפיין שלהם הם הציגו מספר תחומי פעילות מרכזיים. הראשון מבינהם: שמירה על הזהות והצביון היהודי בעפולה, סנטימנט שקיבל חיזוק לאחר ה-7 באוקטובר, והרגישות של בירת העמק בעקבות אירועי הטרור שהתרחשו בה בשנים האחרונות. במצע של הרשימה התמקדות גם בחיזוק צרכי הדת, הקמה ושדרוג של בתי כנסת, ישיבות, כוללים, בתי ספר, גני ילדים וקידום אירועי תרבות ומופעים למגזר החרדי – לצד הרחבת פעילויות החוגים והמועדוניות לילדים ולנוער אחר הצהריים. כמו כן מתכוונים לשים במרכז את נושא השכונות ופיתוח התשתיות בהן, במטרה שיובילו לאיכות חיים גבוהה.

• סרוסי: "טובת התושבים תמיד עמדה לנגד עיניי"

הזירה הפוליטית- ציבורית לא זרה לחבר מועצת העיר המכהן כפיר סרוסי. הוא בן 44, נשוי ואב ל-6 ילדים, משלים בימים אלה את לימודי הדוקטורט בכלכלה, איש ימין מובהק שנולד, גדל והתחנך בעפולה. במהלך הקדנציה האחרונה, פעל סרוסי רבות לטובת קידום נושאים רבים ובניהם: עזרה לעסקים הקטנים והבינוניים, עזרה בכל הקשור לנושא דת וקהילה.
"חמש שנים הייתה לי הזכות, לשרת בהתנדבות מלאה את תושבי עפולה היקרים", אומר סרוסי, "זה לא סוד שיש לי עסקים בעיר, אבל טובת התושבים תמיד עמדה לנגד עיניי. הדבר שאני לוקח איתי מהקדנציה רווית העשייה הזו היא היכולת לסייע גם שאתה באופוזיציה. הוכחנו לא בדיבורים אלא במעשים עשייה מוכחת, בעזרה לפניות הציבור, פתרון בעיות בוועדות השונות ומול אגפי העירייה.
בקדנציה קרובה בכוונתי למקד את הפוקוס בשני נושאים מרכזים: הראשון, עזרה לבעלי עסקים, וקידום יוזמות תעסוקה איכותית. האספקט השני, שמירה על הזהות היהודית. לא אתן יד ואבלום כל פגיעה בזהות היהודית של עפולה. שמירה על הזהות לא מתבטאת רק בכך שלא יכנסו לעיר בני מיעוטים, אלא שמירה על עמודי התווך של היהדות ושמירה על הסטטוס-קוו".

 מה הוביל אותך לחיבור לסיעות ש"ס ועוצמה יהודית?
"הצלחנו לאחד כוחות יחד עם מפלגת ש"ס, שחידשה את פניה עם אנשי עשייה מוכחים. חברנו יחד גם לסיעת עוצמה יהודית של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר – שנתן לנו את ברכת הדרך. אני חושב שזה חיבור מנצח שיכול להוביל אותנו למנדט השלישי וכשנהיה חזקים, נוכל לפעול ביתר שאת ויתר עוז לטובת תושבי עפולה".

חברי רשימת שס בעפולה. צילום: מטה ש"ס
חברי רשימת שס בעפולה. צילום: מטה ש"ס

• החמישייה הפותחת

 לצד סרוסי מוביל את הרשימה הרב יצחק טנג'י, שעוסק בעשייה ציבורית מעל 25 שנים בבירת העמק ומהווה עבור רבים אוזן קשבת. טנג'י שם לו למטרה לחזק את נושא הזמינות והמענה בפניות הציבור בעירייה: "לתושבי עפולה מגיע לקבל מענה לכל בקשה וצורך ואני מתכוון להיות האיש שישמש עבורם קול זמין – כחלק מהתפקידים שלי כנבחר ציבור".
עוד ברשימה: אביאל רחמים, רכז המחלקה לתרבות חרדית בעיריית עפולה, אלירם דדון, מנכ"ל מוסדות "מלכות מיכאל" הפועלת בתחום הרווחה ונוער, והפעיל החברתי רועי שלתיאל.