אלקבץ: ״ללא ניר העמק אחוז הזכאים לבגרות בעפולה היה שוב בירידה״

פרסום תוצאות אחוז הזכאים לבגרות הוביל כצפוי לתגובות של גורמי אופוזיציה בעפולה, בעיקר כשהבחירות מתקרבות בצעדי ענק. ״חבל שתלמידי עפולה נאלצים להימלט לבית ספר ניר העמק על מנת לזכות בחינוך ראוי לשמו״, אומר ראש העיר לשעבר אבי אלקבץ

באופן לא מפתיע, כמו בעבר, תוצאות אחוזי הזכאות לבגרות בעפולה היוו כר פורה להתנגחות של גורמים אופוזיציונרים. הנתונים שפרסם אמש משרד החינוך הצביעו על עלייה של 6 אחוזים בזכאים לתעודה – מ-59 אחוזים ל-65 אחוזים, אבל לדברי אותם גורמי אופוזיציה לא מדובר ממש בעלייה. התוצאות גם הובילו לאינספור פוסטים ברשתות החברתיות כשהתומכים מהמחנות הפוליטיים השונים לא בחלו במילות ביקורת- זה כנגד זה. נחרץ במיוחד היה ראש העיר לשעבר אבי אלקבץ שאמר מיד לאחר פרסום התוצאות: ״הנתונים שפרסם משרד החינוך מצביעים באופן חד משמעי שלולא בית הספר ניר העמק, שלא משתייך למערכת החינוך העירונית ולא מונחה על ידי מחלקת החינוך של העירייה, הרי שאחוז הבגרויות בעפולה היה יורד שוב. חבל שתלמידי עפולה נאלצים להימלט לבית ספר ניר העמק על מנת לזכות בחינוך ראוי לשמו. בכל מקרה, אחוזי הבגרויות בתקופת מירון רחוקים מרחק ניכר מתקופתי כראש עיר".
בפוסט שכתב בפייסבוק הוסיף אלקבץ: ״תלמידי עפולה הלומדים בניר העמק מעלים את אחוזי הבגרויות ובלעדיהם אחוזי הבגרויות בעפולה בצלילה גדולה, ועומדים על 58.7% בלבד. זאת תעודת עניות לעיר ולמערכת החינוך שלה״.
כזכור, אמש התייחסה עיריית עפולה לנתונים ובתגובה רשמית של דוברות העירייה נכתב: ״ההישג של 65.3% הוא פרי של ההשקעה בחינוך בשנים האחרונות. בשנה הבאה, צפוייה עלייה נוספת ל70% בתוצאות מבחני הבגרות. התוכנית האסטרטגית שחשפנו לאחרונה תביא את העיר עפולה עם הישגים של 80% לקידמת הערים המובילות בתחום החינוך״.