אלופת הרוגבי לשנת 2022 – יזרעאל\גלבוע

הקבוצה בראשותו של המאמן נמרוד קפלן השלימה עונה מושלמת ללא הפסדים ושלושה ניצחונות על אס״א תל אביב. צילום: צחי רייזל

בשבת האחרונה הסתיימה ליגת הרוגבי לעונת 2021-22 עם ניצחון 31-5 של יזרעאל -גלבוע על אס״א תל אביב.
יזרעאל-גלבוע האלופה בשנתיים האחרונות אירחה את אס"א, יריבתה הגדולה למשחק הגמר במגרש החדש ביזרעאל. כ500 צופים הגיעו בסופ"ש גשום ובוצי על מנת לעודד את הקבוצה ולדחוף את השחקנים לאליפות שלישית ברציפות.
את הקבוצה הוביל אדריאן ריינסטין הקפטן וה-MVP של הגמר שהניח 3 טריים וסחף את השחקנים לניצחון.
הקבוצה בראשותו של המאמן נמרוד קפלן השלימה עונה מושלמת ללא הפסדים ו-3 ניצחונות על תל אביב.
זוהי העונה הראשונה של נמרוד כמאמן ראשי ואין ספק שהוא והשחקנים מתפתחים יחד כקבוצה והשמיים הם הגבול.
המשחק אומנם הסתיים בתוצאה 31-5 אבל ההגנה של יזרעאל היא שעושה את ההבדל. ב-3 משחקים מתוך 4 נגד תל-אביב העונה התל-אביבים לא עברו את ה-8 נקודות למשחק וכך קשה לנצח.
קו ההגנה וההקרבה של שחקני האלופה לא נשבר לאורך כל המשחק ושחקני תל-אביב היו אובדי עצות. הובילו את הקבוצה עם מספר תאקלים אימתניים: מישה אלי ויפתח אנגל.
בהתקפה כבר צוין המצטיין והקפטן אדריאן שהניח 3 טריים והגיע ל-14 טריים העונה(ב12 משחקים), אך יש להזכיר גם את גילי עמית שהניח עוד טריי אופייני של נחישות וכוח ובכך הביא את מאזנו העונה ל-16 טריים, מה שמהווה שיא טריים לעונה מאז שהתחילו לספור. זו עונה מדהימה של גילי שחוזר לכושר ואפילו זומן למחנה נבחרת ישראל לקראת המשחקים הבין לאומיים באפריל.
עוד שחקן שבלט במשחק הגמר היה אופק פן. אופק סיים את משחק הגמר עם מאזן 5\5 בבעיטות לשער ו-11 נקודות. בסה"כ העונה יש לאופק 120 נקודות והוא מוביל את טבלת הנקודות בקבוצה.
הליגה הגיעה לסיומה ומשחקי גביע המדינה יחלו בתחילת אפריל. יזרעאל ישחקו ב1.4 נגד ירושלים-אשקלון בשלב רבע הגמר ואם ינצחו הם צפויים לפגוש את תל-אביב במשחק חצי הגמר ב-9.4.
משחקי הגביע יערכו בזמן משחקי נבחרת ישראל כך שהקבוצות צפויות לשחק ללא הכוכבים הגדולים, מה שצפוי לתת זמן משחק לשחקנים צעירים שינסו להוכיח את יכולתם על הבמה הגדולה.
נבחרת ישראל תשחק ב2.4 בסלובניה ולאחר מכן ישובו לארץ לשני משחקים נגד קרואטיה וקפריסין(9.4,30.4). שני המשחקים יערכו לראשונה בקיבוץ יזרעאל וצפויים להיות ארועי הרוגבי הגדולים ביותר מאז הקמת מועדון הרוגבי בקיבוץ. כולם מוזמנים לעודד ולצפות ברוגבי ישראלי בין לאומי לראשונה אצלנו במגרש ובאזור.