"אלוהים תהיה עם אחינו בעזה ותביא את ניצחונם": כתבי אישום נגד תושב נצרת וערערה

הפרקליטות הגישה כתבי אישום נוספים נגד שני תושבים מהאזור בגין גילוי הזדהות עם ארגון טרור והסתה לטרור

פרקליטות המדינה ממשיכה לפעול בנחישות נגד עבירות ההסתה לטרור והזדהות עם ארגון טרור. במהלך סוף השבוע והיום הגישה הפרקליטות שישה כתבי אישום בגין גילוי הזדהות עם ארגון טרור והסתה לטרור וביקשה לעצור את הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים, שניים מהם נגד תושבי נצרת וערערה.
כתבי האישום אושרו ע"י היועצת המשפטית לממשלה ופרקליט המדינה, ובסך הכל מתחילת הלחימה הוגשו 52 כתבי אישום.
ביום שישי הגישה פרקליטות מחוז צפון (פלילי) כתב אישום נגד תאופיק זועבי, תושב נצרת בשנות ה-30 לחייו, בגין הסתה לטרור וגילוי הזדהות עם ארגון טרור. על פי כתב האישום, בשבוע הראשון של המלחמה, שיתף זועבי מספר פוסטים הכוללים דברי שבח, אהדה ועידוד למעשי הטרור ולארגון החמאס.
באחד מהם שיתף הנאשם פוסט ובו תמונה של רעול פנים מכוסה בכאפייה, מניף דגל גדול של פלסטין לצד דמויות נוספות, ומעליה הכיתוב: "הניצחון של אלוהים קרוב". עוד באותו יום שיתף פוסט ובו ציור של טרקטור הפורץ את גדר הגבול עם עזה, עליו מונף דגל פלסטין, ומעליו הכיתוב: "הבולדוזר".
במקביל, פרקליטות מחוז חיפה (פלילי) הגישה כתב אישום נגד ראמי אלנסאסרה, תושב ערערה בשנות ה-40 לחייו, בגין הסתה לטרור וגילוי הזדהות עם ארגון טרור. על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד מיכל אפלבוים, הנאשם פרסם בחשבון הטיקטוק שלו שני סרטונים המביעים תמיכה ואהדה למעשי טרור ולארגון החמאס. באחד הסרטונים נראה הנאשם לצד הכיתוב: "אלוהים תהיה עם אחינו בעזה ותביא את ניצחונם, הו אלוהים, גשמי ברכה בכפר עארה". ברקע נשמע קול גבר, האומר בערבית: "אלוהיי זו בקשת נעשק נשלחה אליך ואנו שכחנו ממנה והוא לא שכח אותה, אל תקלו ראש בבקשת נעשק, אל תקלו ראש בבקשת נעשק, בקשת הנעשק לא תושב".
חקירתם המהירה של המקרים והגשת כתבי האישום הם פועל יוצא של הנחיית פרקליט המדינה לפתוח בחקירה, לעצור ולהעמיד לדין כל מי שמפרסם דברי שבח ותמיכה במעשי הזוועה, אף אם מדובר בפרסום בודד, בהנחה שהוא חמור ונוגע באופן ישיר לאירועי התקופה הנוכחית. הפרקליטות שבה ומדגישה כי תפעל בכל האמצעים נגד כל אדם אשר יביע דברי שבח, אהדה או עידוד למעשה טרור, או שיזדהה עם ארגון טרור.