אלגריה בן-קסוס: "מציעה למצביעים של יקי לעשות חושבים"

הסכם העודפים שנחתם בין סיעת "תנופה" בראשותה של אלגריה בן-קסוס לסיעת "הליכוד״ בראשותו של אלי בקסיס, מדוע לדעתה טעו טעות קשה סיעת "ש״ס" בראשותו של נחום אסולין וסיעת "מגדל העמק ביתנו" בראשותו של סרגיי אוקלנדר כשהצהירו תמיכה ביקי בן חיים. אלגריה בן-קסוס מפשילה שרוולים ונערכת לבחירות "למגדל העמק החדשה דרושה מנהיגה חזקה" ומסבירה מה לדעתה באמת חשוב לתושבים

אלגריה בן-קסוס (53), דור שלישי למייסדי העיר, גדלה והתחנכה במגדל העמק, בתם הבכורה של חנה ונתן ז"ל, אמא לעדי ונתן וסבתא לארי וניתאי, בעלת תואר ראשון במדעי המדינה מאוניברסיטת חיפה, כיהנה כיו"ר ועד הורים למעלה מ- 30 שנה בגני ילדים, בתי ספר ויו"ר יישובי, בולטת בזכות פעילותה בעיר בסיוע לנזקקים, רווחה, חינוך עוד לפני היותה חברת מועצה.
פרויקטים בולטים ומוכרים אותם יזמה בן-קסוס: "הורה מלווה" לכיתות אמ"צ לבגרות ושרות משמעותי בצה"ל, תלבושת אחידה בבתי ספר יסודיים, משלוחי מנות אחידים לכל ילדי בית הספר, הגברת מעורבות הורים בחיי בית הספר, חלוקת ציוד לימודים לפני פתיחת שנת לימודים למשפחות מעוטות יכולות ומרובות ילדים, חוגים לילדים מעוטי יכולת, כדורשת נשים והרשימה עוד ארוכה.

מדוע החלטת לרוץ לראשות העיר?
מאז ומתמיד עסקתי בעשיית הטוב, זיהיתי קשיים בירוקרטיים רבים שהצריכו משאבים גדולים בכדי לפתור מצוקות וסוגיות חשובות לתושבים שקולם לא נשמע ואני כאן בשביל להילחם את מלחמתם. מגדל העמק הולכת ומתפתחת ומתאפיינת בתושבים מכל הסוגים והגוונים מה שהופך את עירנו למיוחדת. זה מצריך יכולות גבוהות של ניהול, שליטה, יצירתיות ומנהיגות. למגדל העמק החדשה דרושה מנהיגה חזקה.

פעילות בולטת בתחומי החינוך והרווחה. אלגריה בן קסוס
פעילות בולטת בתחומי החינוך והרווחה. אלגריה בן-קסוס

מדוע החלטת להוסיף לקמפיין את הסלוגן "הכי טובה למגדל העמק"?
עם הכרזתי על ריצה לראשות העיר, המשפט הכי טובה למגדל העמק" לא הפסיק להתנגן באוזניי בקרב תושבים רבים. כשהוחלט שהבחירות אכן יתקיימו ב-27.2, להוסיף את המשפט פשוט היה צעד מתבקש. תושבים שזכו להכיר אותי ואת משפחתי באופן אישי יעידו על משפחה שחינכה את ילדיה לערכים של כבוד האדם, ענווה, לקיחת אחריות ונתינה אינסופית, מכאן משמעות הביטוי ״הכי טובה". "למגדל העמק" נובע מהתרומה הרבה שלי לתושבים לאורך השנים והיוזמות הרבות שלקחתי על עצמי במרוצת השנים, אני באה עם קבלות.


"יש לי הזדמנות לאפשר לתושבים ליהנות מהעשייה הציבורית שלי ומהרצון הרב שלי לתת מבלי לרצות לקבל. לראשונה אחרי 70 שנה מתמודדת לראשות העיר אישה איכותית, יציבה, ממלכתית וחזקה, זו בשורה אמיתית. אני אישה מאמינה ומאמינה באמונה שלמה שנשלחתי על ידי הבורא להנהיג את העיר ולקחת אותה למחוזות חדשים"


מה דעתך על הצהרת התמיכה של סיעות ״ש״ס״ בראשותו של נחום אסולין ו-״מגדל העמק ביתנו״ בראשותו של ״סרגיי אוקלנדר״ ליקי בן חיים לראשות העיר?
"לא צפיתי את זה משום שאני מכירה אישית ומקרוב את הנפשות הפועלות. יחד עם זאת, זכותה של כל סיעה לבחור במי לתמוך, מי ינהל את מגדל העמק ב- 5 השנים הבאות ומי האדם שייתן להם פקודות. התושבים שיבחרו להצביע ליקי בן חיים שלא יצפו לבשורה חדשה או לשינוי בעיר. ניסיונו של יקי מדאיג, כולנו זוכרים מה קרה כאשר ניתנה ליקי ההזדמנות לנהל את החברה הכלכלית של מגדל העמק, את הגירעון העצום אליה החברה נכנסה ואת סיום תפקידו בניהול החברה לאחר זמן קצר. זה מעיד על חוסר מנהיגות ואחריות, מי שמפקיר פעם אחת עשוי להפקיר פעם שניה, רק שהפעם מדובר בניהול עיר ולא בניהול חברה. לא אשקר שהפחד שמגדל העמק תהיה מנוהלת סקטוריאלית ותטפח אוכלוסיות מסוימות ותזניח ציבור שלם, קיים בתוכי, אני דוגלת בהקמת קואליציה רחבה-רב גונית שתייצג את כלל האוכלוסיות בעיר. בנוגע לראשי הסיעות, סרגי ונחום, הם חברים קרובים שלי ויישארו כך, אני חברה של כולם. דלתי תמיד הייתה ותישאר פתוחה במידה וישנו את החלטתם לא לקחת חלק בהרס ובכישלון שייזכר לדורות. אני עוד מאמינה שעד ה- 27 לחודש הם ישנו את דעתם ויבינו שעוד לא מאוחר. זה רק מדרבן אותי, אני לא אפקיר את התושבים שרוצים שינוי אמיתי ולא סיסמת בחירות. אני מציעה למצביעים של יקי לעשות חושבים".

חשוב לי שהתושבים יבינו את המשמעויות בבחירתם את ראשת או ראש עיר. אלגריה בן קסוס
"חשוב לי שהתושבים יבינו את המשמעויות בבחירתם את ראשת או ראש עיר". אלגריה בן-קסוס

הבחירות היו צריכות להתקיים בסוף חודש אוקטובר, איך אירועי השביעי באוקטובר השפיעו עלייך?
השביעי לאוקטובר הפתיע את כולנו אני חושבת בהפתעה גמורה. ראשית אומר תודה לחיילים בסדיר ובמילואים ולכוחות הביטחון והצלה שכבר למעלה מ- 4 חודשים מחרפים את נפשם ועושים עבודת קודש. תנחומיי העמוקים למשפחות שהצטרפו למעגל השכול. החלמה מהירה לכל הפצועים וכולי תפילה שהחטופים ישובו במהרה לביתם בשלום. נכון שמה שהיה או לא שיהיה במדינתו, יחד עם זאת, מוניציפלית עלינו לדאוג שהעיר מגדל העמק לא תפסיק את תנופת הבנייה והפיתוח. החיטה צומחת שוב ומגדל העמק תהיה חייבת להמשיך לפרוח. מתחייבת בכל כוחי לעסוק רק בעשייה ואני מתחייבת להעצים אותה.

לסיום?
כמי שמשרתת את העיר מגדל העמק ותושביה מעל 30 שנה, חשוב לי שהתושבים יבינו את המשמעויות בבחירתם את ראשת או ראש עיר. התושבים אחראים כיצד העיר תראה ב- 5 השנים הבאות, האם תמשיך לזנק ולהתפתח או שתחזור בזמן, לא ניתן להתעלם מהנעשה בעיר ב- 25 השנים האחרונות ועל כך הערכתי הרבה לראש העיר הפורש, אלי ברדה.
יש לי הזדמנות לאפשר לתושבים ליהנות מהעשייה הציבורית שלי ומהרצון הרב שלי לתת מבלי לרצות לקבל. לראשונה אחרי 70 שנה מתמודדת לראשות העיר אישה איכותית, יציבה, ממלכתית וחזקה, זו בשורה אמיתית. אני אישה מאמינה ומאמינה באמונה שלמה שנשלחתי על ידי הבורא להנהיג את העיר ולקחת אותה למחוזות חדשים.