אישום: תושב נצרת תמך בארגון הטרור דאע"ש

הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד תושב נצרת ותושב שפרעם בגין תמיכה בארגון דאע"ש, מגע עם סוכן ועבירות נוספות. המחשה: צילום דף הפייסבוק של דאעש

פרקליטות מחוז צפון הגישה ביום חמישי לבית המשפט המחוזי בנצרת כתבי אישום נגד מחמוד עבד אל פתאח בן 24 מנצרת בגין ביצוע עבירות של מגע עם סוכן חוץ ותמיכה בארגון טרור ונגד אשרף ארביעי בן 35 משפרעם בגין ביצוע עבירות בנשק, ותמיכה בארגון טרור.
מעובדות כתב האישום שהוגש באמצעות עו"ד עמוס דניאלי, עולה כי החל משנת 2014 ועד למעצרו של עבד אל פתאח בחודש יוני 2016 תמך עבד אל פתאח בארגון דעא"ש ונהג לגלוש באינטרנט באתרים הקשורים לארגון ולצפות בסרטוני תמיכה בארגון ולשוחח עם חבריו במסגרת תמיכתם המשותפת בדא"ש על האפשרות לצאת מן הארץ ולהתגייס לארגון בסוריה.

• "לוחם אינע'ימאסי"

ביום 16.04.16 יצר עבד אל פתאח קשר באמצעות הפייסבוק עם רביע- תושב נצרת לשעבר, אשר יצא מישראל בינואר 2014 והתגייס כלוחם בארגון דעא"ש. ביודעו כי רביע לוחם בדעא"ש. השניים ניהלו שיחות במשך מספר ימים, ולאחר מכן מסר רביע לנאשם מספר טלפון וביקש כי ימשיכו את השיחה באמצעות אפליקציית ווטסאפ.
כמו כן, בתחילת שנת 2015 הכיר הנאשם באמצעות הפייסבוק אדם אשר הציג את עצמו בשם מוחמד עבדאללה מירושלים. השניים קבעו להיפגש ונפגשו במסגד אל אקצא בירושלים. לאחר הפגישה המשיכו השניים לעמוד בקשר באמצעות פייסבוק. ולאחר זמן מה, עדכן עבדאללה את עבד אל פתאח כי הסתנן מישראל לסוריה, והתגייס לארגון דעא"ש בסוריה. אף הוסיף כי הוא משמש בסוריה כ"לוחם אינע'ימאסי" והבהיר כי מדובר בלוחם שתפקידו לשאת חגורת נפץ ובאפשרותו להפעילה לכשיידרש.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


עוד עולה כי במהלך ההתכתבות, הפציר בו עבדאללה להצטרף לשורות דעא"ש בסוריה. עבד אל פתאח עדכן אותו כי הוא עתיד להתחתן, והציע את האפשרות כי ייסע לטורקיה ביחד עם אשתו באמתלה של ירח דבש, ומשם יגיע לסוריה.
עבדאללה הסכים להצעה, והנחה אותו לצור עמו קשר לכשיגיע לאיסטנבול על מנת שידאג כי פעילים מטעם הארגון יחברו אליו ולאשתו לעתיד, ויאספו אותם לעיר רקה.
מכתב האישום שהוגש כנגד אשרף ארביעי עולה, כי ארביעי החזיק בביתו אקדח ותחמושת. חלק מהתחמושת מכר והעביר לאנשים אחרים את האקדח בנוסף, תמך ארביעי בארגון דעא"ש, על דרך של העברת סמלי הארגון ותמונות הקשורות לארגון לאחרים, וכן תכנן להצטרף לשורות הארגון בסוריה, וביצע פעולות לצורך כך.
התיק נחקר ע"י שירות ביטחון הכללי יחד עם ימ"ר צפון – משטרת ישראל. הפרקליטות ביקשה מבית המשפט לעצור את הנאשמים עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם.