אישום: סחר באמצעי לחימה שבנו גנב מצה"ל

הנאשם, בן 47 מהאזור, מואשם בביצוע עבירות של קשירת קשר לפשע ועבירות נשק. צילום: דובר צה"ל

פרקליטות מחוז דרום הגישה בשבוע שעבר לבית המשפט המחוזי בבאר –שבע כתב אישום נגד מוחמד זועבי בן 47 מטמרה (אביו של חייל צה"ל המעורב בפרשת גניבת אמל"ח ותחמושת מבסיס שדה תימן) בגין ביצוע עבירות של קשירת קשר לפשע ועבירות נשק (סחר, הובלה והחזקה).
מעובדות כתב האישום שהוגש באמצעות עו"ד אלכס דרנבוים, עולה כי במהלך חודש אפריל 2016, אבטחו את הבסיס ואת הבונקר חיילים מגדוד הסיור הבדואי, בפיקודו של סרן שאדי בשיר, ובנו של הנאשם עדי זועבי, שימש כנהגו של שאדי.
הנאשם ובנו עדי יחד עם שאדי ואחרים שזהותם אינה ידועה, קשרו קשר, לגנוב אמל"ח מהבסיס. במסגרת הקשר ולשם קידומו, ביום 29.4.16, בשעות הבוקר, הורה שאדי לקצין שתחת פיקודו, האחראי על המשמר בבסיס, להוריד מהשמירה את החייל שבאותו רגע היה בעמדת השמירה הצופה על הבונקר, ולהחזירו למגורי החיילים.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


סמוך לאחר שהחייל עזב את העמדה, הגיעו שאדי ועדי לבונקר, שברו את שרשרת המנעול של הבונקר והוציאו מתוכו ארגזי מתכת שהכילו 77 רימוני רסס צה"ליים מס' 26, 13 טילי לאו, ואת המטדור, והעמיסו את האמל"ח לרכב הצבאי.
לאחר מכן סגרו השניים את דלת הבונקר וסידרו את המנעול ואת השרשרת, כך שייראה כאילו הבונקר נעול, ללא בחינה מדוקדקת. שאדי ועדי נסעו ברכב הצבאי בכביש 25 מערבה, ומשם פנו לכיוון קיבוץ בית קמה.
באותה עת, במקביל, במסגרת הקשר, נסע הנאשם מצפון לדרום, בכביש 6 ונפגשו במתחם ליד מחלף בית קמה, ושם הנאשם, שאדי ועדי פרקו את האמל"ח מהרכב המסחרי והעמיסו אותו לרכב של הנאשם שאדי ועדי חזרו לבסיס. הנאשם נסע חזרה לכיוון צפון, עם אחרים, כשהאמל"ח ברכבו על מנת להעבירו לאחרים, ומסר את האמל"ח לאדם שזהותו אינה ידועה למאשימה. במסגרת הקשר, חילקו הנאשם, שאדי ועדי ביניהם את התמורה, בסכום שאינו ידוע במדויק, אותו קיבלו עבור האמל"ח.