אישום: בן 16 מהצפון דקר למוות בן 76

הצעיר, תושב כפר בצפון, דקר את המנוח פעמים רבות, בצווארו, בבית החזה, בגבו ובראשו. הוא המשיך לדקור את הנרצח ולא חדל גם כאשר חלק מהסכין נשבר ונותר בגופו. בדיון בבקשת המעצר עד תום ההליכים המשפטיים הורה בית המשפט על הפניית הנאשם לבדיקה פסיכיאטרית. המחשה: צילום ארכיון

פרקליטות מחוז צפון  הגישה לבית המשפט המחוזי לנוער בנצרת כתב אישום ובקשת מעצר עד תום ההליכים נגד קטין בן 16 מכפר בצפון, בגין רצח בדקירות סכין קשיש תושב הכפר בן 76 – חולה המרותק למיטתו.

מעובדות כתב האישום עולה כי ביום 27/7/16 מסיבה שאינה ידועה למאשימה, החליט הנאשם  להמית את המנוח – קשיש בן 76  שבריאותו הייתה ליקוייה  והיה מרותק למיטתו כמעט לחלוטין, ונזקק לעזרת הזולת בביצוע פעולות יום- יומיות.
במועד שאינו ידוע, החביא הנאשם סכין מטבח מתחת לערימת עצים סמוכה לביתו.

בבוקר יום 27/7/16 הגיע הנאשם לבית המנוח. אותה עת, נח המנוח על ספה בחצר הבית. הנאשם התיישב ליד המנוח, ואשת המנוח, אשר הבחינה בנאשם, הגישה לו קפה. בחלוף זמן קצר עזב הנאשם את המקום, אך המשיך לארוב בסמוך לבית.

בהמשך, כעבור זמן מה, יצאה אשת המנוח לסידורים, והמנוח שכב על הספה. הנאשם וידא כי המנוח נותר לבדו, הוציא את הסכין ממקום מחבואה, ניגש למנוח ועמד כשהוא מתנשא מעל ראשו של המנוח ודקר  את המנוח פעמים רבות,  בצווארו, בבית החזה, בגבו ובראשו.

עוד עולה כי הנאשם המשיך לדקור את המנוח ולא חדל גם כאשר חלק מהסכין נשבר ונותר בגופו של המנוח. לאחר מכן, עזב הנאשם את הבית ונמלט, כשהוא נושא עמו את הסכין ששימשה לביצוע הרצח.

בדיון בבקשת המעצר עד תום ההליכים המשפטיים הורה בית המשפט על הפניית הנאשם לבדיקה פסיכיאטרית וכן לוועדת אבחון.