"אילולא העקשנות שאגיע להיבדק – אולי לא הייתי כאן"

אוקטובר הוורוד: המתאמת הרפואית לא וויתרה, המטופלת הגיעה לבצע בדיקת ממוגרפיה ואובחנה כנשאית. היא טופלה בזמן וחייה יצאו מכלל סכנה.
צילום: מכבי

מידי אוקטובר מציינים בעולם את חודש המודעות העולמי לסרטן השד. אחת משמונה נשים מתמודדת עם המחלה, מחלה בה הגילוי המוקדם עשוי לסייע ולהציל החיים. עבור יפה אמארה (58), חברת מכבי, חודש אוקטובר ייזכר תמיד כמשמעותי עבורה.
לאחר מספר פעמים בהם סירבה להגיע לבדיקת ממוגרפיה יזומה, בפעם האחרונה כבר לא הייתה לה ברירה. ענת בן דוד, מתאמת רפואית במכבי שירותי בריאות, לא וויתרה והתעקשה מספר פעמים להניע את המטופלת לבצע את הבדיקה. ואכן, מבדיקת הממוגרפיה עלה כי המטופלת נכנסה לסטטיסטיקה של הנשאיות כאשר נמצא אצלה גידול בשד.
במהרה היא זומנה לבצע ניתוח להסרת הגוש ולאחר מכן עברה מספר הקרנות. בזכות הגילוי המוקדם, חייה יצאו מכלל סכנה ולאחר מספר טיפולים היא המשיכה בדרכה כשהיא אסירת תודה. "הודות לעקשנותה של ענת חיי יצאו מכלל סכנה. אני בעצמי חברה בקבוצת 'גם אני', בהן אני נחשפתי לסיפורים דומים, לא חשבתי לרגע שזה יגיע אלי. אילולא העקשנות שאגיע להיבדק אולי לא הייתי כאן היום. אני קוראת לכלל הנשים בישראל- לכו להיבדק, אל תדחו את הבדיקה".
ענת בן דוד, מתאמת רפואית, מכבי שירותי בריאות מחוז צפון, מכירה את הדחיות והסירובים, וכמו תמיד עמדה על שלה גם הפעם: "לאחר מספר פעמים שפניתי אל המטופלת הבנתי שאני חייבת להתעקש, מדובר בבדיקה מצילת חיים ואני לא מוותרת למטופלות אצלנו להתחמק ממנה כי אני מודעת לאחריות תפקידי. אני שמחה שההתעקשות הובילה לגילוי מוקדם, יפה היא אישה נפלאה וטוב שהיא אתנו בריאה ושלמה"