איך נמנעים מפריצות בזמן שאתם בעבודה?

למרות התפיסה הרווחת, מרבית הפריצות לבתים לא מתרחשות בשעות הלילה והחושך, אלא דווקא באור היום, כאשר דיירי ודיירות הבית נמצאים בעבודה ובמסגרות האחרות. אם ככה, איך אפשר לשמור על בטיחות הבית והחפצים שלכם?
המחשה: freepik

ראשית, חשוב שיהיה לכם ביטוח תכולה לדירה עם כיסוי נרחב ומשתלם. מעבר לזה, הנה עוד כמה דברים שאתם יכולים לעשות כדי לצמצם את הסיכון לפריצה.

• הבינו את נקודות התורפה

כדי להגן בצורה הטובה ביותר על הבית, ראשית עליכם להיות מודעים לגורמי הסיכון הספציפיים שלכם. אלה נקבעים על פי שיעור הפשיעה בשכונה שלכם, הגישה לבית שלכם מהרחוב ושעות ההיעדרות שלכם מהבית. עם ידע זה, תוכלו לקבל החלטות מושכלות יותר לגבי אמצעי האבטחה שיש לנקוט.

• אבטחו את נקודות הכניסה

דלתות – התקינו מנעולי בריח על כל הדלתות החיצוניות, ו-ודאו שהם נעולים בכל פעם שאתם עוזבים.
חלונות – אל תספקו לפורצים נקודת כניסה קלה. ודאו שהחלונות נעולים, ושקלו התקנת סרט אבטחה לחלון, חיישני שבירת זכוכית או סורגים.
חניה – אם יש לכם מוסך לחניה פרטית, קחו בחשבון כי פורצים רבים נכנסים דרכו ותמיד שמרו אותו נעול.

התקינו מערכת אבטחה

מערכות אבטחה מהוות גורם מרתיע חזק מפני פריצות פוטנציאליות. מערכות מודרניות מציעות ניטור מרחוק, המאפשר לכם לבדוק את הבית מכל מקום. אתם יכולים לבחור בין מערכות שונות בעלות שלל תכונות מתקדמות, בהתאם לתקציב ולדרישות שלכם. ודאו שמערכת האבטחה שלכם גלויה מהרחוב כדי שתגרום הרתעה.

השתמשו בטכנולוגיה של בית חכם

מנעולים חכמים – מנעולים אשר מאפשרים לכם לשלוט ולפקח על הדלתות שלכם מרחוק. אתם יכולים אפילו לספק גישה זמנית לחברים או משפחה מהימנים.
מצלמות אבטחה – התקינו מצלמות אבטחה בנקודות מפתח ברחבי הבית והחצר שלכם. הן לא רק פועלות כגורם מרתיע אלא גם מספקות ראיות במקרה שאכן מתרחשת פריצה.
אורות חכמים – שימוש בתאורה אוטומטית יכול לתת את הרושם שמישהו בבית גם כשאתם בעבודה.

פעלו בזהירות ברשתות החברתיות

היזהרו לגבי המידע שאתם משתפים ברשתות החברתיות. פרסום על שגרת היומיום שלכם או על החופשה הקרובה יכול להפוך את הבית שלכם למטרה. הימנעו מלספק לפורצים פוטנציאליים מידע לגבי מתי הבית שלכם עשוי להיות ריק.

לסיכום

יישום אמצעים אלה יכול להפחית משמעותית את הסיכון לפריצה בזמן שאתם בעבודה. זכרו, המטרה היא לגרום לבית שלכם להיראות לא ריק, או לחלופים כזה שקשה לפרוץ אליו. כדי להרתיע פורצים פוטנציאליים אפילו מלנסות. שקט נפשי נובע מהידיעה שעשיתם כל שביכולתכם כדי להגן על הבית והחפצים שלכם.
אמנם ביטוח תכולה לדירה לא יכול למנוע פריצה, אבל הוא יכול לעזור להפחית את ההשפעה הכספית אם תתרחש. ודאו שהפוליסה שלכם מספקת כיסוי שמתאים לצרכים שלכם, כדי להקל על עצמכם כמה שאפשר במקרה של פריצה.