אזהרת כלבת בשטח פתוח בסמוך לקיבוץ חפציבה

משרד הבריאות עדכן על תן נגוע בכלבת, שנמצא בשטח פתוח שני ק"מ מערבית לקיבוץ חפציבה למרגלות הגלבוע

ביום ראשון התקבלה הודעה על תן נגוע בכלבת, שנמצא בשטח פתוח שני ק"מ מערבית לקיבוץ חפציבה למרגלות הגלבוע, שבמועצה אזורית גלבוע. נכון לרגע זה, לא ידוע על אנשים שנחשפו לתן.
בהודעה של דוברות משרד הבריאות נכתב: "אנו מבקשים מכל מי שהיה במגע עם הכלב החולה או בעל חיים משוטט או שבעלי החיים שברשותו באו במגע עם הכלב או בע״ח משוטט באזור, בין התאריכים 24.11.2022 עד 08.12.2022 כולל, לפנות בדחיפות ללשכת הבריאות נפת יזרעאל – עפולה, טלפון 04-6099000 או ללשכת הבריאות הקרובה למקום מגוריו, על מנת שגורמי המקצוע יבחנו את הצורך במתן טיפול מונע. בשעות הערב ובמהלך סוף השבוע יש לפנות לחדר מיון בבית חולים/ כמו כן, הורים לילדים מתבקשים לברר עם ילדיהם האם באו במגע עם בעלי חיים חשודים, ולפנות בדחיפות ללשכת הבריאות במידת הצורך. בנוסף, מתבקשים בעלי חיות מחמד ליצור קשר עם הווטרינר הרשותי, על מנת לוודא האם בעל החיים חוסן. משרד הבריאות מבקש להעביר את המידע על האירוע למבקרים באזור וביישובים הסמוכים.
משרד הבריאות מזכיר שוב למי שננשך או נשרט על ידי בעל חיים, לשטוף באופן מיידי את האזור במים זורמים וסבון, לחטא בחומרי חיטוי וכאמור, לפנות ללשכת הבריאות לבדוק האם יש צורך בקבלת טיפול מונע נגד כלבת".