"אורט רוגוזין" במגדל העמק מציג: 95.4% מתגייסים לצה"ל

בהצגת נתוני גיוס לצה"ל בהשתתפות ראש העיר, מנהלי אגפים, נציגי צה"ל, משרד החינוך ומשרד הביטחון הוצגו הנתונים המראים שנתוני הגיוס של תלמידי "אורט רוגוזין" עומדים על 95.4 אחוז וגם על עלייה בקרב אחוז המתגייסים לשירות משמעותי בצה"ל ויציאה לקצונה

אחוז המתגייסים מבית הספר "אורט רוגוזין" בקרב הגברים עלה ל-95.4% כאשר הנתון הבולט יותר הוא אחוז המתגייסים לשירות משמעותי הן בקרב הגברים והן בקרב הנשים. נציגי צה"ל הסבירו כי בית הספר מכשיר באחוז גבוה למערך הטכני, בעיקר הנדסאים ולכן העלייה בקרב השירות המשמעותי. בנוסף, נרשמה עלייה גם באחוז היוצאים לקצונה בקרב שני המינים.
בית ספר "פסגות" ממשיך באופן ישיר את מגמת העלייה. שיעור המתגייסים בקרב הגברים עומד על 92.6% כאשר בשנה שעברה עמד על 70.6%. בקרב שני המינים נרשמה עלייה משמעותי לשירות קרבי – 30% בקרב הגברים בהשוואה ל-16.7% בשנה שעברה ו-12.5% בקרב הנשים. בפגישה הוצג כי שיעור הגיוס ברשות לגברים גבוהה מהממוצע הארצי.
נציגי צה"ל ומשרד הביטחון הציגו את המודל הרשותי וסל פעילות הכנה לצה"ל שכלל: פאנל לוחמים, סדנאות הורים, סדנאות הכנה לשירות וסיור "בעקבות לוחמים" שמטרתו לסייע בהגברת אחוזי הגיוס וכמו כן להעלות את המוטיבציה לשירות קרבי.
משה פרץ מנהל אגף הנוער אמר: "שיתוף הפעולה בין מסגרות החינוך למרכז ההכנה לצה"ל הרשותי נותן את אותותיו. אין ספק שהתוכניות וההכנה לשירות משמעותי קדם שירות מייצרים מצב בו בני הנוער מגיעים מוכנים וממצים את כלל היכולות על מנת להשתלב ביחידות ובהכשרות הטובות ביותר שיש לצה"ל להציע. לפנינו עבודה רבה על מנת לשמר ולשפר את ההנגשה והקשרים עם צהל ולשכת הגיוס על מנת שבני הנוער יקבלו את המענה האיכותי ביותר טרם גיוסם לצה"ל".
מנהל בית הספר "אורט רוגוזין" דודי גריסרו הוסיף: "הגיוס לשירות משמעותי בצה"ל הוא אחד היעדים המרכזיים בחינוך הערכי והתוצאות מעידות על רצונו של הנוער להמשיך ולתרום לביטחון המדינה תוך גילוי מנהיגות ואחריות במגוון רחב של תפקידים".
אשרת מלכה ראש מנהל החינוך סיכמה: "בכל שנה שמה המערכת החינוכית במגדל העמק דגש על נושא פיתוח המוטיבציה של בני הנוער לשירות משמעותי בצה"ל. אני רואה חשיבות גבוהה בחיזוק ובהכנת בני הנוער לקראת הגיוס לצה"ל ולשירות כחלק ממימוש החובה האזרחית ומגילוי אחריות אישית, חברתית ולאומית. בשנה הקרובה כחלק מיעדי החינוך המיטבי בעיר נמשיך להציב יעדים ומטרות לעליה מתמדת בגיוס משמעותי בצה"ל".
ראש העיר אלי ברדה סיכם את הישיבה: "שיתוף הפעולה בין בתי הספר, מנהל החינוך, צה"ל ומשרד הביטחון והחינוך מניב פירות נאים. נעמיק את שיתוף הפעולה והגדיל את ההישגים".

מנהלי אגפי חינוך התרשמו מהצלחת התכנית "עיר מדברת שפות" בנוף הגליל

|

מתאים לכם לעצב לעצמכם את העתיד כבר היום?

|