"אהבה, זה כל הסיפור": תשאלו את אליאס וסילביה

אם תשאלו את אליאס וסילביה סטון, כל יום הוא יום האהבה. כבר 60 שנים הם ביחד והבעל האוהב בן ה-89, מקפיד מדי יום לבלות עם אשתו בת ה-83, דיירת בבית האבות הסיעודי "עמל ומעבר" בקיבוץ מזרע. צילום: עמל ומעבר

יום האהבה בפתח וזאת הזדמנות טובה לעצור ולהודות על האהבות בחיים שלנו. במיוחד בתקופה כזאת, חשוב להעריך את הדברים הטובים. לאהבה יש כוח לחזק ולרומם את הנפש, דבר שכולנו צריכים היום.
גם בתקופה קשה בה אנו חיים, עם חזיתות קשות בדרום ובצפון, יש כאלה שאצלם כל יום הוא יום האהבה. בבית האבות הסיעודי "אור העמק" של הרשת "עמל ומעבר" בקיבוץ מזרע מתגוררת דיירת בשם סילביה סטון. בעלה של סילביה, אליאס, אינו דייר בבית האבות. למרות זאת, אליאס מגיע באופן קבוע, יום יום, לבית האבות לבקר את אשתו.
הוא מגיע כל יום ב-6 בבוקר במיוחד בשביל לראות אותה ונשאר איתה עד הצהריים. לדברי צוות בית האבות, למרות ששניהם מאוד מבוגרים, האהבה שלהם עדיין פורחת.
אליאס וסילביה נולדו בארגנטינה. אליאס גדל בבואנוס איירס וסילביה בלה-פלאטה, במרחק כשעה משם. הם הכירו בפעילות של נוער יהודי ומאז נשארו ביחד. הוא היה נוסע אליה המון למרות המרחק, ובסופו של דבר הם התחתנו והביאו שלושה ילדים. היום הם נשואים כבר 60 שנה.
לפני כמעט 50 שנה הם עלו לארץ, עם שלושת ילדיהם, והשתקעו פה. מאז המשפחה גדלה והתרחבה והיום יש להם 7 נכדים וגם נין (או נינה) בדרך.
בני המשפחה מקפידים לראות אותם בחגים ואירועים ולחגוג איתם ימי הולדת, כך שהקשר המשפחתי נשמר, גם אחרי שסילביה עברה לבית האבות. "מדי פעם אבא מוציא את אמא לטיול, ללכת לבקר בבית של אחותי או אפילו סתם איזה בית קפה. היא תמיד רוצה ללכת לטיולים וקשה לה לחזור לבית האבות אחרי זה, אז אבא תמיד מזכיר לה כמה טוב לה שם וכמה היא צריכה את הטיפול שהיא מקבלת" מספר הבן שלהם רמי. מצבה של סילביה היה קשה לפני שהגיעה לבית האבות ולכן, למרות הקושי, הוחלט שהיא ואליאס יאלצו לגור בנפרד, כדי שתוכל לקבל את הטיפול הטוב ביותר.
ההפרדה אמנם הייתה הכרחית, אבל אליאס לא נתן לזה להיכנס ביניהם והקפיד להמשיך לבקר אותה באופן יומיומי. "היום היא במצב יותר טוב, היא גם נראית הרבה יותר טוב. גם מבחינה קוגניטיבית היא במצב יותר טוב, אפשר לדבר איתה יותר", מספר רמי. השיפור במצבה נובע מהטיפול המקצועי שהיא מקבלת, אבל אין ספק שגם הביקורים של אליאס משחקים תפקיד משמעותי".
"אבא טוען, ואני די מסכים איתו, שברגע שהוא ילך גם היא תלך אחרי כמה ימים. זה מה שמחזיק אותה וזה גם מה שמחזיק אותו, זה שיש לו משימה כל יום, שהוא בא לבקר אותה. כל פעם הוא מביא איתו עוגיות או שתיה בשבילה, זאת השגרה שלהם וזה האוויר לנשימה שלהם, שניהם צריכים את זה" מספר רמי. בעוד שבוע אליאס חוגג יום הולדת 89 ואחריו סילביה תחגוג 83. לא נשאר דבר חוץ מלאחל שיזכו לעוד שנים מאושרות ביחד.

חייו של מטופל ניצלו בזכות עירנותו של דימותן בכללית

|

עפולה: עמותת החסד סל"ע מחלקת חליפות חדשות לפסח

|

נפרדנו כך: עלייה של 16 אחוזים במספר המתגרשים בעפולה

|