אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה נערך לקראת הרחבת הלחימה

ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, אלוף מישל ינקו: "מערכי הטכנולוגיה והלוגיסטיקה פועלים לילות כימים כדי שלכל לוחם יהיה הציוד הנדרש ללחימה". צילום: דובר צה"ל

בימים האחרונים השלים מערך הלוגיסטיקה והטכנולוגיה את הכנת הכוחות לתמרון. נפרסו 6 מרכזים לוגיסטיים מרחביים על מנת לשפר את המענה לכוחות בשטח. הואצו תהליכי רכש של ציוד לחימה הכולל אלפי אפודים קרמיים, אמצעי שהייה, ציוד חורף ועוד. עד לרגע זה נופקו כ-65 אלף חליפות סערה וחרמוניות וקרוב ל-170 אלף אביזרי לבוש חורפיים.
בנוסף, חיל הרפואה השלים את ההכנות – אלפי מטפלים הפזורים בכלל היחידות מצוידים בחזית הטכנולוגיה כולל מוצרי דם והחייאה. קיים מענה של ציוד רפואי מתקדם אשר נופק לכוחות לטובת מערכה רחבה ככל שתהיה. יחידות מפקדת חיל הרפואה – מערך ר"ם 2, יחידת זיהוי החללים, גדוד שירותי הדם ועתודות האמבולנסים – מוכנים. גויסו מאות קב"נים והוקם מוקד סיוע נפשי למשרתי צה"ל לטובת מתן מענה רגשי מיטבי. לראשונה, תופעל במסגרת התמרון יכולת טיפול נמרץ ניידת, על בסיס כלים משוריינים.
מערך המזון וההספקה פרוסים על פני כל המדינה – עד כה הוגש מענה מזון מותאם לכלל הכוחות בשטח. מדברי ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, אלוף מישל ינקו: "מערכי הטכנולוגיה והלוגיסטיקה פועלים לילות כימים כדי שלכל לוחם יהיה הציוד הנדרש ללחימה, בהתאם לאופי הפעילות אותה יבצע – מציוד מיגון ועד לציוד רפואי, המאמץ הלוגיסטי לא יסתיים עם תחילת התמרון הוא רק יתעצם, אנו ערוכים ומוכנים בכלל מערכי אט"ל ללחימה ארוכה וממושכת".