רפי אדרעי ז"ל נפל במלחמה, וסלל את עתיד עמותת אחינועם בראשית משה, איל ורפי אדרעי לתרומה לקהילה

כיצד סיפור הגבורה שלו סלל את דרכה של עמותת אחינועם?
צילום: אתר pixabay

רפי אדרעי ז"ל נולד וגדל בעיר צפת, ושימש בתפקידי הדרכה רבים, כחלק מעשייה חברתית שהייתה מזוהה איתו עוד מגיל צעיר.
הייחודיות של הסיפור שלו מגיעה לידי ביטוי בכך שלקח חלק פעיל בתנועת הנוער העובד והלומד, וזאת במקביל לעבודה שאותה לקח על עצמו מתוך מטרה לסייע לפרנסת המשפחה. רפי אדרעי ז"ל התגייס לצבא ולחם באומץ לב במלחמת יום העצמאות, עד אשר נפל בגיל 24 בעקבות רסיס שחדר לעורפו. כיצד סיפור הגבורה שלו סלל את דרכה של עמותת אחינועם?

 

• רפי אדרעי ז"ל – לוחם אמיץ שלקח חלק פעיל בהגנה על המולדת והעיר הנצורה

כאמור, רפי אדרעי נולד בעיר צפת למשפחה שורשית ובעלת ערכים חברתיים מובהקים בעיר צפת. עוד מגיל צעיר מאוד הוא תפס פיקוד ולקח חלק פעיל בפרנסת המשפחה, כל זאת לצד פעילות כמדריך בולט בתנועת הנוער העובד והלומד.  סיפור הגבורה שלו הגיע לידי ביטוי עוד לפני שהתגייס לצבא, לאחר שהיה עד לעזיבתם של הבריטים, מספר שבועות לפני פרוץ המלחמה. הוא החליט לעבור מבית לבית ולחפש את דגל ישראל, עד שמצא דגל מאולתר אותו תלה על הגג של בית מלון. תושבי העיר סיפרו כי המקרה הזה עורר מחדש את הגאווה של בני העיר ואף נטע רוח חדשה אצל מגיני העיר.
עם הצטרפותו לשורות הצבא, הוא התבלט בתור מומחה לסליקת נשק ואף שימש כמ"כ מוכשר מאוד. עם פרוץ הלחימה לקח אדרעי חלק פעיל מאוד בשמירה על העיר הנצורה צפת, לצד קרבות שבהם לחמו מיטב הלוחמים של מדינת ישראל, כל זאת כנגד אויב אכזר. למרות שהוא היה יכול להישאר באזור בו היה מוצב, הוא בחר להצטרף לכוחות הלוחמים באזור הנגב, ובסופו של דבר נהרג בגיל 24 בעקבות רסיס של קליע אשר חדר לעורפו והרג אותו במקום. בני משפחתו בחרו לקבור אותו בראש העין, ולהמשיך את מורשתו באמצעות פעילות חברתית אשר סללה בסופו של דבר הובילה להקמתה של עמותת אחינועם.

• עמותת אחינועם – סיוע חברתי לפריפריה

את עמותת אחינועם הקימו בני הדור הממשיך של משפחת אדרעי  – רפי אדרעי הנקרא על שמו של הדוד האהוב, איל אדרעי וכן משה אדרעי אשר החליטו להמשיך את המסורת של העשייה החברתית, וזאת באמצעות הקמה של עמותה ללא מטרות רווח הנקראת על שמו של אב המשפחה – אחינועם. רפי אדרעי ואחיו תורמים רבות לקידום המטרות החברתיות של העמותה, וזאת על ידי קידום של תוכניות חברתיות כמו למשל חלוקה של מחשבים לתלמידים מעוטי יכולת מאזור הפריפריה בעקבות פרוץ מגפת הקורונה, שיפוץ של ספרייה בעיר צפת, לצד קידום של  תוכניות ליווי ארוכות טווח המיועדות בעבור תלמידים מהפריפריה לצד קידום של בני נוער בסיכון.

• פועלים למען דור העתיד

הייחודיות של עמותת אחינועם נובעת בין היתר כתוצאה מפעילות נמרצת המתבצעת בליווי מלא מצד מתנדבים וכן רשויות הרווחה והחינוך, מתוך מטרה לחזק את דור העתיד ובהתאם לכך גם להוביל לצמצום פערים בחברה הישראלית. באתר הרשמי של העמותה תוכלו לקבל מידע מורחב על אודות הפעילות, ואף לקחת חלק בעצמכם, כמו במבצע "לא משאירים אף תלמיד מחוץ לכיתה" שנמשך גם בימים אלו.

• לסיכום

סיפורו של רפי אדרעי ז"ל הוא אחד מבין אלפי סיפורים של לוחמים אשר נפלו על הגנת המולדת. בני משפחתו ממשיכים להנציח את זכרו, הן באמצעות קידום של בניית בית יד לבנים והן על ידי הקמתה של עמותת אחינועם הפועלת באופן רציף מאז שנת 2018, ועד היום.

מגדל העמק: ליאורה אדרי מונתה לתפקיד מנכ"לית העירייה

|

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|