ראשי רשויות ערביות ויהודיות: "מקדמים חיים משותפים וקוראים לשחרור החטופים"

יו"ר אשכול גליל והעמקים אייל בצר אמר בכנס המחבר: "דווקא בימים אלו, הכנס הוא בעל חשיבות עליונה כאמירה אזרחית. הסולידריות של התושבים והעבודה שהאשכול עושה בשגרה בחיזוק החיים המשותפים, באה לידי ביטוי גם בעת חירום". צילום: ענת חרמוני

כנס שיזם "אשכול גליל והעמקים" בשיתוף "יוזמות אברהם" וראשי הרשויות באשכול התקיים היום בעיריית נצרת. בכנס, ראשי רשויות יהודיות וערביות הצהירו יחדיו על תמיכה בקידום החיים המשותפים בישראל וקראו להחזרת החטופים.
אשכול גליל עמקים, המאגד בתוכו 18 רשויות מקומיות ערביות ויהודיות, מוביל יוזמות משותפות בנושאים שונים.
את הכנס פתח יו"ר האשכול אייל בצר: ״הכנס הזה, דווקא בימים אלו, הוא בעל חשיבות עליונה כאמירה אזרחית. הסולידריות של התושבים והעבודה שהאשכול עושה בשגרה בחיזוק החיים המשותפים, באה לידי ביטוי גם בעת חירום. השותפות הזו מהווה כוח חברתי וכלכלי, ונדאג לשמר ולחזק אותה".
הוצגו האתגרים העומדים בפני הרשויות המקומיות בתקופה הנוכחית, וסוכם שיימונה תקן מיוחד בכל רשות לקידום חיים משותפים של יהודים וערבים בכל הרשויות המשתייכות לאשכול.
ראש עיריית נצרת, העיר הערבית הגדולה בישראל, עלי סאלם, אמר בכנס: ״שמחנו לארח היום את ראשי הרשויות באשכול גליל עמקים ויוזמות אברהם בנצרת, העיר הערבית הגדולה בישראל למען אחדות יהודים וערבים והשכנת השלום באזור. אחדות ועמידה כתף אל כתף בתקופה הקשה תגשר ותוציא לכל העולם קריאה לשלום בעיר הבשורה, עיר השלום נצרת. העיר נצרת בהנהגתי, הייתה החלוצה לפתיחת שעריה לפתיחת שעריה למען אזרחי המדינה שהורחקו מבתים ויישוביהם, תוך קליטתם בבתי המלון בעיר בהיותה עיר תיירותית. אני, סגניי והצוות הניהולי לא נבטל כל צעד למען השכנת שלום וקיום אמתי בין כל תושבי המדינה".
רו״ח עינב פרץ, הממונה על המחוז מטעם משרד הפנים: "המשרד ואני מברכים על הכנס החשוב הזה. חיים משותפים הם חשובים תמיד ועל אחת כמה וכמה בזמן הקשה הזה. אנחנו נמשיך לסייע ולתמוך בכל הרשויות ללא יוצא מהכלל ואני גאה בראשי הרשויות ששומרים על שכנות טובה ושקט בתקופה רגישה זאת. על מדינת ישראל נכפתה מלחמה על ידי אויב אכזר ואני מברכת על הקריאה של כולנו לשיחרור החטופים ולשקט".
אמנון בארי סוליציאנו, מנכ״ל שותף של ״יוזמות אברהם״: ״הכינוס הזה הוא מסר חשוב מאין כמותו ומאוד לא מובן מאליו. בתקופה מתוחה זו, הפוטנציאל להתלקחות גדול וזה לא קורה בזכות מנהיגים ומנהיגות שמשקיעים בזה. אנו גאים בשותפות עם האשכול שעובד בזה, יש פה מנהיגות בלתי רגילה. לצערנו יש כאלה שגם בוחרים לא להיות חלק מזה. המשבר הוא גם הזדמנות לפיתוח ולצמיחה. אני מאחל לכולם שנצלח את התקופה הנוראית הזו ונצמח ממנה. יוזמות אברהם יהיו שותפים לכל יוזמה כזו של חברה משותפת".
בהצהרה המשותפת נמסר: ״הזירה המקומית-האזורית בעלת השפעה רבה על חיינו. נשמור על האינטרס של הבית שלנו, לקיים חברה משותפת חזקה ומשגשגת".
בכנס נכחו מנכ"ל האשכול מאיר חלי, הממונה על המחוז מטעם משרד הפנים רו"ח עינב פרץ, נשיא מכללת עמק יזרעאל פרופסור יצחק הרפז, מנכ"לי בתי החולים באשכול, נציגי משרדי ממשלה שונים, נציגי פילנתרופים ועוד.

גיוס חרדים לצה"ל – מהלך משפטי ראוי, האמנם?  

|

"כשראיתי את החורבות הרגשתי מושפל. זה היה מראה מעליב ברמה האישית והלאומית"

|