עפולה תקרא רחוב על שמו של לוחם הימ"מ ארנון זמורה ז״ל

הרחוב החדש שייקרא "מבצע ארנון" ייקרא על שמו של הלוחם הגיבור ארנון זמורה ז"ל שנפל בקרב החילוץ ההרואי בעזה וזאת לאחר קבלת אישור ההנצחה ממשפחתו
צילום: דוברות משטרת ישראל

העיר עפולה תציין בעוד מספר חודשים את שנת המאה להיווסדותה. לאורך השנים נקראו רבים מרחובותיה על שמן של דמויות מופת בהיסטוריה של עם ישראל ושל העיר עפולה. לרשימה יצטרף בקרוב גם שמו של גיבור ישראל נוסף – ארנון זמורה ז"ל שנפל ביום חמישי האחרון במהלך הקרב ההרואי לחילוץ ארבעת החטופים במחנה הפליטים נוסייראת בעזה.
הרחוב החדש ייקרא "מבצע ארנון", כשם המבצע הרשמי שהתקבל לאחר נפילתו, רק לאחר קבלת אישור מבני משפחתו לבקשת ההנצחה של העירייה לחלוק לו כבוד.
רב פקד ארנון זמורה (37) גדל במבשרת ציון, התגייס לחטיבת גולני ושירת ביחידת אגוז. לאחר שחרורו מצה"ל טייל בעולם, ובזמן שהותובאוסטרליה התמחה בצניחה חופשית ועם חזרתו לישראל התמקצע והדריך בספורט צניחה חופשית. בוגר תואר ראשון בלימודי מזרח אסיה וסינית ובסיום לימודיו התגייס למשטרת ישראל ומשם לימ"מ.בבוקר מתקפת הפתע על בישראל בשמחת תורה היה בין הראשונים שהוקפצו לזירות הלחימה עם "צוות טקילה" של הימ"מ והשב"כ. בקרב צומת יד מרדכי, הוא ופלוגתו ירו טיל לאו על רכב מחבלי נוח'בה שחדרו מרצועת עזה, והרגו 37 מחבלים. בחמישי האחרון, כאמור, עמד זמורה בראש צוות של לוחמים שפשטו על מחנה הפליטים נוסייראת ברצועת עזה במטרה לחלץ שלושה חטופים ישראלים שהוחזקו בידי ארגון הטרור חמאס (החטופה הרביעית חולצה על ידי צוות חילוץ נוסף). ארנון היה הלוחם היחיד שנהרג במבצע, לכן המבצע נקרא על שמו. יהי זכרו ברוך.

בצל המלחמה: כנס דבוראי הצפון בתל יוסף

|

צפו: כך נעצרה חוליית גנבי רכב בעפולה

|