"עלינו על פיר של מנהרה שהתפוצץ. עפתי לצד השני של החדר"

אחרי שהיה מאושפז 70 ימים בבתי חולים ועבר ניתוחים להוצאת רסיסים מהרגליים וניתוחי עיניים, אור, צעיר בן 20 מנוף הגליל עובר
תהליך שיקום במרכז הרפואי העמק בעפולה כשצוות הפיזיותרפיה פועל במטרה להחזיר אותו לעצמאות תפקודית. "אני מרגיש שדואגים לי, וההתקדמות שלי חשובה להם", אומר אור
צילום: העמק ואלבום פרטי

'משקמים את לוחמי 'חרבות ברזל': צוות הפיזיותרפיה במרכז הרפואי 'העמק' מטפל בימים אלו בלוחמים שנפצעו בלחימה הקשה בעזה, חדורי שליחות להחזיר אותם לעצמאות תפקודית. בין הלוחמים שעוברים תהליך שיקום, אור, צעיר בן 20 מנוף הגליל, המשרת בחטיבת כפיר, בקורס מ"כים בביסל"ח.
"נפצעתי בסג'עייה, הצמד שלי ואני נכנסו לתוך מרפאה, עלינו על פיר של מנהרה שהתפוצץ ועפתי לצד השני של החדר", הוא מספר: "כשהצלחתי לחזור לנשום ולראות שמעתי את הצמד שלי צועק 'הצילו' ורצתי לחפש עזרה. לוחמים של יחידת יהל"ם לקחו אותי ורצו להביא את הצמד שלי שלא יכול היה לקום. פינו אותנו לבית החולים שערי צדק, בהתחלה באכזרית ואחר כך במסוק. הייתי מאושפז 70 ימים בבתי חולים, עברתי ניתוחים להוצאת רסיסים מהרגליים, ניתוחי עיניים, ושיקום בתל השומר. שוחררתי לבית והתחלתי את הטיפולים כאן במרכז הרפואי העמק. אני עובד הרבה על פעילות הרגליים, לומד ללכת ולהפעיל את השרירים מחדש. אני מטופל גם על ידי קלינאי תקשורת בגלל הפציעות בפה ומתרגל יוגה. אני מרגיש שאנשי הצוות דואגים לי, ההתקדמות שלי חשובה להם, היחס אישי, ועינת מנהלת השירות אפילו מתקשרת אליי לפני טיפולים", סיפר.

אור, צעיר בן 20 מנוף הגליל עובר
תהליך שיקום במרכז הרפואי העמק