"יצרנו תמונה משותפת ושמנו בצד את הכאב למען דור העתיד"

חודש וחצי לאחר האירוע שהבעיר את הגלבוע נערך מפגש מחבר בין תושבים מהכפר סנדלה והיישוב גן נר בגלבוע. בין המשתתפים: רב הישוב גן נר, הרב אבשלום קייל, והשייח מחמוד עומרי מסנדלה. מוחמד גראמנה

חודש וחצי לאחר שדניס מוקין, תושב גן נר בגלבוע ירה למוות בדיאר עומרי, הצעיר בן ה-19 מהכפר סנדלה הסמוך ליישוב הקהילתי, נערך מפגש שמטרתו לקרב לבבות ולאחות את השבר שנפער בעקבות אותו אירוע קשה. באירוע לקחו חלק נציגי הכפר ובראשם השייח וכן תושבים מגן נר ורב היישוב. ברוח החיבור ביקשו הצדדים לייצר תכנית קהילתית מאחדת – ברוח הדו קיום שמתקיים בגלבוע מזה שנים רבות.
את המפגש יזם דני עטר שמתמודד בימים אלה על תפקיד ראש המועצה, תפקיד אותו הוא מילא בעבר במשך יותר משני עשורים.
בתום המפגש גובשו צוותי עבודה שיפעלו במישור ההסברתי והקהילתי.
"לאורך כל התקופה פעלנו בשיח נפרד בכל קהילה כדי לייצר הרגעה ולבנות מחדש את יחסי השכנות" סיפר עטר, "כל צד הניח את כאבו על השולחן והוסכם כי הארוע הפלילי הכואב והמצער יפנה מקומו לאיחוי מחדש וקירוב לבבות כפי שהיו כאן כל השנים".
רב הישוב גן נר, הרב אבשלום קייל, והשייח מחמוד עומרי מסנדלה, לחצו יד ודיברו על חשיבות ההידברות כפי שמופיעה הן בתנ"ך והן בקוראן.
"אני חש שזו זכות גדולה לאחות את הקרע ביחד עם אנשים טובים, ונציגי הדת משני הישובים" הוסיף עטר. "יצרנו תמונה משותפת ושמנו בצד את הכאב למען דור העתיד".
הרב קיל, הזכיר בדבריו את סיפור המבול ואמר כי הסיפור שמופיע הן בתנך והן בקוראן, מדגים את חרון האל על בני האדם שנתנו לדם רע לחדור לקהילה. גם השייח עומרי הביא דוגמא מהקוראן והזכיר את אברהם אבינו כדמות אב משותף לאחווה ושלום.