ח"כ אופיר כץ מעפולה: "מי שמסכן את ילדינו בשביל כסף ישלם מחיר כבד כפליים"

עבר בכנסת: עונשים חסרי תקדים למסיעי ומעסיקי שב״חים. הצעת החוק של יו״ר הקואליציה אופיר כץ וחברת הכנסת יוליה מלינובסקי קובעת עונשים כלכליים חסרי תקדים על מסיעים, מעסיקים ומלינים של שב״חים פלסטיניים. ח"כ כץ: "הגיע הזמן לשים סוף לטיילת השב״חים ברחובותינו"

ברקע הניסיונות בשבועות האחרונים להברחת שוהים בלתי חוקיים לשטחי ישראל, עברה אמש בכנסת בקריאה השלישית הצעת החוק של יו״ר הקואליציה אופיר כץ וחברת הכנסת יוליה מלינובסקי הקובעת עונשים כלכליים חסרי תקדים על מסיעים, מעסיקים ומלינים של שב״חים פלסטיניים.
כזכור, לפני כשבועיים נתפס במעבר עופר נהג שניסה להבריח 8 שוהים בלתי חוקיים פלסטיניים באמבולנס, בנוסף שלשום נתפס סמוך לקלקיליה נהג משאית נוסף שניסה להבריח בדופן נסתרת 9 שוהים בלתי חוקיים פלסטיניים. גם ברחבי העמקים נתפסים שב"חים ומסיעים על בסיס קבוע.
כיום, הענישה הכלכלית אינה מספקת, והעבירה לא ממוגרת. הצעת החוק קובעת החמרת ענישה דרמטית שמטרתה להרתיע את המסיעים, המעסיקים והמלינים מלסייע לשב״חים לחדור לישראל: חילוט קבוע של כל רכוש השייך למסייע השב״חים אשר קשור לעבירה (רכב, דירת מגורים, בית עסק), שיכול להגיע למיליוני ומאות אלפי שקלים.
חילוט בשווי רכוש- במידה והרכוש אינו שייך לעובר העבירה (דוגמת האמבולנס) יחולט מהעבריין רכוש בשווי מלא ללא הגבלה- נכס, כסף בחשבון הבנק, מניות, מטבעות דיגיטליים, תכשיטים ועוד. שלילת רישיון עסק או רשיון הסעות לתקופה של שנה.
עוד נקבע כי כל רכוש שימצא בחזקת המסיע, המלין, או המעסיק ייחשב כשלו ויהיה ניתן לחילוט, ללא צורך של המדינה להוכיח לבית המשפט שזה אכן רכושו, נטל ההוכחה לגבי בעלות הרכוש יהיה על העבריין.
יו״ר הקואליציה אופיר כץ: "הגיע הזמן לשים סוף לטיילת השב״חים ברחובותינו. מי שמסכן את ילדינו בשביל כסף ישלם מחיר כבד כפליים. השב״חים הפלסטיניים מבצעים במדינת ישראל פיגועי טרור, והמסייעים להם יוצאים ללא נזק. לא עוד".