"הסיפור שלי": מרכז הנצחה מצמרר בביה"ס "רימונים" בעפולה – לזכר ה-7 באוקטובר

המיזם המרגש הוא לזכר הנופלים והקורבנות במתקפת הפתע הרצחנית על ישראל ובמלחמת חרבות ברזל. במרכז עשרות סיפורים ומיצגים על חללי צה"ל, חטופים, נרצחי מסיבת הנובה ברעים ויישובי העוטף, שירים שנכתבו על השבת השחורה, חללי העיר עפולה ועוד
צילום: ביה"ס רימונים

לקראת יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל הקימו בוגרי בית הספר "רימונים" מרכז הנצחה הנושא את השם "הסיפור שלי". שם המרכז נעוץ בהנחת יסוד שלכל אדם יש את הסיפור שלו מאירועי שבעה באוקטובר, למרות שלא חווה פיזית את הטבח הנורא. כל תלמיד בחר את הסיפור שלו. זה שנגע לליבו, שעורר בו רגשות, שמהדהד במחשבותיו. בתהליך שהחל חודשים ספורים לפני הקמת המרכז התלמידים חקרו את הסיפור, העמיקו את הידע על אודותיו ויצרו מיצג המתאר אותו.

מעבירים את זה הלאה

במרכז ההנצחה יש עשרות סיפורים ומיצגים על חללי צה"ל, חטופים, נרצחי הנובה ויישובי העוטף. קיימים מיצגים על סיפורי גבורה, שירים שנכתבו על השבת השחורה וימי הלחימה, חללי העיר עפולה, חללים בני העדה הדרוזית ועוד.
מנהלת בית הספר דורית חן ציינה שהיא גאה מאד בתלמידים על תהליך הלמידה והמיצגים המרגשים והמרשימים ומוסיפה שלצד השגרה וחיי היום יום בביה"ס, התהליך שעברו התלמידים היווה ועדיין מהווה חלק משמעותי בהתמודדות שלהם עם האירועים הכואבים שכולנו חווינו השנה.
רכזת החינוך החברתי – קהילתי בביה"ס, יוזמת הפרויקט אסתי יצחק הוסיפה: "כמו בכל פרויקט התלמידים לומדים את המשמעות הרבה שיש ב'להעביר את זה הלאה', הם מסבירים לבאי המרכז על התהליך שהם עברו ועל הסיפור שהם חקרו, ולמעשה באמצעות השיתוף, הסיפור האישי שלהם הופך לנחלת הכלל, למיזם בו הם מעורבים חברתית ושגרירי הנצחת זכר החללים וקורבנות ה – 7 באוקטובר".

מרכז הנצחה בביה"ס "רימונים" בעפולה – לזכר ה-7 באוקטובר
מרכז הנצחה בביה"ס "רימונים" בעפולה – לזכר ה-7 באוקטובר